כל הטיסות מנמל התעופה בברלין ואליו בוטלו היום (רביעי) בעקבות שביתה שאורגנה על ידי "ורדי", אחד מארגוני העובדים הגדולים בגרמניה, מה שיוביל להשבתת שדה התעופה המסחרי היחיד בעיר הבירה של גרמניה לפני חופשת חורף של שבוע.
השביתה למעשה גרמה לכך שכ-300 המראות ונחיתות שתוכננו להיום בוטלו, כך נמסר מטעם נמל התעופה. בין החברות הנפגעות ניתן למנות את לופטהנזה וחברת הלואו-קוסט איז'יג'ט.
נכון לחודש ינואר קיימות 7 טיסות שונות בין נתב"ג לברלין בסך הכל בתדירויות שונות. בעקבות השביתה בוטלו שתי טיסות שהיו מתוכננות להיום, אחת של ריינאייר ואחת של אל על, וכן כל הטיסות היוצאות לברלין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
נמל התעופה בברליI
נמל התעופה בברליI
נמל התעופה בברלין
(צילום: AP)
ארגון העובדים שובת לאור חוסר שביעות הרצון מההצעות שהועלו בשלושה סבבים של משא ומתן עם הנהלת השדה לשיפור תנאי העובדים. הדרישה של הארגון היא תוספת של 500 אירו לחודש לעובדי שירותי הקרקע, כמו גם בונוסים גבוהים יותר לאנשי אבטחת האוויר, שעובדים גם בסופי שבוע וחגים.
נמל התעופה ברלין-ברנדנבורג נפתח לא מזמן, בשנת 2020, לאחר שמונה שנים של עיכובים בבניה. יותר מ-19 מיליון נוסעים עברו בו בשנה החולפת, לפי אתר האינטרנט שלו. לשם השוואה, בנמל התעופה בפרנקפורט יש הרבה יותר עומס, ובשנת 2022 עברו בו כמעט 49 מיליון נוסעים.
במקביל הודיעו אמש בארגון עובדי חברות התעופה הפורטגלית TAP שהשביתה שהיתה מתוכננת להתחיל היום בוטלה. במקור, תכננו לבטל 1,316 טיסות עד סוף החודש. אך ועד העובדים הודיע שהגיעו להבנות עם חברת התעופה ו"למרות שיש עדיין הרבה דברים שצריך לסגור כרגע יש הסכמה עקרונית לאור זאת השביתה מבוטלת".

כ-2,000 טיסות כבר בוטלו השנה בגרמניה

שביתות הפכו לשכיחות בענף התעופה בגרמניה. בספטמבר האחרון הודיעה לופטהנזה על ביטול כל פעילות הטיסה שלה בשניים מהנמלים המרכזיים במדינה, בפרנקפורט ובמינכן, זאת בעקבות שביתה של טייסי החברה, שדרשו שכר גבוה יותר. כ-800 טיסות בוטלו בשני נמלי התעופה, וכ-130 אלף נוסעים נפגעו בעקבות השביתה.
זו לא הייתה הפעם הראשונה בשנת 2022 בה מכריזים טייסי לופטהנזה על סכסוך עבודה ושביתה. גם בחודש פברואר בוטלו טיסות בקווים שלה מישראל בעקבות שביתה. כמו כן, בחודש יולי נאלצה החברה הגרמנית לעצור את פעילות בעקבות מחאת אנשי צוות הקרקע שלה, שהחליטו גם כן לשבות באותם שני נמלים בדרישה לתנאים טובים יותר, מה שהוביל לביטול של יותר מ-1,000 טיסות.
כזכור, מאז שהעולם חזר לשגרה אחרי מגפת הקורונה, מתקשה ענף התעופה להדביק את הפערים מול הביקוש הרב, ובשדות רבים נוצרו עומסים עצומים שגרמו לתורי ענק. גרמניה היא אחת מהמדינות שסבלה הכי הרבה מהמצב, בין השאר בעקבות היותה יעד אטרקטיבי לתיירות, ואחת המדינות המרכזיות באירופה.
ממשלת גרמניה לא נותרה אדישה למצב והחליטה למצוא פתרונות כדי לפתור את הבעיה. אחד מהם היה לגייס עובדים זרים שימלאו את החוסר בעובדים שנוצר במטרה להפחית את העומס. בחודש יוני האחרון פתחו משרדי הפנים, העבודה והתחבורה בגרמניה בקמפיין משותף לגיוס כ-3,000 עובדים זרים זמניים בשדות התעופה הפרוסים במדינה, כשהמטרה הייתה בעיקר לקלוט עובדים מיומנים מטורקיה שיוכלו לעבוד מיד.