ענקית האינטרנט יאהו (yahoo!) מתכננת לפטר למעלה מ-20% מעובדי החברה - כך לפי דיווח באתר החדשות האמריקני אקסיוס. על אף גל הפיטורים הענק שנרשם בקרב ענקיות הטכנולוגיה בחודשים האחרונים, הפעם נראה כי הסיבה העיקרית לפיטורים היא דווקא שינוי ארגוני בחברה. לפי הדיווח, החברה מתכננת לשנות לחלוטין את יחידת הפרסום הטכנולוגי שלה ולקצץ למעלה מ-50% ממנה - מה שאומר שיותר מ-1,600 עובדים ימצאו את דרכם הביתה. כ-1,000 עובדים יפוטרו באופן מיידי והשאר במהלך המחצית השנייה של השנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מנכ"ל החברה, ג'ים לנזון, אישר את הטענות, אולם הדגיש בריאיון כי הפיטורים לא קשורים למצב הכלכלי העולמי, וכי מדובר בשינויים אסטרטגיים בשוק הפרסום של החברה, שאינו רווחי כיום. "השינויים הללו יועילו מאוד לרווחיות של החברה כולה", אמר לנזון, והוסיף כי הם גם יסייעו ליאהו להשקיע כספים נוספים בתחומים יותר רווחיים.
1 צפייה בגלריה
משרדי חברת יאהו
משרדי חברת יאהו
משרדי חברת יאהו
(צילום: Gettyimages)
ברקע, לפני מספר שבועות הודיעה יאהו על רכישה של 25% מחברת הפרסום הישראלית טאבולה, במהלך שיהפוך את ענקית האינטרנט לבעלת המניות הגדולה ביותר בה. העסקה אינה כוללת רכיב של תשלום במזומן, ובתמורה למניות טאבולה תהיה ספקית הפרסום הבלעדית של כל אתרי יאהו בהסכם שנחתם ל-30 שנה. בנוסף, יאהו צפויה למנות נציג בדירקטוריון החברה הישראלית.
יאהו היא ספקית שירותי אינטרנט אמריקנית המפעילה מספר רב של שירותי אינטרנט, בהם מנוע החיפוש Yahoo Search ואתרי ספורט, פיננסים, חדשות, מייל ועוד. לטענת החברה, כ-900 מיליון משתמשים נכנסים לאתרים שלה בכל חודש ולפי אקסיוס הרווח של הקבוצה כולה עומד כיום על כשמונה מיליארד דולר בשנה.
ב-2021 ורייזון מכרה את חטיבת המדיה שלה, שכללה גם את יאהו, לחברת ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט תמורת חמישה מיליארד דולר, ובכך החברה הפכה להיות פרטית. יחד עם זאת, כחלק מהעסקה, ורייזון עדיין שומרת על 10% מאחזקותיה בקבוצת המדיה.
כמו כן, במסגרת העסקה, טאבולה צפויה להחליף לגמרי את ג'מיני - שירות הפרסום הנוכחי של יאהו אשר מפותח במרכזים הישראלים של החברה ברמת גן ובחיפה. נכון לעכשיו, טרם ברור מה משמעות העסקה על כ-130 עובדים שמועסקים ביאהו ישראל, שכן חלק גדול מהם עדיין עובדים על ג'מיני.