בית משפט לענייני משפחה קיבל לאחרונה את עמדת אלמנה שנישאה לבעלה בן ה-89 שמונה ימים בלבד לפני מותו, ואישר כי היא תירש את כל רכושו ולא נכדתו. כעת, פסק הדין הותר בפרסום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
צוואה ירושה אילוס אילוסטרציה
צוואה ירושה אילוס אילוסטרציה
צוואה. אילוסטרציה
(shutterstock)
מ', מאמנת כושר מקצועית, הכירה את י', איש עסקים, במסגרת אימון כושר אישי שהעבירה לו לפני למעלה מעשור, כאשר היו בשנות ה-50 וה-70 לחייהם, בהתאמה. על אף פער הגילים, בתוך זמן קצר התפתחה ביניהם מערכת יחסים רצינית של 11 שנה שהבשילה גם לחתונה לקראת סוף ימיו של י'. בני הזוג התחתנו לפני מספר שנים ושמונה ימים לאחר החתונה, י' נפטר.
בצוואתו, י' בחר להוריש את כל רכושו לאלמנתו, ובכך למעשה נישל את שאריו מעזבונו - שתי נכדות מבתו היחידה שהלכה לעולמה לפני מותו. צוואתו האחרונה נערכה שלושה שבועות לפני מותו ולפני מועד הנישואין. על פי הערכה, שווי הירושה מוערך במיליוני שקלים וכולל נכסים ועסקים בארץ ובחו"ל.
מפסק הדין עולה כי אחת הנכדות הגישה התנגדות לקיום הצוואה בטענה שהחתונה ועריכת הצוואה נעשו בסמוך למועד פטירת הסב תחת השפעה לא הוגנת של האלמנה וכי סבה היה חולה במחלה קשה תחת תרופות שפגעו ביכולתו הקוגנטיבית ובכך נפגעה כשירותו לצוות. בתוך כך, ביקשה הנכדה לקיים צוואה אחרת שנכתבה על ידי סבה לפני כ-25 שנים במסגרתה הוריש את כל רכושו לבתו, אימה של הנכדה.
האלמנה טענה מנגד כי המנוח היה צלול עד לפטירתו וביצע פעולות יומיומיות באופן עצמאי וכי הוא הוא יזם את החתונה איתה. עוד טענה ליחסים מורכבים עם הנכדה.
עו"ד בעז קראוסעו"ד בעז קראוסצילום: יח"צ
לאחר שנשמעו טיעוני הצדדים והובאו כל הראיות והעדויות, בית המשפט פסק לטובת האלמנה וקבע שיש לקיים את הצוואה האחרונה של המנוח כלשונה. כמו כן, הוצאות משפטיות הושתו על הנכדה המתנגדת בסך 11,700 שקל. השופטת תמר סנונית פורר קבעה כי שוכנעה כי הנכדה לא הוכיחה כי סבה לא ידע להבחין בטיבה של צוואה.
עו"ד בעז קראוס המייצג את האלמנה מסר בתגובה: "הראיות והעדויות שהצגנו בבית המשפט מלמדות מעל כל ספק שצוואתו של המנוח נערכה מרצונו החופשי, בדעת צלולה ומתוך הכרת הטוב על מערכת יחסים אוהבת ונורמטיבית שניהל עם אלמנתו במשך למעלה מעשור. פסיקת בית המשפט לקיום צוואתו האחרונה של המנוח נאמנה לעקרון החשוב של כיבוד רצון המת, כפי שזה בא לידיי ביטוי בצוואה שנערכה בפני שני עדים".