ענקית המסחר איביי מצטרפת לגל קיצוצי כוח האדם - והודיעה על פיטורי 500 עובדים ברחבי העולם (4% מכ"א האדם שלה). לפי "כלכליסט", במסגרת התוכנית, איביי תפטר עשרות מעובדיה בישראל.
"השינוי הזה ייתן לנו מרחב נוסף להשקיע וליצור תפקידים חדשים בתחומים בעלי פוטנציאל גבוה, טכנולוגיות חדשות, חידושים ללקוחות ולשווקי מפתח שלנו", אמר ג'יימי יאנונה, מנכ"ל איביי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
משרדי איביי בנתניה
משרדי איביי בנתניה
משרדי איביי בנתניה
(צילום: רמי זרנגר)
מרכז המחקר והפיתוח של איביי נמצא באיזור התעשייה פולג בנתניה. במקור הוא נבנה עבור חנות הרהיטים "קיקה", שניסתה ללא הצלחה להתחרות באיקאה. עם עזיבת החברה, ענקית המסחר הקימה בו את משרדיה, שפועלים בנתניה החל משנת 2005 ומועסקים בהם מאות עובדים.
כאמור, איביי לא לבד בגל הפיטורים הנוכחי: רק ביומיים האחרונים הודיעו שתי חברות טכנולוגיה גדולות על שינויים משמעותיים בכוח האדם שלהן - זום, שנהנתה מביקוש אדיר לשירותיה בזמן הקורונה, תפטר כ-1,300 עובדים, וחברת דל הודיעה על קיצוץ של 6,650 משרות.
בזום הוחלט בנוסף כי שכר הבכירים יקוצץ. מנכ"ל ומייסד החברה, אריק יואן, הודיע כי יפחית את המשכורת שלו ב-98% לשנה הקרובה ויוותר על הבונוס שלו לשנת 2023. כמו כן, שאר הבכירים יספגו הפחתת שכר בשיעור של כ-20% לשנה הקרובה.
הפיטורים בדל הגיעו על רקע ירידה של 37% במכירות מחשבים אישיים ברבעון הרביעי של שנת 2022. שוק המחשבים האישיים מהווה 55% מההכנסות של החברה.
דל היא ממש לא יצרנית המחשבים היחידה שנאלצת לפטר. HP הודיעה בחודש נובמבר על פיטורי 6,000 עובדים, IBM פיטרה 4,000 עובדים ואינטל, שלפי דיווחים כבר פיטרה עובדים אך לא הודיעה על כך באופן רשמי, החליטה בנוסף גם לקצץ בשכר העובדים הבכירים שלה.
לא רק יצרניות המחשבים מפטרות, גם ענקיות טכנולוגיה נוספות בתחומים אחרים: בשבועות האחרונים הודיעו גוגל (12,000 עובדים), מיקרוסופט (10,000) ופייסבוק (11,000) על קיצוצים. עוד חברות גדולות שפיטרו: אמזון, ששלחה הביתה 18,000 עובדים (6% מכוח האדם בחברה), סיילספורס, שפיטרה 8,000 עובדים.