צרכני סנפרוסט האחרונים לדעת: החברה שבבעלות תנובה אוספת מנקודות המכירה את המוצר שעועית ירוקה חתוכה קפואה באריזת 800 גרם, בעקבות גילוי של פיסת נחש באחת השקיות של המוצר. זה קורה כשבועיים אחרי שהחברה הכריזה באיחור על ריקול בעקבות גילוי של חצי עכבר בשקית שעועית ירוקה עדינה קפואה של סנפרוסט. במשרד הבריאות מסרו כי החברה סירבה בתחילה לאיסוף וכי יש חשש לכשלים במפעל שעלולים לפגוע בצרכנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה לא חויבה להודיע לצרכנים על המקרה אבל גם פרשת הסלמונלה בקורנפלקס של אלופים של תלמה (יוניליוור) לא דווחה בתחילה לציבור ובסופו של דבר התגלה שמוצרים נגועים שווקו לצרכנים. כלומר משרד הבריאות לא שינה נהליו משום מה מאז אותה פרשה, אבל חברות שרוצות להיות שקופות לציבור אמורות לדווח על ריקולים כאלה.
2 צפייה בגלריה
שעועית ירוקה חתוכה קפואה 800 גרם של סנפרוסט
שעועית ירוקה חתוכה קפואה 800 גרם של סנפרוסט
שעועית ירוקה חתוכה קפואה 800 גרם של סנפרוסט
בנוסף, לא ברור מדוע החברה לא אוספת את המוצר מצרכנים. ייתכן שעדיין לא שווק להם אך החברה ומשרד הבריאות לא פרסמו את תאריכי הייצור והתפוגה של המוצר או את מספר האצווה (סדרת ייצור) שלו. בעוד שבתנובה מתעקשים שהאיסוף לא יחול על צרכנים, במשרד הבריאות טוענים שהוא כולל איסוף גם מבתי צרכנים.
אחרי פניית ynet סנפרוסט ניאותה ליידע כי מדובר בשעועית ירוקה חתוכה 800 גרם בכשרות רגילה עם ברקוד 729000012104720, תאריך "עדיף להשתמש לפני" 11.1.2025 ו-02.01.2025.
המוצר של סנפרוסט הוא הנמכר ביותר בקטגוריה למרות מחירו הגבוה. שעועית זה אחד המוצרים המוקפאים החביבים על ישראלים ובפרט שעועית חתוכה שהיא זולה יחסית.

"חשש לכשלים במערכות הבטיחות שבמפעל"

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ביום שלישי, 16 באוגוסט, קיבלה חברת סנפרוסט תלונה מצרכן שמצא חלק של נחש במוצר של החברה. החברה דיווחה כנדרש למשרד הבריאות והחל תחקיר. ביום רביעי 17 באוגוסט הנחה המשרד לבצע החזרה יזומה (ריקול) לאותה אצווה בה ייתכן וקיימים חלקי נחש נוספים העלולים לפגוע בבריאות הצרכנים.
2 צפייה בגלריה
שעועית ירוקה עדינה שלמה של סנפרוסט
שעועית ירוקה עדינה שלמה של סנפרוסט
ריקול נוסף לפני שבועיים בגלל עכבר מת שמצאה צרכנית. שעועית ירוקה עדינה שלמה של סנפרוסט
"חברת סנפרוסט הודיעה על כוונתה לבצע מיון מחדש לאריזות המוצר המצויות במפעל אולם לא לבצע איסוף של המוצר מדרכי השיווק, על אף דרישתנו. עמדה שחזרה על עצמה במכתב מיום 18.8.22 אשר הועבר באמצעות משרד עורכי הדין. לאחר שיחות עם החברה הורה משרד הבריאות היום למפעל לבצע החזרה יזומה בכפוף לשימוע בטרם יפעיל המשרד את הסמכויות המוקנות לו לפי דין. החברה הודיעה שאין צורך בשימוע ותבצע את הנחיית משרד הבריאות.
"מקרה זה, יחד עם התלונה הצרכנית הקודמת בגין הימצאות של ראש עכבר במוצר 'שעועית עדינה ירוקה שלמה' (ריקול שפורסם בתאריך יום 3.8.22), מעלים חשש לגבי כשלים אפשריים במערכות בטיחות למיון וניפוי בקווי היצור שבמפעל והנושא נמצא בבדיקת משרד הבריאות".
מסנפרוסט נמסר בתגובה: "בעקבות ממצא של פיסת נחש קטנה באריזה בודדת של שעועית חתוכה, פנתה סנפרוסט למשרד הבריאות ועדכנה אותו. לאחר דיון עם משרד הבריאות ובהתאם להנחייתו היום, סנפרוסט תבצע איסוף של האצוות הרלוונטיות של המוצר מדרכי השיווק החל מיום ראשון".