הנפקה גבוהה מהרגיל: החשב הכללי במשרד האוצר, רו"ח יהלי רוטנברג, השלים היום (ב') הנפקה שוטפת של אגרות חוב בסכום של שני מיליארד שקל בשוק המקומי עם ביקוש העומד על פי 5.7 מסך ההנפקה.
מדובר אמנם בהנפקה שגרתית שמבוצעת אחת לשבוע בכל יום שני, אולם היא בהיקף גבוה מהרגיל נוכח הנסיבות. ההנפקה השבועית כללה 3 סדרות שקליות, 2 סדרות צמודות וסדרה משתנה אחת. בהנפקה השתתפו כל עושי השוק הראשיים הכוללים בנקים מקומיים וזרים שהם: בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי, ברקליס, גולדמן סאקס, מריל לינץ', ג'י פי מורגן, BNP PARIBAS, דויטשה בנק וסיטי בנק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
משרד האוצר
משרד האוצר
משרד האוצר
(צילום: עמית שאבי)
יחס הכיסוי, המעיד על הביקוש של האגרות ביחס להיצע, היה גבוה ביחס להנפקות האחרונות והביקוש עמד על פי 5.7 מסך ההנפקה.
החשב הכללי: "היכולת לגייס חוב ולממן את פעילות הממשלה, גם בעתות חירום, בהיקפים משמעותיים וביחס כיסוי גבוה במיוחד מעידים על אמון השוק במדינת ישראל. החשב הכללי שומר על נגישות גבוה לשוקי ההון המקומיים ובינלאומיים וערוך לתת מענה מימוני לצרכי הממשלה בשעת המשבר באמצעות כלים שונים".
בתוך כך, אחד מבכירי משרד האוצר התייחס הבוקר בשיחה עם ynet להודעת בנק ישראל שימכור עד 30 מיליארד דולר כדי לנסות ולמנוע את קריסת השקל, ושיבח את הנגיד תוך הפניית ביקורת מרומזת לממשלה: "יש מבוגר אחראי אחד בכלכלת המדינה - הנגיד".
התבטאות זו היא רק חלק מביקורת קיימת בתוך משרד האוצר על התנהלות הממשלה בתחום הכלכלי בעת המלחמה. גורם בכיר נוסף ציין כי למרות תפקידי האוצר הרבים בעת אירוע מלחמתי קוימה התייעצות ראשונה רק בצאת השבת. "כמעט כולם פה שומרי מצוות. לא התקיים שום דיון משמעותי לפני צאת השבת אפילו לא הוראה ממשלתית לגייס צוותי מס רכוש בשבת בשל התקפות הטילים והנזקים העצומים בעוטף עזה".