אחרי עליית המחירים של טמפו, גם החברה המרכזית למשקאות מעלה את מחירי מוצריה - בראשם קוקה קולה שיעלה ב-6.7%. עוד יתייקרו: מחיר בקבוקי 500 מ"ל, אשר הביקוש שלהם קטן יותר, יעלה ב-2%; משקה התה "פיוזטי" יעלה ב-6.7%; פריגת קפוא אושן ספריי וצלול יעלה ב-6.7%; הבירות טובורג, קרלסברג ומאלטי יעלו גם הם ב-6.7%, וגינס, וויינשטפן ואסטארה יעלו ב-4%. מנגד, מחירי מוצרי פריגת סחוט לא יעלו.
בקוקה קולה כתבו לקמעונאים כי "עדכון זה מתבצע עקב עליית תשומות המוצרים וכן עקב עליית מחירי המוצרים המיובאים על ידי החברה שלא העלתה מחירים מאז 2018". כזכור, גם טמפו הודיעה לפני חודש על עליית מחירי הבירה מתוצרתה ובירות מיובאות בכ-5% בממוצע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
קוקה קולה העולמית
קוקה קולה העולמית
קוקה קולה
(צילום: shutterstock)
בענף המשקאות הייתה ציפייה שמחיר המשקאות יירד בעקבות ביטול מס הסוכר כפי שדרשו השותפים הקואליציוניים החרדים, וקיוו שלאחר ירידת המס לא תורגש עליית המחיר היזומה שלהם, אבל בינתיים היות ודרישת המפלגות החרדיות לביטול המס - אבסורדית מבחינה בריאותית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עדיין מתמהמה ולא ביטל אותה, ולכן מחיר זירו 1.5 ליטר יעבור לראשונה את ה-9 שקלים לבקבוק.
עליית המחיר של קוקה קולה מגיעה באותו יום בו שר הכלכלה ניר ברקת הודיע כי זימן אליו את הקמעונאים הגדולים בישראל כדי להבהיר ש"לא נקבל עליית מחירים ערב חג הפסח בתקופה בה העול הכלכלי על אזרחי ישראל קשה ממילא. אנו עדים לירידה במחירי תשומות המזון וההובלה הימית. אזרחי ישראל אינם פרה חולבת ואין שום הצדקה לעליית המחירים בתקופה זו. מי שינצל את התקופה לעליית מחירים שקטה יגלה שנלחם בו ללא פשרות".
לא ברור אם ברקת התכוון שהקמעונאים יספגו את עליות המחירים שיוזמים היצרנים והיבואנים, ומדוע לא זימן יצרנים. בכל מקרה, האזהרה שלו לא הרתיעה לא את הקמעונאים ולא את היצרנים.
מחירי המשקאות הם לא היחידים שיעלו בקרוב. עוד לפני החג צפוי דג הסלמון הטרי המיובא בעיקר בנורבגיה לעלות לפי היבואנים ב-20%, ולפי הקמעונאים בכ-10%, זאת לאחר שנורבגיה, שמגדלת דגי סלמון בכלובים בים, הודיעה העל התייקרותם בעקבות מחסור מול ביקושים עולים, וחוסר דגים עקב פגעי מזג האוויר.