אפליקציית ההיכרויות באמבל (Bumble), אותה הקימה וויטני וולף-הרד - לשעבר מנהלת השיווק של אפליקציית ההיכרויות הפופולרית טינדר (Tinder), זינקה ב-48% ביום אחד ולאחר התמתנות בזינוק השלימה את השבוע שעבר בעלייה כוללת של 20%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מה הוביל לזינוק במניית החברה דווקא עכשיו ואילו עוד מניות בלטו במיוחד בשבוע שעבר? לקראת שבוע המסחר החדש שיפתח מחר (ב') בבורסות העולם, ynet מציג עבורכם את הסיפורים של כמה מהמניות שבלטו במיוחד בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
וויטני וולף הרד
וויטני וולף הרד
וויטני וולף-הרד, מייסדת באמבל
(צילום: GettyImages IL/Lars Niki)
בשנת 2014 עזבה וולף-הרד את טינדר, אפליקצייה מבית ענקית הדייטינג מאטצ'-גרופ (MatchGroup) שבבעלותה גם אוקיי-קיופיד, מאטצ'.קום ועוד, והקימה אפליקצייה מתחרה בה רק הנשים יכולות לפנות ראשונות לצד השני לאחר שיש התאמה.
היזמית שניסתה להקים אפליקציית דייטינג המעודדת דווקא את הצד הנשי ליזום, הפכה במהרה להצלחה מסחררת. בפברואר 2021, עם הנפקת באמבל בבורסת נאסד"ק בניו יורק, היא הפכה ליזמית הצעירה ביותר שהפכה למיליארדרית בזכות עצמה (כלומר, מבלי לרשת הון עצמי). בנוסף, היא האישה הצעירה ביותר שהנפיקה חברה בבורסה, בגיל 31 בלבד.
החברה, שהונפקה כאמור לפני כשנה, רשמה זינוק אדיר של למעלה מ-80% בשבוע, אולם לאחר מכן החלה בתהליך ירידה ארוך. טרם העליות האחרונות, המניה רשמה ירידה של כ-78% משוויה.
העלייה הנוכחית הגיעה לאחר פרסום הדו"חות הכספיים של החברה, אשר הפתיעו במיוחד את המשקיעים עם 1.64 מיליון משתמשים חדשים ברבעון הרביעי של 2021, לעומת 1.27 מיליון בתקופה המקבילה שנה קודם לכן ומעל הערכות האנליסטים שעמדו על 1.59 מיליון משתמשים.
כתוצאה מהדו"חות החיוביים, חברת ההשקעות של בנק מונטריאול (BMO) העלתה את דירוג המניה והעריכה כי היא תמשיך לזנק עם מחיר יעד של 48 דולר למניה - יותר מפי שניים מהמחיר הנוכחי שלה כיום שעומד על 21.63 דולרים למניה.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • ענקית המסחר הסינית JD.com איבדה 24% במסחר בשבוע שעבר בנאסד"ק. בכך, השלימה המניה ירידה של 55% מהשיא אליו הגיעה לפני כשנה. החברה, בדומה למתחרותיה בפרט ולענקיות הטכנולוגיה הסיניות בכלל, סבלה כבר זמן רב מלחץ עקב שינויים רגולטוריים מצד הממשל הסיני. הירידות האחרונות מיוחסות לפרסום הדו"חות הכספיים של החברה שאומנם היו ברובם דומים לקונצנזוס האנליסטים, אך המשקיעים התאכזבו בין היתר בשל העובדה כי הצמיחה בהכנסות ירדה לרמתה הנמוכה ביותר בששת רבעונים האחרונים.
  • פורטינט (Fortinet), תאגיד אבטחת מידע וסייבר אמריקני, איבד 16% במסחר בנאסד"ק בשבוע שעבר. בדומה לחברות אבטחת סייבר רבות ש"נהנו" מעליות שערים חדות עקב מלחמת רוסיה-אוקראינה והחשש למתקפות סייבר נרחבות, מניית החברה זינקה בכ-21% בין ה-22.2.22 - (יומיים טרום הכניסה הקרקעית) ל-2.3.22. יחד עם זאת, דווקא הודעת החברה כי היא משהה את עסקיה ברוסיה הובילו ככל הנראה לירידות החדות במניה בשבוע האחרון. סיבה אפשרית נוספת לירידות הייתה כנראה ירידה רוחבית בחברות אבטחת המידע כדוגמת צ'ק פוינט הישראלית שירדה ב-7% וזיסקיילר שירדה ב-12%.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע אילן גרינברג, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.