ברק רוזן בוחר בנועה קירל ל"סיפתח" של מכירות הפרויקט של ישראל קנדה בשדה דב. ל"כלכליסט" נודע כי נועה קירל רכשה דירת מיני פנטהאוז בפרויקט היוקרה "ריינבו" של קבוצת ישראל קנדה. קירל שייצגה את ישראל באירוויזיון בשבוע שעבר שילמה עבור הדירה 10.180 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הדירה, חמישה חדרים בקומה שביעית על שטח של 133 מ"ר ועוד 17 מ"ר מרפסת (70 אלף שקל למ"ר), משקיפה לים. קירל קיבלה אפשרות מהחברה לבחור עוד לפני פתיחת המכירות לקהל הרחב.
1 צפייה בגלריה
נועה קירל והדמיה של פרויקט ריינבו בתל אביב של ישראל קנדה
נועה קירל והדמיה של פרויקט ריינבו בתל אביב של ישראל קנדה
נועה קירל והדמיה של פרויקט ריינבו בתל אביב של ישראל קנדה
(הדמיה: 3DVISION)
הפרויקט כולל 6 בנייני בוטיק, בני 8 קומות כל אחד ומגדל מגורים בן 40 קומת הגובל בנמל תל אביב וחוף תל ברוך ופארק הירקון, בקונספט של ריזורט למגורים. הריזורט יכלול חדרי כושר ומתחם ספא, ובית קפה פרטי, וכן מתחם עסקים עם אזורי עבודה וחדרי ישיבות, שתי בריכות - אחת אולימפית ושניה למבוגרים - ומתחם ילדים.
קירל רכשה את הדירה במסגרת מבצעי פריסייל שהחברות מקדמות בפרויקטים מעין אלה. ככל הידוע היא לא קיבלה הנחה משמעותית, אולם חתמה במקביל על הסכם פרזנטורית של הפרויקט עבור ישראל קנדה בכיכובה, בתשלום שהיקפו איננו ידוע.
על רקע סימני השאלה סביב מחירי הדירות בשדה דב, וסיכויי ההצלחה של הפרויקטים על קרקעות שדה התעופה לשעבר, העסקה של קירל מעניינת ומסמנת גם את המחירים שבהם מבצעת ישראל קנדה את המכירות, כ-72-75 אלף שקל למ"ר. עוד נודע לכלכליסט כי בפריסייל מכרה החברה כ-50 דירות עד כה במחירים של כ-75 אלף שקל למ"ר.
הרכישה של קירל צפויה להיות מנוצלת על ידי ישראל קנדה כדי לנסות להעניק תנופה למכירות שיחלו בקרוב. ישראל קנדה היא סוג של סמן ימני בנוגע למכירות בפרויקט והיזמים האחרים במתחם ממתינים בציפייה לבחון את מידת ההצלחה השיווקית בתקופה מאתגרת של ריבית גבוהה, סוג של מבחן לחברה שבתקופת ריבית אפס ידעה לשווק פרויקטים יוקרתיים די בקלות. לאורך השנים התמידה החברה בעקביות לצאת במבצעי שיווק של מכירות דירות לסלבריטאים, בראשם בר רפאלי (רכישה שבעטיה נערכה חקירה של רשות המסים), ליאור סושרד, עדן בן זקן, עידן רייכל, יוסי בניון ערן זהבי אביב גפן, עומר אדם ועוד. ישראל קנדה נשלטת בידי ברק רוזן ואסף טוכמאייר.
למרות גילה הצעיר, 22, קירל הפכה לפרזנטורית הבולטת בארץ, כשאת קריירת המוסיקה שלה החלה כבר בגיל 14 כשהפיקה את השיר "מדברים" שזכה להצלחה מפתיעה. בהמשך שרה עוד עשרות שירים, הופיעה בסרט קולנוע "כמעט מפורסמת", ובסדרות טלוויזיה כמו כפולה, קיבלה חוזה הקלטות בינלאומי ובשבוע שעבר ייצגה את ישראל באירוויזיון בליברפול שבו סיימה במקום השלישי. היא שימשה פרזנטורית לחברות כמו בזק ורנואר.
העלייה החדה בריבית מקשה על חברות הנדל"ן למגורים בכלל ובפרט על אלה שרכשו קרקעות יקרות כמו במתחם שדה דב, ביניהן שיכון ובינוי, חנן מור וגם ישראל קנדה. הקרקעות נרכשו במחירים של 1-2 מיליארד שקל, ובמינוף שעלויותיו גדלות יחד עם הריבית העולה. הרכישה של קירל במחיר של 72 אלף שקל למ"ר עשויה להוות סימן מעודד לפרויקטים במתחם, אם אכן תיתן תנופה למכירות שיחלו בקרוב.