שינויים מהותיים בטינדר בעקבות הדיווח המאכזב על תוצאות החברה ברבעון השני של 2022. המנכ"לית, רנטה ניבורג, שנכנסה לתפקידה לפני פחות משנה, עוזבת - ובחברת האם Match כבר החלו לחפש לה מחליף. "אהבתי כל רגע בתקופה שלי בחברה. עבדתי עם נבחרת מדהימה על הקסם של הקשר האנושי", כתבה ניבורג בחשבון הלינקדאין שלה.
כמו כן, המנכ"ל החדש של Match, ברנרד קים, שבינתיים יחליף את ניבורג בתפקידה, ביקר את הנהלת אפליקציית ההיכרויות הפופולרית לאור נתוני הרבעון השני המאכזבים שלה, תוך כדי שהוא מצטט שורה של צעדים שגויים שבוצעו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
טינדר
(צילום: Shutterstock)
"הציפיות לגידול בהכנסה של טינדר למחצית השנייה של 2022 נמוכות מהציפיות המקוריות שלנו כתוצאה מביצוע מאכזב במוצר הקיים, ובמוצרים וביזמות של מוצרים חדשים", אמר קים. Match דיווחה כי הכנסות טינדר צמחו רק ב-12% ל-794.5 מיליון דולר ברבעון, ורשמו הפסד נקי של 31.9 מיליון דולר, רחוק מרווח של 156.5 מיליון דולר, כפי שציפו האנליסטים בוול סטריט.
בחברת האם טענו שהם עדיין מתמודדים עם השלכות הקורונה, כאשר אנשים, בעיקר לקוחות פוטנציאליים שעוד לא התנסו בטינדר, מעדיפים פחות לצאת לדייטים. "למרות שנראה שאנשים חזרו לאורח חיים נורמלי יותר, הנכונות שלהם להשתמש באפליקציית היכרויות בפעם הראשונה עדיין לא חזרה לרמות של טרום המגפה", הוסיף קים.
בנוגע לציפיות להמשך השנה, נטען כי התחזית היא לצמיחה קטנה בחצי השני של 2022, עם רווחים מסוימים ומעט שיפור לעומת הרבעון השני. אתמול, לאחר פרסום הדוחות, מניית Match קרסה ב-22% ל-59.90 דולר. מתחילת השנה המנייה נמצאת בירידה של 42%. לאור מצבה הכלכלי, Match הצטרפה לחברות טכנולוגיה אחרות שצמצמו את תוכניות גיוס העובדים שלהן. בנוסף, דיווחה שצמצמה גם את הוצאות השיווק.
כמו כן, התכנון של טינדר לאמץ טכנולוגיות חדשות, כמו למשל שימוש במטבעות דיגיטליים למינויי האפליקציה או דייטים וירטואליים על בסיס מטא וורס, נשקלות מחדש בעקבות תוצאות הרבעון.