נאמני מחלבות רמת הגולן, עו"ד אהוד גינדס ורו"ח חן ברדיצ'ב, מעמידים אותה למכירה. הנאמנים פנו היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בנצרת בבקשה שיאשר להם לנקוט בפעולות הנדרשות בקשר לביצוע השקעה או רכישה בחברה.
במסגרת דו"ח שהגישו הנאמנים הם מציינים כי "הנאמנים נפגשו עם הלקוחות העיקריים, ובהם רשת שופרסל, מחלבות גד ועוד על מנת להגיע להבנות מסחריות מעודכנות ומשופרות, שיאפשרו הפעלה רווחית. כך למשל, רשת שופרסל נאותה להעמיד לנאמנים תרומה של כחצי מיליון שקל לחודש בתקופת הקפאת ההליכים, על מנת לאפשר לשמר את פעילות החברה כעסק חי".
1 צפייה בגלריה
מחלבות רמת הגולן
מחלבות רמת הגולן
מחלבות רמת הגולן
(צילום: אפי שריר)
הנאמנים דיווחו לבית המשפט כי נכון למועד זה, החברה חזרה לפעילות מלאה, של המגוון המלא של המוצרים בקווי היצור, בשני אתרי הייצור של החברה (באזור התעשיה קצרין ובעמק בית חפר). זאת, על מנת לשמר את כושר הייצור, הידע והמוניטין המלא של החברה, לקראת גיוס משקיע. מהדו"ח עולה, כי היקף הפעילות החודשי של החברה הוא כ-8 מיליון שקל.
"הנאמנים מתמודדים עם הצרכים התזרימיים באמצעות שורה של כלים: בעלי המניות קיימו את התחייבותם להעמדת חצי מיליון שקל במעמד של הוצאות הליך, ההסתדרות מטפלת בקיום הודעתה בדבר העמדת הלוואה בסך של עד מיליון שקל במעמד של הוצאות הליך, כאמור רשת שופרסל נאותה להעמיד חצי מיליון שקל לחודש בתקופת הקפאת ההליכים ובנק הפועלים נאות לאפשר לנאמנים לעשות שימוש בכספי לקוחות משועבדים. כמו כן מבוצע תהליך נמרץ לגביית חובות מלקוחות".
כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת מינה לאחרונה שני נאמנים לחברת מחלבות רמת הגולן לאחר שצברה חובות של מעל ל-40 מיליון שקל. השופט עאטף עיילבוני הסמיך את הנאמנים לבחון אם ניתן ונכון לשקם את החברה והורה להם להמשיך להפעיל את החברה. כמו כן האריך השופט עיילבוני את צו עיכוב הליכים עד סוף ינואר. המשמעות היא כי השופט העניק שקט תעשייתי לחברה ונושיה לא יכולים לפעול נגדה משפטית ולפתוח בהליכים כנגדה.
המחלבה, המיוצגת על ידי עורכי הדין ישראל בכר ועומר קלנר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, היא המחלבה החמישית בגודלה בישראל. היא פועלת משנת 1983 ומעסיקה כ-100 עובדים וכ-30 עובדי קבלן וממוקמת באזור התעשייה של קצרין שברמת הגולן. במסגרת הבקשה שהגישה לבית המשפט ציינה החברה כי היא "מתמודדת מזה תקופה ארוכה עם קשיים תזרימיים והפסדים מצטברים, הנובעים משלל סיבות ובעיקר מעליה מתמשכת במחירי החלב הגולמי ועלויות ותשומות הייצור".