ההכנסות של דיפלומט ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-2% לכ-723 מיליון שקל, בהשוואה לכ-708 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - אולם, הרווח הנקי ירד לכ-17.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה שפורסמו היום (ב').
את הירידה ברווח הנקי מייחסת היבואנית, שמייבאת בין היתר טונה סטארקיסט, מילקה, אוריאו, ג'ייקובס, הד אנד שולדרס, פיירי ועוד, לגידול בעלויות התפעול של החברה. לטענתה, הגידול בעלויות הוא כתוצאה מפעולות החברה להגדלת היקף המלאי, התייקרויות כמו דלק וחשמל ועלייה בהוצאות השכר. כתוצאה מההתייקרויות בהוצאות התפעול, שיעור הרווח התפעולי ברבעון ירד לכ-3.6% לעומת כ-6% ברבעון המקביל אשתקד.
עם זאת, יש לציין כי אם מסתכלים על כל המחצית הראשונה של שנת 2022, ההכנסות צמחו ב-1.3% ל-1.4 מיליארד שקל, וגם הרווח הנקי עלה מעט - מכ-42.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד לכ-44.5 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בין המוצרים שדיפלומט מייבאת
בין המוצרים שדיפלומט מייבאת
בין המוצרים שדיפלומט מייבאת
(צילום: מירב קריסטל וצביקה טישלר)
החברה, שבאפריל האחרון חילקה דיבידנד של 24 מיליון שקל, מתייחסת, גם בדוח רבעון זה, לשיבושים בשרשרת האספקה הגלובלית, עליית המחירים של ההובלה הימית ולמגמה של מחסור עולמי במוצרי מזון חיוניים, כמו גם התייקרות דלק וגז, כאמור. גורמים אלה הביאו לעליות חדות בשיעורי האינפלציה בעולם, ובעקבות כך החברה טוענת כי נאלצה גם היא לייקר מוצרים ולהודיע על אפשרות להתייקרויות נוספות.
עוד מציינת החברה כי לאחרונה היא "נאלצה להודיע על קיצוץ בהנחות של חלק ממוצריה החל מ-1 באוגוסט השנה בשל ההתייקרויות שהיא חווה מהספקים שלה". עוד ציינה כי לבסוף החליטה לדחות את עליות המחירים ללקוחותיה עד לאחר חגי תשרי השנה, המסתיימים באמצע חודש אוקטובר. זאת כזכור על רקע הלחץ הצרכני סביב ההודעה על העלאת המחירים של החברה.
בתוך כך, החברה מציינת בדוחות את החרם עליה שעליו הודיע יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ב-26 ביולי השנה. החברה כתבה הדוחות כי "בר דוד, יצא בקריאה לחרם צרכנים על מוצרים המיובאים ע"י מספר חברות ובהן החברה, זאת בהמשך לקריאה לחרם מצד מספר כלי תקשורת מקומיים על מותגים שונים של החברה, וכן קריאה להשוואת מחירים של מותגי החברה - שהעיקרי בהם הינו טונה סטארקיסט - למחירי מותגים מתחרים".
בהמשך לכך החברה דיווחה כי על אף הקריאות לחרם, "נכון למועד הדוח אין לאמור השפעה מהותית על היקף המכירות של מותגי החברה האמורים".
עוד הוסיפה החברה כי גם בנוגע לסירוב של הרשתות לאשר את בקשתה להעלאת המחירים על חלק המוצרים: "נכון למועד זה אין ביכולת חברה להעריך את השפעת האירועים האמורים על תוצאותיה הכספיות". משום שמדובר באירועים שהגיעו לשיאם בחודש יולי, את ההשפעה שלהם על התוצאות של הקבוצה אפשר יהיה לראות בתוצאות הרבעון השלישי.