בית המשפט המחוזי בנצרת מינה היום (רביעי) שני נאמנים לחברת מחלבות רמת הגולן לאחר שצברה חובות של מעל ל-40 מיליון שקל. השופט עאטף עיילבוני מינה כנאמנים את עו"ד אהוד גינדס ורו"ח חן ברדיצ'ב. השופט הסמיך את הנאמנים לבחון אם ניתן ונכון לשקם את החברה והורה להם להמשיך להפעיל את החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
כמו כן, האריך השופט עיילבוני את צו עיכוב הליכים עד סוף ינואר. המשמעות הינה כי השופט העניק שקט תעשייתי לחברה ונושיה לא יכולים לפעול נגדה משפטית ולפתוח בהליכים כנגדה.
1 צפייה בגלריה
מחלבות רמת הגולן
מחלבות רמת הגולן
מחלבות רמת הגולן
(צילום: אפי שריר)
השופט ציין בהחלטתו, כי במסגרת הדיון שהתקיים היום בבית המשפט "הבהרתי לבאת כוח העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, כי ככל שיהא צורך בפיטורי עובדים, הם מוזמנים להציע לנאמנים שחלף פיטורי העובדים תחול הפחתה רוחבית מוסכמת בשכר כל העובדים תוך השארת כל העובדים או רובם במסגרת העבודה, כך שההתייעלות תבוא בהפחתת שכר חלף פיטורי חלק מהעובדים" .
ההחלטה הגיעה לאחר שמחלבות רמת הגולן פנתה ביום שני לבית המשפט המחוזי בנצרת בבקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים ולמינוי נאמן זמני, בשל חובות של 40 מיליון שקל.
"בשל הגרעון המצטבר ונוכח מצב הדברים, החברה אינה יכולה להמשיך עוד בפעילותה עסקית ונזקקת לעזרתו של בית המשפט כדי לנסות להביא לשיקומה", נכתב בבקשה, שכללה גם התייחסות למה עלול להתרחש ככל שהבקשה תדחה - "החלופה הינה פירוק החברה, אשר ישמיד ערך לנושי החברה ויביא לנזקים כבדים לעובדיה. אין מחלוקת כי קיימת חשיבות רבה לעשות כל מאמץ למצוא 'תקומה' לחברה, אשר פעילותה בתחום החקלאות ובפריפריה".
לפי הבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ישראל בכר ועומר קלנר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, המחלבה החמישית בגודלה בישראל, הפועלת משנת 1983 ומעסיקה כ-100 עובדים וכ-30 עובדי קבלן וממוקמת באיזור התעשיה של קצרין שברמת הגולן, "מתמודדת מזה תקופה ארוכה עם קשיים תזרימיים והפסדים מצטברים, הנובעים משלל סיבות ובעיקר מעליה מתמשכת במחירי החלב הגולמי ועלויות ותשומות הייצור".