אחרי ההיסטריה סביב האייפונים באושר עד וברשת ויקטורי, ונעלי ניו באלאנס שנמכרו במחירי רצפה במחסני השוק – גם רשת רמי לוי נכנסת לזירה. הרשת החלה לאחרונה למכור מעילי מעצבים של המותגים קלווין קליין וטומי הילפיגר, במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים לעומת רשתות האופנה – הנחה של מאות שקלים לעומת היבואן הרשמי.
בבדיקה שערכנו השבוע בסניפי רמי לוי, נמצאו מעילים לגברים בסגנון יוניקלו, של המותגים קלווין קליין וטומי הילפיגר, במחיר של 289 שקל בלבד. חיפוש מקביל באתרי האופנה Next ו-Factory 54 מעלה שמדובר בפריטים שמחירם נע בין 700 ל-900 שקל.
את מחלקת הנון-פוד ברשת רמי לוי מנהלת ב.ה. דבליו – יבואנים ותיקים של טקסטיל ומוצרי צריכה שאחראית גם לייבוא המעילים. מנכ"ל ובעלי החברה, יוני לוי, אמר: "לא מדובר בזיוף – אלא במעילים מקוריים בייבוא מקביל. אנחנו והרשת כמעט לא מרוויחים עליהם. הם נמכרים קרוב למחיר העלות, כדי להיטיב עם לקוחות רמי לוי לקראת החורף".
בנוסף למעילים ניתן למצוא בסניפים גם תחתונים של המותג ניו באלאנס, גרביים של טומי הילפיגר ועוד – כולם תחת יבוא מקביל של אותה חברה.
למה רשתות מזון מוכרות פתאום אייפונים, מקררים ומעילי מעצבים? מדובר באסטרטגיה שיווקית ברורה: המוצרים הללו נמכרים במחירי עלות, ללא רווח כמעט, ונועדו לשמש "לוס לידר" – מוצר משיכה שיביא את הלקוחות אל הסניף.
מאז תחילת השנה, עם החזרה לשגרה אחרי הפסקת האש, פתיחת השמיים והתחדשות הטיסות לחו"ל – רשתות המזון חווות "תיקון" משמעותי. תקופת המלחמה, שנמשכה כשנתיים, גרמה לציבור להצטייד במלאי חירום, להישאר בבית ולא לצאת לחו"ל – מה שהוביל לעלייה במכירות המזון. כעת, עם החזרה לחיים רגילים, נרשמת ירידה.
הירידה הזו באה לידי ביטוי גם בדוחות הכספיים האחרונים שפירסמו הרשתות: שופרסל דיווחה על ירידה של 10% במכירות, ויקטורי על ירידה של 9%. בתגובה, הרשתות מחפשות גימיקים: מסופגנייה ב-1.80 שקל ועד לאייפון ומוצרי אלקטרוניקה – לרוב בכמויות קטנות, אך עם הד תקשורתי גדול.
רמי לוי אמנם לא השתתף בחגיגת מכירת האייפון 17, אך נראה שהוא מפצה על כך במעילים אופנתיים של מותגים נחשבים במחירי רצפה. נכון לעכשיו, לפחות, נראה שזה משתלם לכל הצדדים.
פורסם לראשונה: 00:00, 02.12.25







