ביל גייטס משתלט על רשת המלונות פור סיזנס: חברת ההשקעות של גייטס החליטה לרכוש נתח מחברת ההשקעות של הנסיך אל-ווליד בן טלאל, המיליארד הסעודי שנחשב לערבי העשיר בעולם, בהנחה שחופשות היוקרה יחזרו בתום מגפת הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה של גייטס תשלם 2.2 מיליארד דולר במזומן כדי להגדיל את אחזקתה בפור סיזנס, מ-47.5% כיום ל-71.25%.
1 צפייה בגלריה
מלון ארבע העונות לאס וגאס
מלון ארבע העונות לאס וגאס
מלון ארבע העונות לאס וגאס
(צילום: Shutterstock)
גייטס (65) ובן טלאל (66) מכירים זה את זה כבר עשרות שנים. בשנת 2017, מייסד מיקרוסופט תיאר את הנסיך כ"שותף מהותי" בעבודת הצדקה שלו, וגייטס גם היה אחד ממספר מנהלים מערביים שהביעו תמיכה בבן טלאל לאחר שהואשם בשחיתות בפרשה שטלטלה את המערכת הפוליטית ואת עולם העסקים בסעודיה - וזוכה מהאשמות זמן קצר לאחר מכן.
בן טלאל ביצע שורה של עסקאות מאז פרשת השחיתות שהואשם בה ב-2018, במהלכה היה עצור במשך חודשיים במלון פאר, שהפך לבית סוהר, עד ששוחרר. העושר של בן טלאל נחתך בכמעט חצי מאז 2014 ומוערך כעת ב-18.4 מיליארד דולר. בריאיון שהשתתף בו לאחרונה, בן טלאל ייחס את הצניחה בשוויו לירידה במניות של חברת ההשקעות שלו, ודחה טענות ששילם סכום משמעותי במסגרת הסדר שעשה כדי להשתחרר ממעצרו.
חברת ההשקעות של גייטס השקיעה לראשונה בפור סיזנס בשנת 1997, והיא גם מנהלת את הקרן של ביל ומלינדה גייטס. השניים סיימו את נישואיהם בחודש שעבר לאחר 27 שנים, וכעת הונו של גייטס מוערך בכ-152.2 מיליארד דולר, כך על פי מדד המליארדרים של בלומברג, ושל מלינדה בכמעט שישה מליארד דולר במניות. פרטים מדויקים על אופן חלוקת ההון של הזוג לשעבר נותרו חסויים.
ענף התיירות נמצא בשפל מאז פרוץ המגפה בשל ההגבלות וצמצום הטיסות ברחבי העולם. החיסונים גרמו להתעוררות מסוימת של הענף, אולם מלונות היוקרה עדיין מפגרים מאחור.
לרשת 121 מלונות ואתרי נופש, 46 נכסי מגורים ויותר מ-50 פרויקטים בפיתוח, כך על פי הצהרת החברה. אחזקות הממלכה של בן טלאל תשמור על 23.75% מרשת המלונות, ויו"ר הרשת, איזאדור שארפ, שהקים את החברה בשנת 1960, ישמור על 5% ממניותיו. העסקה צפויה להסתיים בינואר.