אחרי אינספור זכיות במהלך עונת הפרסים שמצבו את "ארץ נוודים" כמועמד המוביל לאוסקר השנה, הדרמה המוערכת של הבמאית קלואי ז'או זכתה להתעלמות מפתיעה דווקא בטקס פרסי גילדת השחקנים (SAG) שהתקיים לפנות בוקר (ב').
פרנסס מקדורמנד, שקיבלה כל כך הרבה תשבוחות על הופעתה כאישה חסרת בית הנודדת ברחבי דרום-מערב ארצות הברית, נותרה בידיים ריקות וכך גם המקרה של אנתוני הופקינס הוותיק, שהפנט את המבקרים בתפקידו בסרט "האב". שני השחקנים הוותיקים והנערצים נדחקו הצידה לטובת ויולה דיוויס וצ'דוויק בוזמן המנוח, כוכבי הדרמה המוזיקלית מבית נטפליקס - "הבלוז של מא רייני".
3 צפייה בגלריה
ויולה דיוויס ובעלה
ויולה דיוויס ובעלה
ויולה דיוויס ובעלה
(צילום: AFP PHOTO/SAG-AFTRA)
דיוויס היא המועמדת האפריקנית-אמריקנית היחידה בקטגוריית הקולנוע לשחקנית הטובה ביותר, וגברה על מקדורמנד וכן איימי אדמס ("יומני האפלצ'ים"), ונסה קירבי ("קרעים של אישה") וקארי מאליגן ("אישה צעירה מבטיחה"). כמו דיוויס, גם בוזמן שהלך לעולמו השנה, היה הנציג השחור היחיד בקטגוריה המקבילה לשחקן הטוב ביותר בקולנוע, וגבר על הופקינס, ריז אחמד ("צלילי המטאל"), גארי אולדמן ("מאנק") וסטיבן יואן ("מינארי").
מגמה זו המשיכה גם בקטגוריית שחקן המשנה בקולנוע בה זכה דניאל קלויה על תפקידו בדרמה ההיסטורית "יהודה והמשיח השחור", תוך שהוא גובר על סשה ברון כהן ("משפט השבעה משיקגו"), ג'ארד לטו ("הדברים הקטנים"), לסלי אודום ג'וניור ("לילה אחד במיאמי") וגם בוזמן, שקיבל מועמדות נוספת על הופעתו כשחקן משנה בסרטו של ספייק לי - "הזהב של נורמן". בקטגוריה המקבילה לשחקניות משנה, הייתה זו דווקא יון יו ז'אנג הקוריאנית שזכתה על הופעתה ב"מינארי", וכך גברה על השחקניות הוותיקות אוליביה קולמן ("האב"), גלן קלוז ("יומני האפלצ'ים"), וכן על התגליות מריה בקאלובה ("בוראט 2") והלנה זנגל ("חדשות העולם הגדול").
סשה ברון כהן יכול לפחות להתנחם בכך שהוא זכה בפרס כחלק מצוות שחקני הדרמה בסרטו של ארון סורקין "משפט השבעה בשיקגו", ביחד עם אדי רדמיין, יאיא עבדול-מאטין השני, אלכס שארפ, ג'ון קרול לינץ', מייקל קיטון, ג'וזף גורדון-לוויט ואחרים. זכייה זו מצטרפת לשליטה המוחלטת של נטפליקס השנה בזירה הקולנועית, כשגם המתחרים מ"הזהב של נורמן" ו"הבלוז של מא רייני" נכללו בקטגוריה זאת, לצד "לילה אחד במיאמי" מבית אמזון ו"מינארי", זוכה פסטיבל סאנדנס אשתקד, שהוא סרט הקולנוע היחיד שנועד מלכתחילה להקרנות בבתי הקולנוע ומופץ באופן מקוון על ידי A24.
3 צפייה בגלריה
משתתפי "משפט השבעה משיקגו"
משתתפי "משפט השבעה משיקגו"
משתתפי "משפט השבעה משיקגו"
(צילום: AFP PHOTO/SAG-AFTRA)
בכל הנוגע לזירה הטלוויזיונית, נראה כי המהפכה התרבותית עוד לא הגיעה לשם, ורוב הזוכים היו עדיין שחקנים ויוצרים לבנים. בפרס האנסמבל לסדרת דרמה זכתה "הכתר" של נטפליקס, שהתרכזה העונה בפרשיות סביב הנסיכה דיאנה וגברה על "סמוך על סול", "ברידג'רטון", "אוזרק" ו"ארץ לאבקראפט". בפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה זכה ג'ייסון בייטמן על "אוזרק" (גם היא של נטפליקס), כשהוא גובר על ג'וש אוקונור ("הכתר"), בוב אודנקירק ("סמוך על סול") וכן על שני המועמדים השחורים בקטגוריה זו: סטרלינג קיי. בראון ("החיים עצמם") ורגאיי-ז'אן פייג' ("ברידג'רטון"). בפרס המקביל לשחקנית הטובה ביותר זכתה ג'יליאן אנדרסון על תפקידה ב"הכתר" וגברה על שתי חברותיה לצוות הסדרה, אוליביה קולמן ואמה קורין. שתי המועמדות הנוספות - ג'וליה גארנר ולורה ליני - ייצגו את "אוזרק".
בפרס האנסמבל לסדרה הקומית זכתה "שיט'ס קריק" שגברה על "טד לאסו", "הדיילת", "הגדולה" ו"בשבילי אתם מתים", ובפרס השחקנית הקומית הטובה ביותר זכתה קתרין אוהרה, שחברה באותו אנסמבל מנצח לצד אנני מרפי (שהייתה גם היא בין המועמדות) וגברה גם על קיילי קווקו מ"הדיילת" ועל כריסטינה אפלגייט ולינדה קרדליני, שייצגו יחדיו את "בשבילי אתם מתים". בקטגוריה המקבילה לשחקן הטוב ביותר בסדרה קומית זכה ג'ייסון סודייקיס על "טד לאסו", כשהוא מועדף על פני בני משפחת לוי מצוות שחקני "שיט'ס קריק" - אבא יוג'ין והבן דן, וכן הקומיקאי המצרי ראמי יוסף מ"ראמי" וניקולס הולט מ"הגדולה".
3 צפייה בגלריה
ג'ייסון בייטמן
ג'ייסון בייטמן
ג'ייסון בייטמן, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על "אוזרק"
(צילום: AFP PHOTO/SAG-AFTRA)
השחקנית הישראלית כוכבת "המורדת", שירה האס, נעדרה מרשימת המועמדות לשחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה או סרט טלוויזיה, וכמו בטקסים קודמים, הייתה זו אניה טיילור-ג'וי שגרפה את הפרס הנחשק על הופעתה ב"גמביט המלכה" והותירה מאחור את קייט בלנשט ("מיס אמריקה"), ניקול קידמן ("היית צריכה לדעת"), קרי וושינגטון ("שריפות קטנות בכל מקום") ומיקיילה קול ("להרוס אותך"). בקטגוריה המקבילה לשחקנים זכה מארק רופאלו על "שומר אחי", והותיר מאחור את ביל קאמפ ("גמביט המלכה"), יו גרנט ("היית צריכה לדעת"), אית'ן הוק (The Good Lord Bird) ודויד דיגס ("המילטון").
בגילדת השחקנים עושים כבוד גם לפעלולנים ששומרים על השחקנים בטוחים מפציעות לא רצויות. באנסמבל הפעלולנים בסדרת טלוויזיה זכו חברי צוות "המנדלוריאן", ואילו בקטגוריה המקבילה לקולנוע זכו הפעלולנים (בעיקר הפעלולניות) של "וונדר וומן 1984", שבסיועם גל גדות עברה את הצילומים ללא פגע.