הסופר אסף ענברי הוא הזוכה בפרס עגנון לשנת תשפ"א, כך הוכרז הבוקר (ד'). שוויו של הפרס 40 אלף שקלים, אותם יקבל ענברי מטעם בית עגנון ועיריית ירושלים.
2 צפייה בגלריה
אסף ענברי
אסף ענברי
אסף ענברי
(צילום: דניאל זריהן)
בנימוקי חבר השופטים לזכייתו נכתב כי "בספריו 'הביתה' ו'הטנק' עיצב אסף ענברי קול ייחודי בספרות העכשווית", והוסיפו כי הוא "עוסק בלב לבו של האתוס הציוני: בקיבוץ ובמלחמה, אולם מלאכתו היא מלאכה עדינה המאופיינת בריחוק ספרותי ייחודי, בעומק אינטלקטואלי והיסטורי, ובפרישה של מגוון נקודות מבט. ענברי משכיל להרחיק את עצמו מעולמו שלו, לפרק אותו ממרכיביו ההירואיים ולהציגו כפי שהוא, ללא מורא וללא כחל ושרק. על שילוב זה בין ההישג הספרותי לבין נקודת מבט צלולה על נרטיבים מרכזיים של חברה הישראלית מוענק לו פרס עגנון".
2 צפייה בגלריה
הטנק". ספרו של אסף ענברי
הטנק". ספרו של אסף ענברי
הטנק". ספרו של אסף ענברי
בוועדת השיפוט ישבו השנה פרופ׳ צחי וייס, שר החינוך לשעבר הרב שי פירון והמשוררת והעורכת נועה שקרג'י. חלוקת פרס עגנון חודשה בשנת 2016, במלאת 50 שנים לזכיית ש"י עגנון בפרס נובל לספרות. מאז, הפרס מחולק מדי שנה לסופר אחר מתחומי הפרוזה, וזכו בו יניב איצקוביץ', חיים באר, סמי מיכאל ולאה איני.
אסף ענברי, יליד 1968 המתגורר כיום בדגניה ב', פרסם עד היום שני ספרים - "הביתה" (2009) ו"הטנק" (2018), עליהם היה מועמד לפרס ספיר.