מתיחות ביחסי יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ ויו"ר ועד עובדי החברה יאיר כץ? חודש אחרי שדירקטוריון התעשייה האווירית אישר תשלום דיבידנד למדינה בסך 655 מיליון שקל, ללא כל התייחסות לבונוס מקביל לעובדים, אישר היום (ד') אותו דירקטוריון את בקשתו של פרץ לשלם גם לעובדים בונוס על רווחי החברה ב-2020-2021.
כעת, נראה שפרץ מנסה לקחת מכץ את הקרדיט על הענקת הבונוס לעובדי החברה על רווחיה בשלוש השנים האחרונות. המהלך בולט על רקע הבחירות המתקרבות, והעובדה ששניהם משתייכים למחנות פוליטיים שונים: פרץ מונה לתפקיד בידי שר הביטחון בני גנץ, יו"ר המחנה הלאומי, בזמן שכץ הוא איש ליכוד. 15 אלף עובדי התעשייה האווירית מהווים ביחד עם בני משפחותיהם יותר ממנדט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
"נפגשתי עם יו"ר החברה ביום שבו הוחלט על תשלום הדיבידנד למדינה, ודרשתי שגם העובדים יקבלו את חלקם בתור אלה שהתאמצו ותרמו לתוצאות. הצעתי לקבוע סכום אחיד, מעובדי הניקיון ועד המנכ"ל", סיפר היום כץ ל-ynet. "היו"ר ענה לי ש'אמרו לי שהעובדים בכלל לא רוצים בונוס'. הייתי צריך להזכיר לו שהעובדים ויתרו על בונוס ב-2020, בשיא הקורונה, מתוך אחריות לשמירת האיתנות הפיננסית של החברה בזמן של אי ודאות כלכלית".
באותו יום שלח כץ מכתב ל-15 אלף עובדי התעשייה האווירית, ובו כתב: "נכנסנו לא אחת תחת האלונקה כשהחברה הייתה זקוקה לסיוע שלנו, תוך ויתור על תוספות והטבות שכר כשנדרשנו לכך בדגש על תקופת הקורונה ולפניה . יחד עם זאת, לנו העובדים שהביאו את החברה להישגים וביצועים מדהימים, מגיע ליהנות מפירות ההצלחה כשהחברה נהנית משגשוג כלכלי.
"בטרם קבלת ההחלטה בדירקטוריון החברה על העברת הדיבידנד למדינה, נפגשתי עם יו"ר הדירקטוריון עמיר פרץ מר ומנכ"ל החברה, מר בועז לוי, והבעתי בפניהם את דרישות העובדים. הסכמנו להיכנס לסבב דיונים ולבחון את אופן החלוקה והשתתפות העובדים ברווחים" .
במספר דיונים שהתקיימו מאז, ההנהלה והוועד עדיין לא הגיעו להסכמה לגבי הסכום שיקבלו העובדים. כץ: "אנחנו שמחים שהדירקטוריון קיבל את דרישת ארגון העובדים, אבל מכאן עדיין ארוכה הדרך לסיכום לגבי גודל התגמול. החגיגה עדיין מוקדמת".