ירידות חדות במניות הבנקים ובמדדים המובילים עם פתיחת שבוע המסחר בבורסת תל אביב - שנצבעה באדום: ת"א 35 ירד ב-2% ות"א 125 ב-2.2%. מדד ת"א פיננסים צנח ב-4.3%. זאת למרות העליות שנרשמו בשישי בניו יורק, בהובלת מדד נאסד"ק שטיפס ב-1%, לצד עלייה קלה של 0.1% בדאו ג'ונס ושל 0.3% ב-S&P 500.
ברקע הירידות: פגישתם של בכירי המשק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שישי - פגישה שנקבעה על ידי נתניהו כדי להפחית את חששותיהם מהמהפכה המשפטית והשפעתה על ההשקעות מחו"ל. באותה פגישה אמר מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר לנתניהו כי הוא מזהה כבר עכשיו משיכת כספים מפקדונות זרים, וגם מנכ"ל דיסקונט אורי לוין הביע חשש. מניות כל הבנקים הגדולים רשמו ירידות חדות: ת"א בנקים ב-4.3%, דיסקונט ב-4.8%, מזרחי טפחות ב-4.7%, לאומי ובינלאומי ב-4.4% ופועלים ב-3.7%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
עדות אפשרית להתחלת משיכת הכספים הזרים ניתן היה לראות בשוק המט"ח, כאשר במסחר שהסתיים ביום שישי בערב נחלש השקל מול הדולר והאירו, בניגוד למגמה בעולם. המסחר יתחדש רק מחר, והמשך היחלשות השקל תוכל להעיד על דבריהם הברורים של ראשי הבנקים הישראליים, שנאמרים גם על ידי ראשי בנקים זרים שפועלים בישראל.
כך למשל גם כלכלני ענקית ההשקעות האמריקנית גולדמן זאקס העריכו כי: "אי הוודאות הפוליטית מדאיגה ויכולה להמשיך להתבטא בחולשה נוספת של השקל בטווח הקצר, אך ייקח זמן עד שהקשרים הבסיסיים שנוצרו בין הדולר-שקל ומניות הטכנולוגיה העולמיות יישחקו".
פורסם לראשונה: 12:22, 29.01.23