חברת אנרג'ים, יבואנית ומשווקת מובילה לציוד ספורט, תשלם קנס בגובה 1.65 מיליון שקל לאוצר המדינה. זאת, לאחר שרשות התחרות מצאה כי החברה התערבה לקמעונאים (חנויות ספורט למיניהן) במחיר שבו מכרו את הציוד לצרכן. הרשות חקרה את הנושא בעקבות תלונה שהתקבלה אצלה. מהחקירה עלה כי החברה איימה על קמעונאי שמכר לדעתה בזול מדי שלא יקבל סחורה ממנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הקנס הוטל על אנרג'ים במסגרת הסכם (צו מוסכם) שנחתם בינה לבין רשות התחרות. במסגרת ההסכם, החברה הודתה כי הפרה את סעיף ארבע לחוק התחרות הכלכלית על דרך התערבות במחירי מינימום שבהם יפרסמו או ימכרו קמעונאים את מוצריה. עוד הודתה החברה כי השיבה באופן חלקי ומנוגד לחוק לדרישת נתונים שנשלחה אליה על ידי רשות התחרות.
ברשות מקווים כי המקרה ירתיע ספקים המנסים להתערב ולמנוע מהקמעונאי למכור בכירים מוזלים על ידי הכתבה או סנקציות עליו. יחד עם זאת, יצוין כי יש מקרים מועטים בהם החוק מכיר בהתערבות, כמו למשל בזמן החדרת מוצר חדש לשוק.
חברת אנרג'ים עלתה השנה לכותרת בעקבות עסקה שלא יצאה לפועל לבסוף, במסגרתה הראל ויזל היה אמור לרכוש את הבעלות המלאה בתמורה באמצעות חברת ריטיילורס שבבעלותו, העוסקת במכירת אופנת ספורט, בתמורה ל-34 מיליון שקל. לטענת ריטיילורס, העסקה בוטלה "בעקבות תוצאות פאילותה של אנרג'ים ברבעון הראשון של 2022", אשר לא ענו על הציפיות של ויזל.
בעקבות ההסכם שנחתם כעת עם רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן, הממונה על התחרות, התחייבה שלא לנקוט בצעדי אכיפה נוספים נגד החברה בגין שתי ההפרות שהתגלו, בעוד אנרג'ים עצמה הבטיחה להפסיק להתערב במחירים.
מדובר בפעילות אכיפה שנייה אותה נוקטת הממונה השנה בגין התערבות במחיר הקמעונאים, לאחר שבתחילת השנה הוטלו עיצומים כספיים גם על חברת ציוד העבודה ארגנטולס בע"מ ועל נושאי משרה בה, לאחר שקבעה למפיצים את מחיר מוצרי המותג מקיטה.
מהרשות נמסר כי "המקרים משקפים גישה מחמירה יותר כלפי הסדר הכתבת מחירים שעשויים לפגוע בתחרות".