אחרי יותר מ-50 ימים שבהם מפעל מעדנות, יצרנית מוצרי בצק קפואים הגדולה בישראל שבבעלות תנובה, היה כמעט מושבת בשל המלחמה - הוא חוזר לייצר פיצות קפואות, בורקסים ומוצרי בצק קפואים נוספים.
המפעל שבגן יבנה הושבת החל מ-8 באוקטובר בהוראת פיקוד העורף בעקבות הדרישה שירוקן את מיכלי האמוניה שבו מחשש לפגיעת רקטות. בלי האמוניה לא ניתן לבצע את תהליך ההקפאה העמוקה הנדרש לייצור של הפיצות הקפואות ושל מוצרים קפואים נוספים. כעת, המפעל חזר לפעילות לאחר שהתאפשרה החזרת האמוניה ובמקביל קיבל אישור מפעל חיוני מפיקוד העורף.
1 צפייה בגלריה
פיצה מעדנות מקמח מלא
פיצה מעדנות מקמח מלא
פיצה מעדנות

מעדנות מובילה את שוק המאפים הקפואים עם נתח שוק של יותר מ-60%. כתוצאה משבתת המפעל נוצר מחסור ברשתות השיווק בפיצות ובעוד מוצרים של מעדנות, למעט ג'חנון ומלאווח שהמשיכו בייצורם המתבצע בלי הקפאה עמוקה. הרשתות כיסו על החוסר גם בפיצות קפואות מיובאות - ומי שחגג היה ויליפוד שמייבא פיצות קפואות מאיטליה.

שינויים בחטיבת המזון

בתוך כך, חטיבת המזון של תנובה אליה משתייכת מעדנות, בנוסף לסנפרוסט, מאמא עוף ואולביה - שהיקף כל מכירותיה כ-2 מיליארד שקל - עוברת לתחום אחריותה של ענת גרוס שון, שהייתה עד כה מנכ"לית חטיבת החלב וכעת קודמה לתפקיד משנה למנכ"ל תנובה ומנהלת חטיבת החלב והמזון, שסה"כ מכירותיה מעל 7 מיליארד שקל.
שון תוביל את האסטרטגיה העסקית של הקבוצה לצד הגדרת מנועי הצמיחה שלה לשנים הקרובות ופיתוח קטגוריות חדשות. עד כה ניהל את החטיבה במשך 7 שנים אלי בן לולו, שכעת ישמש לתקופת זמן יועץ בלבד. תחת בן לולו התרחשה לפני כשנה פרשת גילוי חלקי החיות באריזות מוצרי סנפרוסט, שגרמה לריקול על חלק ממוצרי המותג ובעיקר פגעה במוניטין שלו. במקביל, סמנכ"ל התפעול של חטיבת החלב דני פרץ ימונה לסמנכ"ל התפעול של כל המפעלים והמחלבות של תנובה.
מתנובה נמסר כי "המיזוג יאפשר סינרגיה חזקה יותר בקבוצה, תהליכי עבודה משותפים וראייה רוחבית אחת".