האחוזה לשעבר של וולט דיסני בלוס אנג'לס עומדת להשכרה תמורת 40,000 דולר לחודש. הנכס נראה כאילו נלקח מאחד מסרטי דיסני, חלקים רבים מהשטח עליו הוא נמצא מכוסה בגפנים, יש גם צריח וחלונות גדולים מזכוכית.
מייסד אימפריית הסרטים והבידור בנה את הבית בשנת 1932, והתגורר יחד עם משפחתו במבנה בו יש ארבעה חדרי שינה במשך 20 שנה, לפני שעבר לבית אחר. כרגע הנכס נמצא בבעלותו של במאי הקולנוע היהודי-קזחי, טימור בקממבטוב, שרכש אותו בשנת 2011 תמורת 3.7 מיליון דולר, ובכלל מתגורר בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
האחוזה בה התגורר וולט דיסני
האחוזה בה התגורר וולט דיסני
האחוזה בה התגורר וולט דיסני
(צילומים: AP, מתוך האתר הרשמי של Compass)
דיסני רכש את המקום שמשקיף על מרכז לוס אנג'לס, אחרי שרשם את ההצלחה הראשונה שלו עם הסרטים הקצרים של מיקי מאוס. בכסף שהרוויח הוא גם שיפץ את הבית בו נולד בשיקגו. לטענת ההיסטוריון של דיסני, טוד ריגן, לדיסני לקח פחות משלושה חודשים לבנות אותו אי שם בשנות ה-30 של המאה הקודמת. "מדהים שזה לקח כל כך מעט זמן, מצד שני זה היה בזמן השפל הגדול, שלרוב האנשים כלל לא היה כסף, אז אם במקרה לך כן היה, יכולת לעשות דברים מדהימים", סיפר ריגן.
לטענת ההיסטוריון, דיסני יצר כמה מהסרטים הגדולים בהיסטוריה של הקולנוע בזמן שגר בבית בלוס אנג'לס, כמו למשל שלגיה ושבעת הגמדים, סינדרלה ופינוקיו. בקממבטוב, בעל הנכס הנוכחי, אמר שהוא תמיד העריץ את עבודתו של דיסני, השאיר את הבית כפי שרכש אותו ואף הוסיף תמונות וציורים בהשראת דיסני. כשהבית הועמד למכירה בשנת 2011, הוא לא האמין. "קיבלתי התראה שיש בית שקשור לוולט דיסני שעומד למכירה. התקשרתי לעוזרת שלי ואמרתי לה 'תתקשרי ותבדקי את זה, אני חושב שזו טעות'. אבל זו לא הייתה טעות".