שיתופי פעולה יוצאי דופן של מותגים בינלאומיים מובילים עם יצרני נעליים למיניהם אינם דבר חדש. הפעם, הייתה זו חברת הבירות ההולנדית היינקן שחברה למעצב הנעליים המוערך דומיניק צ'יאמברונה, כדי לייצר את ה"הייניקיקס" - נעליים שהסוליה שלהן מלאה בבירת היינקן.
חברת הבירות הפופולריות השיקה את הנעל החדשה כדי "לחגוג את החלקלקות של בירת היינקן סילבר", כך לדברי החברה. הנעל מיוצרת בצבעים המזוהים עם הבירה ההולנדית, בגווני ירוק, כסף ואדום, ויש לה גם פותחן בקבוקים מתכתי שנשלף מלשון הנעליים. אולם המאפיין הבולט ביותר שלה הוא הסוליה, כאמור, שמלאה בבירה אמיתית. זאת, כדי לייצר את התחושה ה"חלקה" להליכה, שמשקפת כביכול את הטעם של הבירה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נעלי ההייניקיקס
נעלי ההייניקיקס
נעלי ההייניקיקס
(צילום מתוך הטוויטר של היינקן)


"בירה עבור הסוליה שלך", כתבה החברה בציוץ שבישר על השקת הנעל החדשה. "עוצבה בשיתוף עם מעצב הנעליים הידוע, דומיניק צ'יאמברונה, כדי לחגוג את החלקלקות של בירת היינקן סילבר. ההייניקיקס היא לא הנעל היומיומית שלך, אבל לא כל יום אתה יכול ללכת על בירה", נכתב.


המחיר עלה - וכך גם המכירות

מבשלת הבירה ההולנדית דיווחה לאחרונה על התוצאות הכספיות שלה בחצי השנה הראשונה של 2022, והפתיעה עם רווחים טובים מהצפוי לאחר שהעלתה את המחירים שלה ב-8.9% בממוצע, ואף התריעה שהמחירים ימשיכו לעלות עוד השנה.
החברה רשמה זינוק של 37% בהכנסות בשנה ל-16.4 מיליארד אירו (13.7 מיליארד ליש"ט) בששת החודשים עד יולי. עוד דיווחה החברה כי למרות שהעלתה את המחירים, היא מוכרת כיום יותר בירות מאשר לפני המגפה. זאת, לדבריה, הודות לנהירה של הצרכנים חזרה לברים ולמסעדות בחצי השנה האחרונה.
יו"ר החברה, דולף ואן דן ברינק, אמר: "העסק שלנו הציג ביצועים טובים במחצית הראשונה של 2022. המותג של היינקן שוב הראה את עוצמתו ואף הוסיף להתחזק". עם זאת, היו"ר הוסיף כי התחזית הכלכלית קדימה אינה ודאית "עבור צרכנים ועסקים כאחד", כך לדבריו.