הסערה סביב בן אנד ג'ריס ממשיכה: "אני חושבת ששרת הכלכלה לא קראה עד הסוף. הרבה ישראלים קוראים רק חלק מהכותרות. יש הבדל עצום בין בן אנד ג'ריס העולמית, שהיא בעצם תחת חברת יוניליוור, והמפעל הישראלי". כך אמרה הבוקר (ג') בריאיון לאולפן ynet אורית טוקר, הטכנולוגית הראשית של בן אנד ג'ריס בישראל, בתגובה לסרטון שפרסמה אתמול אורנה ברביבאי, בו היא משליכה קופסאת בן אנד ג'ריס לפח.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לדברי טוקר, בן אנד ג'ריס ישראל לא קיבלו הודעה מוקדמת על ההחלטה. "שמעו את ההצהרה ביחד עם כולם. אנחנו כבר מעל לשנה בשיחות איתם ויש מכבש לחצים שמופעל באמצעות ארגונים פרו-פלסטינאים, בראשם ה-BDS. בתור הזכיינים של החברה שמייצרים בדיוק את אותו מוצר, אמרנו מראש שאנחנו מסרבים לדרישה ונמשיך למכור בכל רחבי הארץ
1 צפייה בגלריה
שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, משליכה גלידת בן אנד ג'ריס לפח ומותג הגלידה
שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, משליכה גלידת בן אנד ג'ריס לפח ומותג הגלידה
שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, משליכה גלידת בן אנד ג'ריס לפח ומותג הגלידה
(צילום: חשבון הטיקטוק של שרת הכלכלה, shutterstock)
טוקר הדגישה כי ההחלטה לא מיידית. "החוזה קיים ויש לו עוד שנה וחצי, זה לא מהיום למחר. המאבק שצריך להתנהל הוא של כל מדינת ישראל, הדיפלומטים, ראש הממשלה ומשרד החוץ. כולם צריכים להבין שאם אנחנו ניסגר ונפסיק לפעול או אם אנשים לא יקנו פה את בן אנד ג'ריס, זה יהיה ההישג הכי גדול שה-BDS הגיעו אליו אי-פעם. אסור לנו לתת לזה לקרות".
בהמשך לכך, ציינה טוקר כי הישראלים טרם התנפלו על המקררים. "אנשים אולי עוד לא מבינים עד הסוף את הסיפור", היא טענה וסיפרה כי מתקיימים דיונים על מספר רעיונות כיצד לפעול בנושא, כדוגמת להדביק דגל ישראל על הקופסאות של המוצרים המיוצרים בישראל.
יש בן אנד ג'ריס ברשות? טוקר: "כן, אנחנו מוכרים בן אנד ג'ריס גם ברשות".

התגובה: גידול של כ-21% במכירות

חברת בן אנד ג'ריס ישראל דיווחה כי משעות הבוקר נרשם גידול של למעלה מ-21% במכירות הגלידה בישראל ביחס ליום רגיל. זאת, על רקע ההחלטה של אבי זינגר, הבעלים והמנכ"ל, שלא להיכנע ללחצי החברה העולמית ולהמשיך למכור את מוצרי החברה בכל רחבי ישראל, כולל ביהודה ושומרון.
לדברי זינגר, "הציבור מבין שצריך בשעה קשה זו לחבק את התעשייה הישראלית. על המדינה להפעיל לחץ באמצעות כל האמצעים הדרושים על תאגיד יוניליוור, בעלי בן אנד ג'ריס העולמית, בכדי להפוך את הקערה על פיה. אנו קוראים לכולם לעמוד איתן לצידנו ולצד מאות העובדים הישראלים שעלולים להיפגע מלחצי ה-BDS העולמיים. כמו שהיה אתמול, כך גם היום - נמשיך למכור בכל ישראל ולכל הישראלים".

נראה שגם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, לא קרא עד הסוף:

בהקשר ישיר לכך, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הביע היום תמיכה במפעל הישראלי בסרטון שפירסם ברשתות החברתיות, בו אמר: ״תגידו, השתגעתם? יש פה תעשיין ישראלי שהולך לאבד את מפעל חייו ונלחם נגד התכתיבים מחו"ל שדורשים ממנו להפלות אזרחים ישראלים מהשטחים, ואותו אתם רוצים להחרים?
"צריך לגנות את כל מה שבן אנד ג׳ריס העולמית עושה, אבל לחזק את בן אנד ג׳ריס הישראלית שנלחמה עבור הזכות למכור את הגלידה לכל הישראלים במדינה, ולא להחרים אותה ולהוביל אותה לקריסה. יש להמשיך ולקנות את הגלידה, וכך לתמוך ולחזק את החברה ועובדיה".
בתוך כך, גלידת ג'ט לק, שהוקמה ב-2015 והחלה את פעילותה באזור הדרום, הצהירה שתפתח דווקא עכשיו סניף מעבר לקו הירוק, ביהודה ושומרון. "למה לא? כולנו ישראלים", אמרה לאולפן ynet מורג כנפי, הבעלים של גלידת ג'ט לק.
פורסם לראשונה: 12:20, 20.07.21