בשרות רעות לשרגא ברוש, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים וממייסדי קבוצת י.ברוש, ולכ-140 עובדי הקבוצה: החששות של רשות התחרות באשר למיזוג בין קבוצת מפעלי י. ברוש וקרן טנא לא הופגו, והיא הביעה התנגדות למיזוג, ועל כן הסדר החוב בגובה 104 מיליון שקל שאישר לאחרונה בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוצת ברוש בסכנה. המשמעות היא שקרן טנא שהייתה אמורה לרכוש את ברוש לא תוכל לעשות זאת, וכעת יצטרכו למצוא רוכש חדש.
בתוך כך, פרנסתם של עשרות עובדים, חלקם מהפריפריה, עומדת בסכנה. עו"ד אופיר רונן, בא כוח 68 עובדי החברה באתר נוף הגליל, מסר כי "פניתי לנאמן באופן מידי וביקשתי ממנו לחדש את המשא ומתן עם המציעה השנייה על מנת לנהל איתה משא ומתן דחוף בכדי שתרכוש את פעילות החברה ונכסיה ותשמור עליה כעסק חי. כל זאת, כדי לשמר את מקומות העבודה של העובדים. במקביל אני אפעל שהעובדים יקבלו את הכסף מהמוסד לביטוח לאומי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שרגא ברוש בבית המשפט
שרגא ברוש בבית המשפט
שרגא ברוש בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
במאי האחרון אישר בית המשפט את הסדר החוב של קבוצת מפעלי י.ברוש של האחים שרגא ברוש ואחיו יריב ברוש. השופט קבע כי ההסדר מותנה בקבלת אישור הממונה על התחרות הכלכלית, לאור כוונת הרוכשת קרן טנא לרכוש מפעל נוסף בתחום בו עוסקת החברה. על פי ההסדר, שכבר לא רלוונטי, קרן טנא הייתה אמורה לשלם כ-41 מיליון שקל עבור רכישת מניות החברה. בנוסף, היו צפויים להתקבל כספים בסדר גודל של כ-66 מיליון שקל מהאחים ברוש, הכוללים את תמורת מימוש הדירות אשר שועבדו להבטחת אשראי שניתן לחברות או באמצעות הלוואות אישיות שנלקחו על ידי בעלי השליטה והוזרמו לחברות וכן על ידי מימוש מניות עושרד ששועבדו לטובת בנק לאומי (המוערכות בכ-30 מיליון שקל) ובתוספת תשלום של 5 מיליון שקל שתשולם על ידי בעלי השליטה.
עו"ד אופיר רונןעו"ד אופיר רונןצילום: נדיה פונכץ
היום (ה') הודיע נאמן קבוצת ברוש, עו"ד צוריאל לביא, לבית משפט, כי "למרבה הצער ולדיאבון לב, התקבלה ב-23 באוגוסט הודעה מנציגי הממונה כי חששותיהם מהמיזוג העומד על הפרק לא הופגו וכי עמדת הממונה ביחס למיזוג זה נותרה על כנה. על רקע האמור, הצדדים האחרים לבקשת המיזוג (קרן טנא והחברה הנרכשת הנוספת) הודיעו לנאמן כי הם מודיעים לממונה על משיכת בקשת המיזוג. הנאמן בוחן את צעדיו בשלב זה".
במקביל הגישו באי כוח הממונה על התחרות הודעת עדכון בה ציינו כי "על בסיס הבדיקות הנוספות שבוצעו הגיעה הממונה למסקנה שלא ניתן להפיג את החשש הסביר לפגיעה משמעותית בתחרות שמעוררים המיזוגים. לכן ב-23 באוגוסט עדכנה הממונה את הצדדים שבכוונתה לפרסם למחרת את החלטתה לפיה היא מתנגדת למיזוגים שעל הפרק. בהמשך לכך הודיעו קרן טנא וקרגל אריזות גמישות על משיכת הודעות המיזוג. משכך, אין בפני הממונה הודעות מיזוג מטעמן של כול החברות המתמזגות".
קבוצת י.ברוש מפרנסת עשרות עובדים ומפעילה שני מפעלים יצרניים, האחד בברקן והשני בנוף הגליל. המפעל בברקן מייצר ומשווק חוטים סינטטיים המשמשים את תעשיית השטיחים. המפעל בנוף הגליל מייצר אריזות גמישות. הקבוצה פנתה לפני מספר חודשים לבית משפט לאחר שצברה חובות בסך של כ-248 מיליון שקל.