שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', האריך את כהונתו של מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, בשלושה חודשים נוספים - לאחר שזו הוארכה כבר בשלושה חודשים בחודש מרץ האחרון. כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לכסף חדש, הפודקאסט הכלכלי היומי של ynet
ההארכה הנוספת באה על רקע עיכוב בלתי מוסבר בהקמת ועדת האיתור שאמורה להמליץ על מועמדים למנהל רשות המיסים הבא בפני שר האוצר. אותה ועדה אמורה להמליץ גם על מועמדים למנהל רשות ההון הביטוח והחיסכון, שבה משמש זמנית כממלא מקום מאז סוף 2022 עמית גל, שהיה המשנה של ד"ר משה ברקת שהתפטר בסתיו האחרון.
1 צפייה בגלריה
ערן יעקב
ערן יעקב
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב
(צילום: גדעון מרקוביץ)
ועדת האיתור טרם הוקמה למעשה ואחד מחבריה המיועדים, מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, כנראה לא יהיה חבר בוועדה.
תפקיד מנהל רשות המיסים הוא אחד הבכירים במשק ו-22 אנשים הציגוד את מועמדותם לתפקיד עד כה. לפי שעה, לא הוצא עדיין כלל כתב מינוי לוועדת האיתור שלא קיימה אפילו דיון אחד ואמורה להיפגש עם כל המועמדים ואף לפנות ולהציע מועמדים משלה.
שלושה מהמועמדים העיקריים למנהל רשות המיסים הם סגני המנהל כיום: מירי סביון, שי אהרונוהיץ ועם-שלם.
גורמים במשרד האוצר הביעו לאחרונה תמיהה על אי-מינוי בכירי המשרד במשך חודשים רבים. השבוע מונה יו"ר רשות ניירות ערך ולאחרונה מונה גם ממונה חדש על השכר ויחסי העבודה. לפי שעה, לא מונה גם כלכלן ראשי במקומה של שירה גרינברג שפרשה ב-31 במאי מתפקידה.
הארכה של כהונת בכיר באוצר כמו מנהל רשות המיסים טעונה את אישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שאישרה את הארכת מינויו הזמני של ערן יעקב. כהונתו עשויה להיות קצרה יותר משלושה חודשים, אם יבחר קודם לכן מנהל רשות מיסים חדש. בחירת שר האוצר טעונה את אישור הממשלה.
יעקב היה אמור לסיים כהונה של חמש שנים ב-18 במרץ השנה ועל פי רוב אין מאריכים כהונה של בכיר במשרד האוצר מעבר לחמש שנים. אלא ששר האוצר זימן אליו את מנהל רשות המיסים והשניים סיכמו כאמור שכהונתו תוארך.