נזקי הקורונה נמחקו: ישראייר סיימה את שנת 2022 עם שיאים בהכנסות של כ-358 מיליון דולר וברווח הנקי של 15 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרווח הנקי של כ-4 מיליון דולר בשנת 2021.
הרווח הגולמי של ישראייר הסתכם ב-46 מיליון דולר, זאת על אף העובדה כי מחירי הדלק למטוסים זינקו במהלך השנה בשיעור ניכר. במקביל, החברה הצליחה להקטין את החוב הפיננסי נטו לכ-33 מיליון דולר בלבד (בנטרול רכיב ההטבה במסגרת סיוע מהאוצר).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
ישראייר
(צילום: מוני שפיר)
לאור הדוחות, ישראייר דורגה כחברה החמישית בנמל התעופה בן גוריון מבחינת נתח שוק (4.5% לעומת 3.7% ב-2021). בנוסף, החברה מצפה לסיים את שנת 2023 בגידול נוסף בהכנסות, בשיעור של כ-13%, לצד ההצטרפות למועדון החברים של רמי לוי, בעל השליטה בישראייר, שאמור לסיוע בהגדלת המכירות.
ישראייר הטיסה בשנת 2022 כ-830 אלף נוסעים לעומת 760 אלף בשנה שלפני כן. שני היעדים הפופולריים ביותר בקרב נוסעיה היו בטומי בגיאורגיה, ודובאי.
למרות שאורי סירקיס, מנכ"ל החברה, מעיד כי "הנוסעים חזרו להתייחס לטיסות לחו"ל כמוצר צריכה בסיסי", המזוודות לא חזרו. הנוסעים התרגלו לטוס עם טרולי בלבד ולא לשלם עבור כבודה, ולאור כך הכנסות ישראייר משירותים נלווים עמדה על 5% בלבד מסך ההכנסות, שיעור שבעבר היה גבוה יותר (8%). כמו כן, מדווחת החברה כי הגיעה למסקנה שמכירות באמצעות סוכנים רווחיות לעיתים יותר מאשר ישירות באונליין, בין השאר בגלל יכולת ההפצה בקרב הקהלים שלהם, ולכן 50% ממכירות ישראייר נעשות באמצעות סוכנים.
חברת התעופה הישראלית תקלוט בקרוב את מטוס האיירבוס 320 השביעי שלה. כמו כן, היא מרחיבה את פעילותה בתחום חבילות הנופש, ורוכשת מלונות לשימוש נוסעיה - חמישה כאלה, במשותף עם רשת מלונות בראון, נרכשו ביוון, לצד רכישת מלון באיטליה.
מהדוח עולה כי המשא ומתן לרכישת השליטה בחברת התעופה הצ'כית, שתאפשר לישראייר לטוס בשבת ולפעול באירופה עדיין נמשך, ואין ודאות לסיומו.