מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: אקדח עיסוי דגם G3PRO של חברת Theragun המחיר: 2,890 שקל.
מכשיר עיסוי אישי הוא משהו שעוד לאימא שלי היה לפני 30 שנה. משהו להעביר על הגב שקצת עושה נעים. אקדח העיסוי של Theragun הוא לא סתם בשביל נעים, אלא נועד לטיפול רקמות עמוק. האם הוא אכן משפר כאבים? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
אקדח עיסוי אנרג'ים ספורט
אקדח עיסוי אנרג'ים ספורט
אקדח עיסוי אנרג'ים ספורט
(צילום: יח"צ)
כמנהגנו מדי פעם, נפתח בעיצוב. מדובר בחתיכת דבר יפה. שחור, אלגנטי. קוראים לו אקדח עיסוי כי הוא נראה, ובכן, כמו אקדח. יש ידית אחיזה ואיפה שבאקדח הקנה, כאן יש את החלק שרוטט. מה שכן, הוא גדול למדי, ככה שנראה לי שאם תרצו לסחוב אותו לעיסוי אחרי שעשיתם סשן בחדר כושר, הוא יתפוס לכם נתח נאה מתיק הספורט שלכם. תיק הנשיאה של האקדח יפה ואלגנטי, אך גדול גם הוא ואפילו בבית הוא לא ממש נעלם במרחב. האקדח שוקל 1.4 קילוגרם, אז הוא גם קצת יכביד עליכם אם תיסחבו אותו איתכם.
העיסוי של האקדח ממש לא מהז'אנר שעושה נעים. האקדח הוא פיתוח של רופא והמטרה שלו לעבוד על שרירים כואבים בשיטת ההקשה (PERCUSSIVE THERAPY), מה שזה אומר שהאקדח דופק חזק, כשבין כל פעימה יש רווח בין האקדח לגוף (זה מה שהופך אותו להקשה בניגוד לוויברציה). האקדח עובד בכוח של 40 פעימות לשנייה, עם אפשרות לקצב איטי יותר של 29 פעימות בשנייה.
גם במהירות האיטית הפעולה לא נעימה. האקדח דופק, וכשיש שרירים ממש דואבים זה פשוט מצוין. 30 שניות שמנו על שרירי רגליים אחרי ריצה ארוכה והדם זרם טוב והשרירים עברו ממצב דואב למצב נסבל. עוד קצת עבודה וממש חשנו יותר טוב. עם זאת, במקומות מסוימים הכאב חש שהוא מתחזק, למשל כשניסינו לשחרר צוואר תפוס.
האקדח מגיע עם ארבעה ראשים, כשלכל אחד מהם שימוש אחר: ראש צר לשימוש בין השכמות, ראש דק לשימוש נקודתי, ראש אקסטרה רך לאיזור רגישים וראש עיסוי בצורת אגודל לגב תחתון. הראש עיסוי רך בהחלט נעים יותר, והראש הצר נתן עבודה בין עצמות בולטות.
ראש האקדח ניתן להזזה לארבע זוויות שונות כדי להגיע לכל מקום. כאשר הראש נמצא במצב כמעט מאונך הרבה יותר קל לעבוד איתו על שרירי הגב. עם זאת, היו נקודות שלא הצלחנו להגיע אליהם לא משנה מה ניסינו והיינו צריכים עזרה של חבר. יותר מכך, לנקודות מסוימות שהגענו בזכות שינוי מנח האחיזה, לא הצלחנו להחזיק האקדח בצורה הזו יותר מ-30 שניות בכל פעם, מה שהוסיף לכאבי היד שהתלוו לכאבי השרירים המקוריים. יש אקדחים שהידית שלהם נפתחת ובכך מאפשרת החזקה שאכן מגיעה לכל חלקי הגב.
האקדח מחזיק 75 דקות בין הטענה להטענה, ומגיע עם סוללה נוספת, כך שיש לכם 150 דקות עיסוי, שזה הרבה יותר ממה שצריך. הסוללות הם תוצרת סמסונג, כך שנראה שאפשר לסמוך עליהן שיחזיקו הרבה זמן.
מחיר האקדח גבוה בהרבה מאופציות אחרות שיש בשוק, אבל האלמנט המשמעותי הוא בעבודה הרפואית האמיתית שהוא עושה דרך כמות הפעימות, כוחן ותדירותן.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.