בסוף אוקטובר 2022 אילון מאסק רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. כעבור חמישה חודשים, אחד מעשירי העולם מעריך את שווי החברה בפחות מחצי מהמחיר בו קנה אותה. לפי דיווח באתר The Information, מאסק הציע לאחרונה לעובדי הרשת החברתית, כחלק מהסכמי העבודה שלהם, אופציות למניות של החברה לפי שווי של 20 מיליארד דולר.
על פניו מדובר בהטבה שאמורה למשוך עובדים לחברה, שעשתה לעצמה שם של כזאת שלא כל כך אטרקטיבי לעבוד בה מאז שמאסק רכש אותה והחל במסע פיטורים נרחב, כולל הרעה בתנאים לפי הדיווחים, שכן אם שווי החברה יעלה הם ירוויחו יותר על המניות שברשותם. מצד שני, אף אחד לא מבטיח שזה יהיה המצב, מה גם שהמהלך בו נקט מאסק נהוג יותר בסטארטאפים בתחילת דרכם, ולא בענקיות טכנולוגיה כמו טוויטר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
(צילומים: EPA, AP)
הירידה בשווי של טוויטר היא באשמה ישירה של מאסק, שבנוסף לשינויים המשמעותיים בכוח האדם, שגרמו לחוסר ודאות, גרם לכך שלא מעט מפרסמים החליטו להפסיק לפרסם בטוויטר, לצד ביטול 'וי כחול' (שמסמל על אותנטיות של משתמש).
מוקדם יותר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי טוויטר מציעה אופציות חדשות למניות עבור עובדיה, אותן ניתן יהיה לפדות לאחר חצי שנה. כמו כן, הכוונה שלה היא ששנה מהיום אותם עובדים יוכלו לפדות חלק מאותן מניות באירוע מיוחד. האופציות יוחלקו על פני תקופה של ארבע שנים.

רוצים 'וי כחול'? תשלמו, ולא מעט

הסימן החשוב ביותר למשתמשי טוויטר, בטח לחברות ומפורסמים הוא אותו 'וי כחול', שכאמור מאמת שמדובר באדם עצמו או בחברה. מאז שמאסק השתלט על הרשת החברתית הוא איים להסיר את אותו סימן, כשהמטרה המרכזית שלו הייתה לגבות על השירות הזה כסף בכדי להגדיל את הכנסות טוויטר.
לאחרונה הודיעה הרשת החברתית כי "החל מה-1 באפריל נתחיל לבטל את סימן הווי הכחול הקיים. כדי לשמור עליו אנשים יכולים להירשם לשירות טוויטר בלו". השירות, שהושק בסוף 2022, כמובן שעולה כסף. כמה? 84 דולר לשנה או 8 דולר לחודש.