זיהום במטרנה מהדרין שלב 1 לתינוקות בגילי 6-0: אסם נסטלה דיווחה כי נתגלה במפעל זיהום של חיידק בשם כרונבקטר ממשפחת חיידקי המעיים, שעלול לגרום למחלת חום ולדלקת קרום המוח שעלולה להביא לתמותת תינוקות. מדובר בתרכובת מזון לתינוקות בגילי סיכון גבוה לזיהומים.
לאחרונה צרכנים דיווחו על מחסור במטרה שלב 2 ו-3 בגלל מחסור בעובדים ובימי עבודה, אך אין לכך קשר לגילוי הנוכחי, כך לטענת החברה. מדובר בחיידק שמתגלה מפעם לפעם בתרכובות מזון לתינוקות ולטענת החברה המוצרים המזוהמים לא יצאו מהמפעל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
החיידק עלול לגרום גם לספסיס: זיהום בדם. הוא פוגע באופן שעלול להיות חמור בעיקר בתינוקות בני פחות מחודשיים, תינוקות בעלי מערכת חיסונית מוחלשת ובפגים. סימני המחלה הם חום (לעיתים עם פרכוסים) וחוסר תיאבון, בכי ממושך מהרגיל, תנועות גוף לא אופייניות וחולשה.
כרונבקטר משגשג במזונות יבשים כמו אבקת תמ"ל ותערובות תה. החיידק יכול לחדור לאבקה אם היצרן משתמש ברכיבים מזוהמים לייצור הפורמולה, או שהאבקה באה במגע עם משטח מזוהם. כשמייצרים או מאכילים תינוק בתמ"ל, יש להשתמש במשטחים מטוהרים, ידיים שטופות בסבון ובקבוקים שעברו סטריליזציה.
החברה הזמינה את "גורמי המקצוע משירות המזון במשרד הבריאות על מנת לערוך בקרות ופעולות נוספות במטרה ולוודא שאכן לא הגיעו מוצרים שיש בהם סיכון לשווקים.
"מדיווחי החברה - כלל המוצרים ששווקו עברו את הבדיקות הנדרשות וזאת בהתאם לאמות המידה אשר נקבעו ברגולציה הרלוונטית במוצרים אלו.
"משרד הבריאות ממשיך לפקח ולוודא כל העת שעסקי מזון מממשים את אחריותם כלפי הצרכן לשמירה על בטיחות המזון במטרה להגן על בריאות הציבור".