בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ג') בקשה של הנאמן לנכסי ענבל אור להורות על מימוש קרנות ההשתלמות בסך כולל של 75 אלף שקל לצורך העברת הכספים לטובת נושיה.
זאת, לאחר שצו כינוס הנכסים שהוצא כנגדה בוטל לבקשתה באפריל האחרון, מבלי שקיבלה צו הפוטר אותה מחובותיה. מכיוון שכבר אינה פושטת רגל, אין לה הגנות מפני נושיה וכן אין עליה מגבלות שיש על פושט רגל.
1 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
ענבל אור
(צילום: עמית שאבי)
אור התנגדה לבקשת הנאמן, עו"ד איתן ארז, לממש את קרנות ההשתלמות שלה מאחר ולטענתה מהמועד בו בוטל הליך פשיטת הרגל שלה אין לנאמן סמכות להגיש את הבקשה ולבקש את מימוש הקופות. הנאמן הגיש את הבקשה לממש הקופות באוקטובר 2021.
גם נציג הממונה על חדלות פירעון, עו"ד אילון בריל תמך בבקשת הנאמן למימוש שתי קרנות ההשתלמות הללו מהסיבה שבית משפט ביטל את הליכי פשיטת הרגל של ענבל אור מתוך הנחה שמלוא נכסיה יועברו לטובת פירעון חובותיה.
הליך פשיטת הרגל בו היתה מצויה אור בוטל לאחר שבפני בית משפט צוין כי כול רכושה כבר מומש. השופטת חנה פלינר דחתה אתמול את בקשת הנאמן לממש את קרנות ההשתלמות של אור וקבעה כי "איני מקבלת את טענת הנאמן לפיה מאחר וטרם שוחרר מתפקידו, רשאי הוא להגיש בקשה זו. גם איני מקבלת את טענתו שמדובר בנכס שהוקנה לקופת הכינוס בהיות ענבל אור פושטת רגל".
המשמעות של ההחלטה הינה כי היות ואור חדלה להיות פושטת רגל, הוסרו המגבלות שהוטלו עליה וככול שנותרו בידיה נכסים אלו מוקנים לה. יחד עם זאת, בשלב זה אין לאור הגנה מפניה נושיה שיכולים לפעול כנגדה משפטית.
מעו"ד איתן ארז נמסר בתגובה להחלטה: "אני ביקשתי לממש לטובת הנושים, הכנ"ר צידד בעמדתי. בית המשפט החליט ואני מכבד ההחלטה".
אור (45) נחשבה במשך שנים למלכת קבוצות הרכישה בישראל והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. היא הצטיירה כסיפור של הצלחה מסחררת ובמקביל הפכה לסלבריטאית והרבתה להופיע בתקשורת. בשנת 2016 הקבוצה שלה נקלעה להליכי חדלות פירעון ולבסוף פורקה. גם אור נכנסה אישית להליך פשיטת רגל ומונה לנכסיה נאמן.
בספטמבר 2019, פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגדה כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב. אור כופרת באישומים נגדה והמשפט מתנהל מעת לעת. בעבר טענה אור כי אין לה נושים ובוצעה כנגדה הונאה.