צופים בכל רחבי העולם צפו הערב בחצי גמר הראשון של תחרות האירוויזיון, בעוד 15 מדינות התחרו על מקום בגמר הגדול שייערך בשבת. אולם מעטים יודעים איך הרגישו אותם רגעי מתח מבפנים - כשההכרזה על המדינות הנבחרות הייתה מורטת עצבים. צפו בתגובה של המשלחת הישראלית עם ההכרזה על הבטחת מקומה בגמר:
"אין התרגשות כזו!", אמרה נועה קירל לאחר ההכרזה על עלייתה של ישראל לגמר. "הרגשתי כל אחד ואחת מכם איתי. מבטיחה לעשות הכול, אבל ה-כ-ו-ל כדי להמשיך לשמח את עם ישראל גם בגמר הגדול". הזמרת תתחרה בחלקו השני של הגמר - כך נקבע בהגרלה שהתקיימה לאחר המשדר.
שר התרבות מיקי זוהר: "גאים בך, נועה המדהימה שלנו. מזל טוב ובעזרת השם בהצלחה במוצ"ש, עם ישראל מאחורייך!".
לכתבות נוספות בנושא אירוויזיון 2023:
תשע המדינות שהבטיחו את מקומן בגמר לצד ישראל הן קרואטיה, מולדובה, שווייץ, פינלנד, צ'כיה, פורטוגל, שבדיה, סרביה ונורבגיה. ביום חמישי הקרוב ייערך חצי הגמר השני של האירוויזיון, ובסיומו תיחשף הרשימה המלאה של המדינות שיתמודדו בגמר בשבת, בהן גם חמש הגדולות - צרפת, איטליה, בריטניה, גרמניה וספרד, ואוקראינה, הזוכה של השנה שעברה.
קירל, נציגת ישראל, סחפה את הקהל עם ביצוע אנרגטי לשירה "יוניקורן" שזכה לתשואות רמות ושאליו הנוכחים באולם הצטרפו בשירה. "החשמל בקהל סיפק לנו כל כך הרבה אנרגיה לעשות את המקסימום כדי לייצג את המדינה בכבוד", אמרה הזמרת אחרי הופעתה. "תודה לכולם, אני מרגישה שאתם איתי".
1 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית מגיבה להכרזה על העליה לגמר
המשלחת הישראלית מגיבה להכרזה על העליה לגמר
המשלחת הישראלית מגיבה להכרזה על העליה לגמר
(צילום: EPA)