האם טבריה תעבור סוף כל סוף את מתיחת הפנים שהיא כה זקוקה לה? משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), משרד האוצר ועיריית טבריה חתמו היום (ג') על הסכם גג היסטורי בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל להקמת 7,400 יחידות דיור חדשות, לצד בניית שטחי מסחר חדשים, אזור תעסוקה ושטחי מלונאות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההסכם, שקודם על ידי משרד השיכון, יוצא לדרך לאחר שנים ארוכות במהלכן העיר, שבעבר נחשבה לעיר נופש, הידרדרה מבחינת תשתיות ודיור. מטרת ההסכם לספק מענה לצורכי דיור באמצעות הקמת שכונות מגורים חדשות בקרקעות מדינה ועל ידי הליכים מזורזים, לצד הקצאת תקציבים להקמת מוסדות ציבור ופיתוח ושיקום תשתיות קיימות.
2 צפייה בגלריה
מלונות על שפת הכינרת
מלונות על שפת הכינרת
טבריה. הזנחה של שנים
(צילום: shutterstock)
חתימה על הסכם גג מאפשרת שיווק מהיר, אינטנסיבי ומרוכז מצד משרד השיכון, לצד הענקת ודאות לעיריית טבריה כי יוקצו לרשותה כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה וקליטת התושבים החדשים. במקביל, תתחייב הרשות המקומית לייעול תהליך התכנון, צמצום הבירוקרטיה ומתן היתרי בנייה בפרק זמן קצוב.
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), נכון לסוף יולי 2022 מתגוררים בטבריה 47,812 תושבים (מקום 43 בדירוג רשויות מקומיות בישראל). האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של 2.2%. נכון לסוף 2020, לטבריה דירוג נמוך של 4 מתוך 10 במדד חברתי-כלכלי.
לאחרונה אושרה בעיר תוכנית התחדשות עירונית להקמה של יותר מ-1,000 יחידות דיור חדשות במרכזה, ועל פי נתוני הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, טבריה היא העיר היחידה שבמהלך חודש יולי האחרון נרשמה בה עלייה בהיקף העסקאות של מכירת דירות מיד שנייה, נתון שיכול להצביע על עלייה בביקושים למגורים בעיר. בנוסף, העיר נכללת במסגרת ההגרלה השלישית הצפויה של תוכנית "דירה בהנחה".
2 צפייה בגלריה
חתימת הסכם גג טבריה
חתימת הסכם גג טבריה
מימין: שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן
(צילום: דוברות עיריית טבריה)
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מסר: "ההסכם הגג החדש בעיר טבריה הוא חלום שמתגשם. ההסכם החדש יגדיל את אוכלוסיית טבריה ב-50% ויביא להשקעה של 2.7 מיליארד שקל בעיר – סכום חסר תקדים. מדובר בבשורה גדולה לתושבי העיר, גם לצעירים וגם לוותיקים, כיוון שההסכם כולל לא רק בנייה חדשה אלא גם התחדשות עירונית שתשנה את פני העיר ותהפוך שכונות ותיקות לחדשות ומודרניות. טבריה הולכת לשנות את פניה".
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, הוסיף: "ערב ראש השנה תשפ"ג חתמנו היום בטבריה על הסכם גג היסטורי, שיביא התחלות חדשות לעיר. אני סמוך ובטוח כי באמצעות קידום וביצוע הסכם זה העיר תתחזק, תתפתח ותבטיח איכות חיים לתושבים הוותיקים והחדשים שיגיעו ממש בקרוב. הסכמי הגג ושיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות מהווים חלק משמעותי בהגדלת מלאי הדירות במדינה, במטרה לספק פתרונות לזוגות הצעירים, לתת מענה לביקושים העולים ולשדרג את מרכזי העיר הוותיקה".
ראש עיריית טבריה בפועל, בועז יוסף, ציין: "הסכם הגג עליו חתמנו הוא בשורה אדירה לטבריה המתחדשת. החתימות של כל אחד ואחד מאיתנו על הסכם הגג היא אמירה ברורה וחד משמעית. היא לא עוד פיסת מקום על דף הסכם – היא פיסת היסטוריה".