אל על שוב מאריכה את החל"ת: החברה הודיעה היום (ראשון) על הארכת החל"ת של 1,389 עובדים, שרובם מצויים בו ממרץ אשתקד, עד ל-31 באוקטובר 2021.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחברה מועסקים כיום בפועל כ-2,300 איש, וגם אצלם קיים חשש מפיטורים, לאור דרישות האוצר ותוכניות ההנהלה להתאים את גודלה של החברה לפעילות שממשיכה להיות מצומצמת בעקבות הגל הרביעי של מגפת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
אל על מאריכה שוב את החל"ת לעובדים
אל על מאריכה שוב את החל"ת לעובדים
אל על מאריכה שוב את החל"ת לעובדים
(צילום: Shutterstock)
היום יתקיים מפגש בין ועד עובדי אל על לבין ההנהלה, בראשות יו"ר הדירקטוריון ונציג הבעלים, עמיקם בן צבי, ומנכ"ל החברה, אביגל שורק, זאת לאחר נתק שנוצר בין הוועד להנהלה בשבועות האחרונים, לאור החשש בקרב העובדים מתוכנית פיטורים נוספת. הוועד ידרוש מההנהלה לשמוע על "הכוונות האמיתיות" של הבעלים. "לא ניתן יד למהלך של מכירת מטוסים נוספים, שמשמעותו פיטורי עוד מאות עובדים והפיכת אל על לחברה בסדר גודל של ישראייר או ארקיע", אומרים בוועד.
בעקבות הנתק שנוצר, חדל הוועד לשתף פעולה עם ההנהלה בכל הקשור לתוכנית פרישה מרצון. יו"ר ועד העובדים, שרון בן יצחק, אמר ל-ynet: "אנחנו נתנו את חלקנו בתוכנית ההבראה של אל על. כיום ישנם כ-2,000 עובדים, כולל זמניים, שיושבים בבית בחל"ת ועוד 2,000 שפוטרו. אל על היתה צריכה לצמצם 10 מטוסים לפי תנאי הסיוע הראשון, ועד כה לא ביצעה זאת. עכשיו אנחנו שומעים כי הכוונה לצמצם יותר, צמצום שפירושו פיטורים של עוד מאות עובדים".
לאחרונה פרסם האוצר את מתווה הסיוע החדש לאל על, שיתבצע בצורת הלוואה בסך של כ-50 מיליון דולר לשלוש שנים, באמצעות אג"ח להמרה. האוצר התנה את הסיוע בקיום התחייבויות קודמות של בעל השליטה, קני רוזנברג, הזרמה של 43 מיליון דולר והזרמה נוספת בגין הסיוע הנוכחי, כמו גם קיום ההתחייבות שניתנה עוד בסיוע הקודם (210 מיליון דולר) למכירת 10 מטוסים והתאמת החברה לפעילות שלה. בנוסף, נדרשה אל על למכור חלק ממועדון הנוסע המתמיד שלה.