מבצע רשות המיסים לגילוי עבירות מס שמבצעים בעלי שליטה מתרחב. עו"ד מהוד השרון נעצר בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-1.2 מיליון שקל אותם משך מהחברה שבבעלותו מבלי לדווח על כך כהכנסה, בניגוד לחוק. לאחרונה עצרה רשות המיסים לחקירה 10 בעלי שליטה נוספים בחשד שניצלו את סיווגם כבעלי שליטה ומשכו כספים שלא כחוק מהעסק שלהם. לראשונה נעצר הפעם עורך דין כחשוד בעבירת מס של בעלי שליטה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עורך הדין נעצר בחשד להעלמת הכנסות של כ-1.2 מיליון שקל, אותם משך מחברה שבבעלותו, זאת מבלי לדווח על כך כהכנסה לפי סעיף 3(ט1) בפקודת מס הכנסה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השופטת מיה רויזמן-אלדור מבית משפט השלום בתל אביב-יפו נעתרה לבקשת משרד פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל אביב ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים.
כעולה מבקשת המעצר, עורך הדין, תושב הוד השרון, משך לאורך השנים כספים מחברת עורכי הדין שבבעלותו בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להחזירם. בעקבות דיוני שומה שהתקיימו במשרד פקיד שומה גוש דן, אשר בהם עלה חשד לפלילים, נפתחה חקירה של משרד פקיד שומה חקירות תל אביב, במהלכה נחקרו עורך הדין ומייצגו. על פי החשד, השמיט החשוד את הכספים מדוחותיו האישיים לשנת 2018.
השופטת מיה רויזמן-אלדור מבית משפט השלום בתל אביב-יפו שחררה את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם התחייבות עצמית על סך 300,000 שקל, ערבות צד ג' על סך של 200 אלף שקל, צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.
ברשות המיסים ציינו כי מעצרו של עורך הדין בוצע במסגרת אכיפת יישום הוראות סעיף 3 (ט1) לפקודת מס הכנסה, הקובע כי יתרת החוב של בעל מניות מהותי חייבת להיות מוחזרת לחברה או להיות מדווחת כשכר עבודה או דיבידנד עד סוף השנה שלאחר השנה שבה נוצר החוב.
לאחרונה, העלתה רשות המיסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה, ובמסגרת זו ניהלה הרשות שורת חקירות סמויות שהבשילו לחקירות גלויות. בפעילות זו נחקרו מעל עשרה חשודים ברחבי הארץ, כאשר על חקירתם של חמישה מהם הטיל בית המשפט צו איסור פרסום בעניינם. החקירות בנושא נמשכות וצפויים מעצרים נוספים.