טרמינל X החלה לגבות 9.9 שקלים על החזרות או החלפות באמצעות שליח עד הבית. אחרי זארה, שביטלה את אופציית החזרת הפריטים בחינם עם שליח לקונים באתר האינטרנט שלה באוקטובר האחרון, גם טרמינל X מבטלת את השירות החינמי.
באתר החברה מצויין כי "ישירות ההחלפות וההחזרות של טרנימל X כרוך בתשלום של 19.9 שקלים, עכשיו ב-9.9 שקלים לזמן מוגבל, וניתן בחינם על הזמנות מעל 500 שקל". יש לציין כי בלא מעט אתרים ישראלים אחרים ניתן למצוא את השירות הזה עדיין בחינם, אם כי ייתכן שמדובר במגמה שתתגבר בעקבות אפקט הדומינו שהחלו זארה וטרמינל X.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
חנות של טרמינל X
חנות של טרמינל X
חנות של טרמינל X
(צילום: יח"צ)
2 צפייה בגלריה
ההודעה כפי שמופיעה באתר טרמינל X
ההודעה כפי שמופיעה באתר טרמינל X
ההודעה כפי שמופיעה באתר טרמינל X
(צילום מסך)
ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל X, אמר היום (א') בכנס משקיעים של קבוצת פוקס כי "כשהשוק צומח נותנים ללקוח שירותים בחינם, וכשהשוק נרגע, חברות אי-קומרס, בכל העולם, מתחילות לגבות". לדבריו, מתחילת השנה החלו במה שמוגדר עדיין כ"ניסיון" לגבות סכום מסויים עבור השירות.
הורוביץ אמר כי היעד של החברה הוא לעבור לרווחיות עד 2024, ולצורך כך היא מתייעלת הן בהיבט הגבייה והן במעבר למחסן לוגיסטי בירוחם, שירכז את כל המשלוחים ממקום אחד. עוד אמר כי על אף השנה הקשה שעברה על האי-קומרס, אחרי ה"פיק" שנרשם בקורונה והנפילה אחריה, "מדובר בשוק שיצמח עוד הרבה שנים קדימה". בנוסף, ציין כי "אחת העוצמות של טרמינל X היא שאנחנו מבטיחים משלוח מהיום למחר"
הראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס, אמר כי היעד הבא של החברה הוא משלוח שיגיע ללקוח תוך שעתיים-שלוש, וטען כי הוא בטוח שלקוחות יהיו מוכנים לשלם יותר עבור שירות כזה.
בתוך כך, מהדוחות הכספיים לשנת 2022 שפרסמה היום החברה, עלה שזו צמחה ברבעון הרביעי והכנסותיה הסתכמו ב-120 מיליון שקל - עלייה שנבעה מגידול במספר הביקורים באתר. בכל השנה הסתכמו ההכנסות ב-383 מיליון שקל, גידול של 12.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-5.4 מיליון שקל בהשוואה ל-3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. את כל שנת 2022 סיימה טרמינל X בהפסד נקי של 7.7 מיליון שקל, קיטון לעומת הפסד של 8.6 מיליון שקל ב-2021.