אחרי שחזר בו מכוונתו להשיב את המס על המשקאות הממותקים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם אמש להערות הציבור תיקון צו להארכת הפטור ממס על המשקאות, וכן צו להארכת הפטור ממס על כלים חד פעמיים. ביטול המיסים יעמיק את הגירעון הצפוי ב-1.3 מיליארד שקל.
בנוגע לכלים החד פעמיים נכתב כי "מאז ביטול המס בחודש ינואר 2023, חלה עלייה ברכישת כלי הפלסטיק החד פעמיים, בגובה של כ-21%. עם זאת, לאור הרצון להקל את נטל המס על הציבור לנוכח אתגרי התקופה, מוצע לקבוע כי הפטור אשר נקבע בהוראת השעה יוארך עד סוף שנת 2024.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
השר סמוטריץ'
(צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
על ביטול המיסוי על משקאות ממותקים נכתב בצו כי "ב-15 בדצמבר 2023 פורסמה טיוטת צו להערות הציבור, שבמסגרתו הוצע כי הפטור ממס יחודש רק לעניין משקאות במיסוי נמוך (דיאט), ואילו הפטור ממס על משקאות במיסוי הגבוה (מתוקים) לא יחודש. כעת, בשונה מטויטת הצו שפורסמה, לאור השאיפה להקל על נטל המס המוטל על צרכנים בעת הזו, מוצע שיחודש הפטור ממס על כלל סוגי המשקאות המתוקים בהוראת שעה שתוקפה עד סוף שנת 2024".
יש לציין כי ההתעקשות של סמוטריץ' להאריך את הפטור ממס על כלים חד פעמיים, וכן על משקאות ממותקים הוא בניגוד להמלצת כל בכירי משרדו. גורם בכיר במשרד אמר בדיון פנימי לשר כי החלטתו תדרוש עוד קיצוצים בתקציבים אחרים ואף העלאות מיסים.