בית המשפט המחוזי מרכז אישר היום (שלישי) את מכירת רשת ג'מבו סטוק לרשת זול סטוק. בכך נענה בית המשפט לבקשת נאמן רשת ג'מבו סטוק מאתמול לאשר את מכירת הרשת לחברת זול סטוק, המפעילה בעצמה רשת דיסקאונט עם למעלה מ-80 סניפים. זאת, תמורת סך של לפחות 3.5 מיליון שקל, לרבות 25% מהרווח של מספר סניפים. על פי הערכה, סכום התמורה עשוי להגיע לכ-6 מיליון שקל. המכירה כוללת רכישה של 16 מתוך 18 סניפי רשת ג'מבו סטוק.
הנאמן, עו"ד אמיר ברטוב, ציין בפני בית המשפט המחוזי מרכז כי "בקשה זו מוגשת בדחיפות המרבית על מנת שניתן יהיה למסור את מפתחות הרשת למציעה כבר ב-1 ביוני 2023 וכך להקטין את הנזקים המצטברים מדי יום מסגירתם של סניפי הרשת עוד לפני מינוי הנאמן, הן לקופת הנאמנות והן לצדדים שלישיים".
1 צפייה בגלריה
ג'מבו סטוק
ג'מבו סטוק
ג'מבו סטוק
(ניצן גור)

הנאמן ציין עוד כי "בסופו של דבר רכשו יותר מ-10 גופים את הגישה לחדר המידע ולמעלה מ-12 גופים קיבלו את טופס ההצעה והביעו עניין ברכישה, אולם מספר ההצעות שהתקבלו לרכישת הרשת היה דל ביותר וזאת בין היתר מהסיבות הבאות (כפי שנמסר לנאמן): מיקומי סניפי הרשת אינם מיטביים ברובם, לא במיקום ולא ביוקר תשלום דמי השכירות, סגירתה של הרשת לתקופה משמעותית, התחרות הרבה בתחום, סביבת הריבית והאינפלציה יחד עם אווירה שמדכאת עסקים בעת הזו במדינת ישראל".
מבקשת הנאמן עולה כי בהתאם להוראות הסכם המכר, המציעה זול סטוק תרכוש את פעילות החברה ו/או נכסי החברה ו/או הסימנים המסחריים של החברה ו/או המותג "ג'מבו סטוק" ובכלל כך, כל המלאי המצוי בכל סניפי הרשת למעט המלאי המצוי בסניף הרצליה ובסניף חיפה ועוד בתמורה ל-3.2 מיליון שקל. כמו כן בינואר 2024 תשלם המציעה 300 אלף שקל בתוספת מע"מ, וזאת בתנאי שעד למועד זה מכרה המציעה בסניפים הנבחרים מלאי בערך שלא יפחת מ-5 מיליון שקל. בנוסף, תשלם המציעה לקופת הנאמן סכום השווה ל-25% מהרווח התפעולי השנתי של הסניפים הנבחרים (רחובות, אשדוד, חדרה, וראשון לציון) לתקופה של 4 שנים שתחל ב-1 בינואר 2024.
יש לציין כי מהסכם המכר מוחרגים סניפי החברה המצויים בחיפה ובהרצליה לרבות המלאי המצוי בסניפים אלו, שכן בקשר לסניפים אלו נמצא הנאמן במו"מ עם מציעים נוספים אשר הגישו הצעות בקשר אליהם.
הנאמן מציין כי "חלופת המכירה עשויה להניב לקופה יחד עם רווחי ההפעלה של הסניפים הנבחרים על ידי המציע ומכירת הסניפים האחרים סך של 6 מיליון שקל ומעלה ולכן הגיע הנאמן למסקנה ברורה כי מכירת החברות היא החלופה העדיפה אשר תשיא את הרווח הגבוה ביותר לנושי החברה לעומת כל החלופות האחרות".
רשת ג'מבו סטוק מונה 18 סניפים. הרשת צברה, על פי דוח הנאמן, חובות בסך של כ-40 מיליון שקל.
פורסם לראשונה: 18:32, 29.05.23