אחרי קוקה קולה וטמפו, גם חברת יפאורה, יצרנית המשקאות הקלים והמיצים שבשליטת רוני גת ושלמה רודב, הגישה לרשתות השיווק מחירון חדש לפיו תייקר את המשקאות מתוצרתה, הכוללים בין השאר את שוופס וספרינג ב-6.8% בממוצע. הצרכן פחות ירגיש את העלאת המחיר משום שהיא תקוזז בחלקה מול ביטול מס הסוכר על משקאות קלים, כפי שהורה שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
יפאורה היא האחרונה מבין חברות המשקאות שמעלה מחיר. קדמו לה טמפו שהעלתה את מחירי הבירה שהיא מייבאת ומייצרת בכ-5%, והחברה המרכזית (קוקה קולה), שהודיעה לפני חודש על התייקרות בממוצע של 6.7% של מוצריה. המחירון החדש של יפאורה אמור להיכנס לתוקף רק בחודש יוני. זה של קוקה קולה כבר בימים הקרובים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
עליית המחיר של יפאורה היתה צפויה: החברה סיימה את שנת 2022 בצניחה של 14% במכירות, וירידה בסך 36% ברווח הנקי לעומת 2021. החברה ייחסה חלק מההרעה בתוצאותיה למס הסוכר שהעלה את מחירי המשקאות הקלים.
יפאורה מייצרת מותגים זולים שנצרכים במגזר החרדי כמו קריסטל, שמכירותיהם נפגעו בעקבות הרגישות של המגזר החרדי למחיר. כזכור, לפני החג שר הכלכלה ניר ברקת הזהיר את הקמעונאים מעליות מחירים, וטען כי אין שום הצדקה לכך בזמן שמחירי תשומות המזון (מחירי הסחורות בעולם) ומחירי ההובלה הימית ירדו.
יום לאחר שפרסם את אזהרתו שלחה קוקה קולה את המחירון החדש שלה לקמעונאים והעלתה את חמתו של השר, שהורה לאנשי משרדו לקדם מהלך שיאפשר יבוא מקביל מאסיבי של קוקה קולה מאירופה, ללא צורך בתווית בשפה העברית - כפי שמחייבת התקינה כיום. אם כי סיכוי קטן שזה בסופו של דבר יקרה.