חברת פרטנר תאפשר לספקיות תקשורת למכור שירותים על גבי תשתית הסיבים האופטיים שלה. החברה כבר חתמה עם הספקיות 099 פרימו ו-ITC וצפויה לחתום עם חברות נוספות.
כיום יש תשתיות סיבים אופטיים ל-IBC אנלימיטד שבבעלות של סלקום ו-HOT (בין היתר) ולבזק. מחירי אינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים גבוהים מאוד כרגע ולכן רוב החברות מציעות מחירי מבצע נמוכים לשלושה חודשים כדי לגרום ללקוח להתמכר לשירות ואז לשלם יותר. חלק מהחברות גובות דמי התקנה של מאות שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים
(צילום: דנה קופל)

ספקיות האינטרנט שימכרו שירותים על גבי התשתית של פרטנר יוכלו לגבות דמי התקנה, שכן הן בקשר עם הלקוח, ולכן הן אלה שיוכלו להחליט אם לגבות דמי התקנה או לא. פרטנר עצמה כן גובה כיום דמי התקנה מבתים פרטיים.
כיום רק בזק ו-IBC אנלימיטד מאפשרות לספקיות להשתמש בתשתית בסיבים שלהן ולמכור שירותים על גביה והן מוכרות את השירותים כבאנדל. המחירים בסגמנט הזה של השוק לא שונים ממחירי שאר השוק, אם כי לעיתים קרובות הם נמצאים בקצה הנמוך של הסקאלה. כלומר, הם נמוכים יחסית, אבל לא שוברי שוק.
לדוגמא: ספקיות אינטרנט כמו אקספון מוכרות חבילות ספק ותשתית על גבי תשתית הסיבים האופטיים של אנלימיטד (שבבעלות של סלקום ו-HOT בין היתר). המחירים של אקספון לאינטרנט סיבים הם: 119-109 שקל לחודש ל-500 מגה או 1 ג'יגה, לא כולל נתב ב-19.90 שקל ל-36 חודשים ושלושה חודשים ראשונים ב-59 שקל לחודש (לשתי המהירויות). יש גם עלות התקנה שנוספה לאחרונה: 350 שקל תשלום חד פעמי. דמי מעבר אם מדובר בלקוח אקספון: 150 שקל.
עוד דוגמא: סלקום מספקת אינטרנט על גבי תשתית הסיבים שלה, אבל גם כספקית - על גבי תשתית סיבים של בזק. המחירים שלה זהים בתשתית בזק ובתשתית שלה והם לא כוללים דמי התקנה אם התשתית כבר קיימת. גם פרטנר שכעת כאמור מציעה את התשתית שלה למכירה שיווקית - החלה לאחרונה להציע ללקוחותיה אינטרנט מהיר מאוד גם על גבי תשתית הסיבים האופטיים של IBC אנלימיטד. גם שם: אין בשורת מחיר חדשה. יחד עם זאת מחירי פרטנר, סלקום ואנלימיטד נמוכים יחסית למחירי בזק ו-HOT ללא מבצעים.
מפרטנר נמסר כי: "קבוצת התקשורת פרטנר תאפשר לספקיות תקשורת להציע לצרכנים שירותים במודל סיטונאי על בסיס תשתית הסיבים האופטיים שלה, לאחר שהגיעה לפרישה משמעותית בכל רחבי הארץ. פרטנר תציע לספקיות מחירים תחרותיים ביחס למחירים בשוק, ובכך למעשה צפויה להגדיל את ההיצע ולהוזיל לצרכן הסופי את העלות החודשית. כלומר, צרכן יוכל עתה להתחבר לסיבים של פרטנר גם דרך הצעות של חברות מתחרות.
"על פי נתוניה לרבעון השלישי של 2021, פרטנר פרשה תשתית סיבים עצמאית ללמעלה מכ-660 אלף משקי בית בכל רחבי הארץ, לרבות בפריפריה ובישובים צמודי קרקע. החברה צופה כי עד סוף שנת 2022 היא תגיע לכמיליון משקי בית מחוברים. מספר מנויי הסיבים של החברה עומד על למעלה מכ-200 אלף משקי בית.
"רק לאחרונה הודיעה פרטנר על שתי עסקאות משמעותיות בתחום הסיבים. הראשונה היא הסכם מול חברת IBC כך שפרטנר תוכל, במסלול ההפוך, להציע שירותים על בסיס התשתית של IBC. השנייה היא הרחבת הפרישה של תשתית הסיבים בישראל במטרה לספק למפעילות תקשורת בינלאומיות גישה ותמסורת בין המזרח הרחוק ומדינות המפרץ לאירופה ובכך לאפשר חלופה בת קיימא לחיבורים הקיימים כיום דרך תעלת סואץ".