מחיר הנפט ירד הבוקר (יום ה') על רקע הסכמת איראן וארה"ב לחדש את שיחות הגרעין, אולם בשעות האחרונות עבר לעליות שערים. אמש פורסם כי לאחר 5 חודשי הפסקה, שבהם כונן באיראן משטר חדש וקיצוני יותר, שתי המעצמות הסכימו על חידוש השיחות ביניהן בסוגיית החזרה להסכם הגרעין בסוף החודש הנוכחי. הבוקר היה זה היום הרביעי ברציפות שיורד מחיר הנפט, שאף הגיע מתחת לרמה של 80 דולר לחבית, אולם כאמור מאז התהפכה המגמה והנפט עבר לעליות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חידוש שיחות הגרעין עשוי להביא להסרת הסנקציות של ארה"ב על הנפט האיראני ולהגדיל את האספקה העולמית. עלי באגהרי קאני, שעומד בראש המשלחת האיראנית לשיחות הנערכות בווינה, אמר אתמול כי סיכם עם השליח האירופי לשיחות, אנריקה מורה, לחדש אותן ב-29 בנובמבר. בכך נקבע לראשונה מועד למשא ומתן, אחרי שטהרן אותתה כבר בימים האחרונים על נכונותה לחדשו.
1 צפייה בגלריה
קידוח נפט
קידוח נפט
קידוח נפט
(צילום: shutterstock)
מדדי הנפט רשמו אתמול את הירידה היומית החדה ביותר שלהם מתחילת אוגוסט השנה, עם מחיר הסגירה הנמוך ביותר מזה מספר שבועות. זאת, לאחר שעל פי נתוני הממשל בארה"ב, הייתה עלייה גדולה מהצפוי במלאי הנפט הגולמי בשבוע שעבר.
הירידה במחיר הנפט העמיקה לאחר ההודעה אמש על השיחות להחייאת הסכם הגרעין מ-2015, כאשר השיחות הקודמות בנושא נעצרו בחודש יוני השנה. איראן דרשה מארה"ב להסיר את הסנקציות שמגבילות את ייצוא הנפט שלה.
"לרוב המדינות החברות באופ"ק (ארגון המדינות המייצאות נפט) אין יכולת להגביר את ייצור הנפט מעבר למצב הנוכחי", מציינים היום אנליסטים בסיטי בנק. "אפילו ערב הסעודית הזהירה כי בכל הנוגע לגידול בביקושים, יש לנקוט במשנה זהירות, בין השאר על רקע השלכות מגיפת הקורונה העולמית".
פורסם לראשונה: 10:54, 04.11.21