בנק הפועלים הודיע היום (חמישי) על סיוע משמעותי ללקוחות בעלי המשכנתאות בעוטף: הבנק יעניק פטור מלא מתשלום משכנתא למשך שלושה חודשים ללקוחות בעלי נכסים המשועבדים לבנק (לטובת המשכנתא) אשר מיקום הנכסים הוא בטווח של 0-7 ק"מ מגבול רצועת עזה. בנק מזרחי טפחות הכריז על ביטול התשלומים לחודש אחד לתושבי עוטף בתחילת השבוע.
ההטבה של בנק הפועלים מתייחסת לשלושת ההחזרים החודשיים הקרובים: נובמבר, דצמבר וינואר, והיא תחול על כל המשכנתאות הרלוונטיות ללא תקרה של הסכום. ההטבה תינתן באופן אוטומטי, ללא צורך בפנייה לבנק. לא ברור עדיין בכמה לקוחות מדובר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
בארי
בארי
ההרס בקיבוץ בארי
(צילום: REUTERS/Amir Cohen )
ההטבה של בנק הפועלים, שמבטלת למעשה לגמרי את התשלום למשך שלושה, תינתן בנוסף לאפשרות להקפאת תשלומי משכנתא לשלושה חודשים ללא עלות, בהתאם למתווה עליו הודיע בנק ישראל. בנק אחרים הציעו גם כן מתווים שונים של דחיית תשלומי המשכנתא, אך לא ביטולן באופן מלא.

בנק ישראל פרסם בתחילת השבוע מתווה שאמור לסייע לאוכלוסיות שנפגעו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", שלפיו אוכלוסייה המתגוררת עד 30 ק"מ מרצועת עזה, אוכלוסייה שפונתה מביתה, אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה לנרצחים או לנעדרים ואוכלוסיית מילואים שגויסה בצו 8 - כל אלה יוכלו לקבל דחיית תשלומים במשכנתאות, בהלוואות רגילות של עד 100 אלף שקל, ובאשראי עסקי של עד 2 מיליון שקל, ללא ריבית למשך שלושה חודשים. גם לשאר הציבור תינתן אפשרות לדחות את התשלומים, אך בתשלום ריבית.
טל הראל מתתיהו, ראש מטה הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, התייחסה למתווה בריאיון ל-ynet LIVE: "המטרה של המתווה היא לתת מענה מיידי וסיוע ממשי לאוכלוסייה של משקי בית ועסקים, בכל מה שקשור לאשראי, למשכנתאות ולעמלות", אמרה מתתיהו.