ב-15 השנים האחרונות בחייה של צ'נדרה וילסון, היא האמינה שכבר ראתה הכל הודות לאלטר-אגו הטלוויזיוני שלה, ד"ר מירנדה ביילי ב"האנטומיה של גריי". כל תרחיש אפשרי ודמיוני הספיק להתממש בחייהם של רופאי גריי-סלואן ממוריאל (סיאטל גרייס לשעבר) - מרעידת אדמה ובולען ענק שנפער ברחובות העיר, דרך התרסקויות של רכבים ומטוסים שגבו את חייהן של כמה דמויות אהובות, ועוד שלל אסונות כמו שריפת ענק, סופת שלגים הרסנית ואלמן זועם אחד שהחליט לבצע ירי המוני ברופאים. אבל תרחיש של מגפה קטלנית? על זה, איכשהו, הם עוד לא סימנו וי. בריאיון מיוחד ל-ynet, וילסון מהמרת שזה רק עניין של זמן.
"אני לא רואה סיכוי שזה יהיה משהו שלא נשקול אפילו", היא מספרת בשיחה טרנס-אטלנטית. "יהיה ממש קשה להתעלם מזה. אנחנו כל הזמן מנסים לשלב אלמנטים שונים כמו שריפות, ולאחרונה גם היה לנו את הפרק עם סופת השלג הקשה. אבל פרק על מגפה כמו קורונה יהיה מאוד שונה".
את השבועות האחרונים, וילסון (50) העבירה כמו כולם בביתה שבקליפורניה. בדומה לסדרות רבות, גם צילומי העונה ה-16 של "האנטומיה" (שזמינה לצפייה ב-yes VOD) נעצרו במפתיע עקב התפרצות הנגיף, ומאז שהשחקנים התפזרו מהסט היא נשמעת להנחיות ומבלה את רוב זמנה לצד בן זוגה ושלושת ילדיהם - סרינה (28), ג'וילין (22) ומייקל (15). "האמת, זה די מרשים לראות איך כולם מנסים להתנהל בחוכמה ומצליחים לנהוג בקולקטיביות לגבי דבר אחד. למרות שהמצב מתסכל וכולם נאלצו לעצור הכל לפני שהייתה להם בכלל תוכנית פעולה קדימה - אנשים מבינים שהם חייבים להתגייס ולשתף פעולה. גם אנחנו הפסקנו לעבוד ונשארנו בבית ישר מההתחלה, אפילו הבאנו את הבת שלנו מהקולג'".
7 צפייה בגלריה
צ'נדרה וילסון
צ'נדרה וילסון
"אנשים מבינים שהם חייבים להתגייס ולשתף פעולה". צ'נדרה וילסון
(צילום: AP)
זה אומר שעכשיו יש לך די הרבה זמן פנוי, לא? "האמת שאני מופתעת מכמות הזמן הפנוי שגיליתי שאין לי!", היא צוחקת. "הלימודים מרחוק החלו אצלנו ממש יום אחרי שהודיעו על המצב, אז אני יושבת עם הבן שלי משמונה בבוקר ובלי שאת שמה לב השעה פתאום שלוש בצהריים! זה כאילו אני בבית הספר איתו".
אז אני מבינה שאין לך זמן להשלים קצת סדרות. "לא! הבת שלי כל הזמן אומרת 'בואי נעשה בינג' של משהו', ואני שואלת אותה - 'מתי אני אמורה לעשות את זה?!'. ההפסקה היחידה שיש לי היא בסופי השבוע, אבל אז אנחנו עושים יותר דברים יחד כמשפחה".
בקיצור, נשמע שאת זקוקה להפסקה מההפסקה. "את צודקת!", היא עונה ומתפוצצת מצחוק.
הצחוק המתגלגל הופך להיות במהרה סימן ההיכר של וילסון במהלך הריאיון, שמתגלה כאישה עליזה למדי ושונה כמעט ב-180 מעלות מד"ר ביילי הקשוחה וקצרת המזג (אך בעלת הלב הענק), אותה היא מגלמת מאז 2005. יותר מזה, נראה שבניגוד לרבים אחרים מהתעשייה שלה, היא אפילו מצליחה לשמור בימים אלה על אופטימיות זהירה גם כשהיא מדברת על עתיד הסדרה.
"היינו בדיוק ביום האחרון של העבודה על הפרק הבא - שהיה אמור להיות משודר אחרי מה שאתם ראיתם כפרק סיום העונה. אבל הדבר שאני כל הזמן חושבת עליו הוא שגם כשנחזור - בגלל האופן שבו העולם השתנה - אני תוהה אם הפרק הזה בכלל יהיה עוד רלוונטי. נראה שאין אפשרות ללחוץ על 'פאסט פורוורד' ולהמשיך כרגיל מבלי להתייחס למה שחווינו כקולקטיב. אז אני חושבת שזה בוודאות משהו שתעשיית הבידור, ובמיוחד תעשיית הטלוויזיה, תהיה מחויבת להתייחס אליו ולא תוכל להתעלם ממנו. דברים קרו ואיבדנו אנשים. איבדנו פלח גדול מאוכלוסיית העולם".
7 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
"אני תוהה אם הפרק הזה בכלל יהיה עוד רלוונטי". וילסון מתוך "האנטומיה של גריי"
(צילום: באדיבות ABC)
בכל העולם נשמעים אנשים מתעשיית הבידור שלחוצים מהעתיד, בעיקר מבחינה כלכלית. זה משהו שמטריד גם אותך? "זה יכול להיות מתסכל מאוד, כי כל כך הרבה כסף תלוי בהפקה ובייצור תכנים בזמן, כך שהנחמה היחידה היא אולי שכולנו בזה ביחד. כולנו תקועים באותו מצב. אבל כרגע אי אפשר לתכנן תוכניות כל עוד אין לנו תאריך צפי לסיום. אז בעצם הכל תקוע במקום, ואנחנו תלויים מאוד במדע שיוציא אותנו מזה".
את חושבת שהנשיא טראמפ היה יכול להתנהל אחרת בכל הנוגע לטיפול בהתפרצות הנגיף? יש שטענו שהוא נזכר מאוחר מדי להתייחס למשבר ברצינות. "תמיד תהיה ביקורת. נכון שחייבים לבדוק מה עשינו פחות או יותר טוב, ואת עניין התזמון, אבל כל זה כבר לא משנה. החלק הכי חשוב שצריך להתמקד בו עכשיו הוא מה אנחנו יכולים לעשות ברגע זה. או מה צריך לעשות בהמשך, ביום שאחרי, כי כבר אין מה לעשות בנוגע למה שקרה בינואר או בפברואר".
לאחרונה פורסם שגם אתם, בהפקה של "האנטומיה", התגייסתם למערכה ותרמתם ציוד רפואי לבתי חולים. "מיד, כן. התעוררה זעקה, שהצוותים הרפואיים זקוקים בדחיפות לציוד מגן אנושי - ברמה המקומית, הלאומית וברחבי העולם. אז לא היה סיכוי שנשב עם כל מה שבעצם תרמו לנו, מבלי לתרום אותו בחזרה. אירגנו את כל הדברים, העמסנו על משאית ושלחנו אותה לבתי החולים שנזקקו לציוד. הרבה אנשים גם התקשרו אלינו - שזה די מדהים להבין שהפכנו בעצמנו למקור לעזרה - ואמרו 'יש לנו ציוד, נשמח לשלוח אותו אליכם ואתם תעבירו לאן שצריך'. זה באמת מרגש".
7 צפייה בגלריה
"לא היה סיכוי שלא נתרום ציוד בחזרה". וילסון מתוך "האנטומיה של גריי"
"לא היה סיכוי שלא נתרום ציוד בחזרה". וילסון מתוך "האנטומיה של גריי"
"לא היה סיכוי שלא נתרום ציוד בחזרה". וילסון מתוך "האנטומיה של גריי"
(צילום: ABC באדיבות yes)

"החלום שלי הוא להיות ב'אנטומיה' עד הסוף, לקרוא את המילים האחרונות בסצנה האחרונה"

העונה ה-16 של "האנטומיה של גריי" נגמרה כאמור בטרם עת לפני מספר שבועות, במהלך שבו בחרו לנקוט לא מעט יוצרי סדרות בתקופה הלא צפויה הזאת: להישען על אחד הפרקים האחרונים שכן הספיקו לצלם ולערוך אותו כך שיהפוך למשמעותי מספיק בשביל לעבוד כפרק סיום עונה. במקרה של "האנטומיה" - זהירות, ספוילרים רבים בדרך - ריצ'רד עורר את בהלתם של הרופאים שחשבו שהוא חלה באלצהיימר, ואוון גילה כי טדי, ארוסתו ואם בתו, בוגדת בו עם ד"ר קורסיק (ואנחנו, על הדרך, גם גילינו שטדי ביסקסואלית). אך לשונדה ריימס, יוצרת הסדרה האיקונית, היו כצפוי תוכניות אחרות ודרמטיות בהרבה לפרק הסיום המקורי.
אתר TVLine חשף לפני כשבועיים כי העונה ה-16 הייתה אמורה להסתיים בפיצוץ ענק שיביא למותה של דמות מרכזית מאוד. השואוראנרית קריסטה ורנוף אומנם סירבה להגיב לדברים, אך הסכימה לומר שהפרקים הקרובים בסדרת הבת "תחנה 19" יכללו רמזים לתכנון המקורי שלהם שנגנז, נכון לעכשיו.
כשווילסון נשאלת על כך, היא מזכירה שמדובר בשועלת ראיונות, שכבר יודעת איך לשמור על סודיות ברמה שלא הייתה מביישת יוצא מוסד. "אף פעם אי אפשר לדעת עם 'האנטומיה של גריי' ואני אף פעם לא אגיד לך!", היא צוחקת בקול. "המזל הגדול הוא שבפרק שכן הספקנו לצלם הבנו מה באמת קרה לריצ'רד, ועם אוון המסכן והרומן של טדי עם קורסיק - זה היה מקום טוב לעצור בו ויצא במקרה סיום מגניב לעונה. לרגע הייתה תחושה שלא הספקנו לסיים את מה שרצינו, אבל אני כן יכולה לומר שמה שתכננו לארבעת הפרקים שנגנזו - שאני לא אפרט כי אני לא יכולה - אולי זה עדיין יהיה רלוונטי עד שנחזור".
את לא מפחדת לפעמים להתחיל לקרוא תסריט ולגלות שד"ר ביילי הפכה להיות המטרה הבאה? "אני כן מפחדת מזה, אבל אני רוצה להאמין שמישהו לפחות יעשה לי צלצול לפני זה, ואולי פשוט יידע אותי", היא צוחקת וממשיכה, "אבל אי אפשר לדעת אף פעם".
עכשיו וילסון אולי מתלוצצת, אבל בימים שחלפו מאז השיחה עמה, נחשף הטיזר לפרק הסיום המדובר של "תחנה 19" - שזכה לשם המלחיץ "רועש יותר מפצצה" - ובו התגלה כי שניים מרופאי "האנטומיה" שנחשפו לסכנה הם ג'קסון אייברי (ג'סי וויליאמס) ובן וורן (ג'ייסון ווינסטון ג'ורג') - בעלה של ד"ר ביילי - לאחר שהותקלו על ידי זרה חמושה באקדח. כדי שלא תמהרו להסיק מסקנות, יוצרי הסדרה דאגו לציין כי הפרק יכלול גם דמויות כמו מרדית' (אלן פומפיאו), אמיליה (קתרינה סקורסון), טדי (קים רייבר), קארינה (סטפניה ספמפינאטו) וגם ביילי.
7 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
על הכוונת של שונדה? ג'ורג' ו-וילסון מתוך "האנטומיה של גריי"
(צילום: באדיבות ABC)
אז מעריצי "האנטומיה" אולי יכולים לנשום (בינתיים) לרווחה, אך רבים מהם עוד מבכים את עזיבתו של ד"ר אלכס קרב. ג'סטין צ'יימברס, שמגלם את קרב מיומה הראשון של הסדרה, הפתיע רבים כשהודיע בינואר האחרון שהחליט להמשיך הלאה.
בפרק העזיבה שלו, חבריו מגלים באמצעות מכתבים שהשאיר כי עזב את סיאטל, לאחר שגילה כי הוא אב לתאומים שאיזי (קתרין הייגל) ילדה בסתר, ועבר לגור איתם בחווה. כשווילסון נשאלת על אותו פרק ועל הפרידה מצ'יימברס, היא בוחרת גם הפעם להתמקד בחצי הכוס המלאה. "לעולם לא נפרד ממנו כחבר, אבל כדמות - זה היה ממש מעניין לראות כמה עברנו ביחד. אני ממש מעריכה פרקים שבהם אנחנו מביטים לאחור. אני חושבת שקהל המעריצים שלנו ממש נהנה מזה - מהנוסטלגיה שזה מעורר, אנחנו רואים כמה רחוק הגענו בכל השנים האלה. נכון, זאת פרידה נורא טיפוסית מצד שונדה, ולא כולם תמיד אוהבים את ההחלטות שהיא עושה, אבל הם תמיד נהנים מהדרך יחד איתנו. דרך המכתבים התבוננו לא רק על העבר של אלכס, אלא על העבר של כולנו. זה גורם לך להבין כמה הדמויות התפתחו והתבגרו. גם לגבי ד"ר ביילי - זה גורם לה להבין מי היא הייתה, ולחשוב שאולי היא לא הייתה צריכה להיות כל כך קשוחה עם אנשים סביבה".
7 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
"לעולם לא נפרד ממנו כחבר". צ'יימברס ו-וילסון מתוך "האנטומיה של גריי"
(צילום: באדיבות ABC)
ג'סטין היה אחד מארבעת חברי הקאסט המקוריים האחרונים - יחד איתך, אלן פומפיאו וג'יימס פיקנס, המגלם את ריצ'רד וובר. לפעמים עוברת לך בראש המחשבה לעזוב גם? "האמת? החלום שלי הוא להיות שם עד הסוף, לקרוא את התסריט האחרון כשהוא יגיע, ולקרוא את המילים האחרונות בסצנה האחרונה. ביילי היא אחת מהדמויות שידעו בדיוק מה הן רוצות מההתחלה, והצופים זכו לראות אותה רודפת אחר המטרות האלה וגם מגשימה אותן. אז זה באמת מספק, וזאת גם הסיבה למה הקהל מרגיש שהוא מכיר כל כך טוב את ביילי ואת שאר חברי הקאסט. כי אתם הצופים חייתם את המסע הזה איתנו, ואת כל מה שקרה בחיים שלנו".
אז אפשר לומר שאת לא נמצאת על הכוונת של שונדה בזמן הקרוב. "אף פעם אי אפשר לדעת!", היא ממהרת לומר. "שונדה נהגה לספר בראיונות שהיא משכתבת שוב ושוב את הסוף של התוכנית, אבל לאחרונה היא כבר לא עושה את זה יותר. היא פשוט הפסיקה לכתוב את הסוף, כי לא נראה שזה קורה בזמן הקרוב. אז נראה איפה נהיה כשהמצב יחזור לשגרה".
עכשיו כשד"ר ביילי היא ראש המחלקה ואימצה ילד מתבגר עם בן, מה את צופה הלאה עבורה? יש קו עלילה חדש שהיית רוצה לראות? "הנה עובדה מעניינת וכיפית: בכל השנים שאני משתתפת ב'אנטומיה' - מעולם לא התערבתי במה ביילי צריכה או לא צריכה לעשות, וזה עבד ממש טוב עבורי. הם לא זקוקים לעזרה שלי!", היא מודה בצחוק. "התערבתי רק בפרק אחד בו ביימתי, על מחלה כרונית בשם תסמונת הקאה מחזורית, וזה הכל. בכל 364 הפרקים שעשינו, זה הפרק היחיד שבו התערבתי בסיפור. אז אני תמיד מופתעת והמומה ונרגשת מהמסע שביילי עוברת".

"מה הדבר הראשון שאעשה אם 'האנטומיה' תיגמר מחר? כנראה שאלך לישון למשך הרבה מאוד זמן"

לא במקרה וילסון מזכירה את הפרק המדובר. בעשור האחרון השחקנית משמשת כאקטיביסטית ודוברת הארגון של הסובלים מתסמונת ההקאה המחזורית, לאחר שבתה סרינה חלתה בה ב-2010. על מנת לעורר מודעות לתסמונת, שגורמת להקאות חוזרות ונשנות אחת למספר שעות או ימים ועשויה להימשך שנים, וילסון הציעה למפיקים את הרעיון, הם אהבו אותו והוא שודר ב-2012, במהלך העונה התשיעית של הסדרה.
טייטל הבימוי הוא לא היחיד שהתווסף לרזומה של ווילסון במהלך השנים. סקירה מהירה של הרקע שלה מגלה אישה ורסטילית למדי, שכבר מילדותה שביוסטון, טקסס, התנהלה תחת לו"ז קפדני במיוחד. "כשהייתי בת ארבע, אמא שלי החליטה שהיא לא רוצה ילדה שתשב משועממת בבית", סיפרה בעבר בריאיון לאתר Broadway. "אז התחלתי לקחת שיעורי ריקוד בימי שלישי וחמישי, ואז נוספו שיעורי משחק בימי שני, רביעי ושישי, ודיגמנתי בשבתות. וזאת הייתה הילדות שלי. ההופעה הראשונה שלי הייתה במחזה 'המלך ואני', כשהייתי בחמש".
כשהתבגרה למדה דרמה באוניברסיטת טיש לאמנויות בניו יורק ובסוף שנות ה-80 המשיכה גם לבית הספר למשחק של לי סטרסברג. עם סיום הלימודים היא הספיקה להתנסות במגוון תפקידים - מסרט הקולנוע "פילדלפיה" לצד טום הנקס ודנזל וושינגטון, דרך הופעות במחזות תיאטרון שזיכו אותה בפרסים, וגם תפקיד בסיטקום של ג'ייסון אלכסנדר, "בוב פטרסון", עליו קיבלה שבחים מהמבקרים. עם זאת, היא העידה בעבר כי התקשתה לקבל תפקידים מרכזיים, ולכן במשך תקופה ארוכה המשיכה לעבוד במשרה חלקית כפקידה בבנק - גם בזמן שנבחנה לפרק הפיילוט של "האנטומיה של גריי". התפקיד של ד"ר מירנדה ביילי אומנם נכתב עבור אישה לבנה, צנומה ובלונדינית, אך היא סיפרה שהיא כל כך הרשימה את המפיקים - שהם החליטו לתת לה את התפקיד. "חוץ מזה", היא צוחקת, "אני מכירה את אחראית הליהוק".
7 צפייה בגלריה
צ'נדרה וילסון
צ'נדרה וילסון
הייתה חדורת מטרה כבר מגיל קטן. וילסון
(צילום: AP)
בשלב זה, אפשר לומר שההימור השתלם: וילסון הייתה מועמדת ארבע פעמים לפרס האמי על שחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה, זכתה ארבע פעמים בפרס ה-NAACP לשחקנית המשנה בסדרת הדרמה, וגם הייתה מועמדת וזכתה בפרס הסאג לשחקנית מצטיינת בסדרת דרמה ובפרס האנסמבל הטוב ביותר בסדרת דרמה עם צוות "האנטומיה של גריי". אך מעטים יודעים כי לווילסון יש בכלל אובססיה פרטית לז'אנר אחר לחלוטין: אופרות סבון.
ב-2014, וילסון הפתיעה את צופי General Hospital כשגילמה פציינטית בשם טינה אסטרדה. מאז היא הספיקה לשוב אליה עוד פעמיים בשני תפקידי אורח שונים לחלוטין. כשאני שואלת על כך בתמיהה בשיחה, היא שוב מתגלגלת מצחוק וממהרת להסביר: "הייתי צופה ב-General Hospital עם סבתא שלי מאז שהייתי ילדה קטנה, וממש התרגשתי לגלות ש'האנטומיה של גריי' והיא מצולמות ממש באותו הסטודיו. מנהל הליהוק ומפיק התוכנית ידעו שאני מעריצה ענקית, אז עשיתי את הופעת האורח הראשונה ב-2014, ובשיחה עם פרנק ולנטיני (המפיק בפועל של General Hospital, נ"ב) אמרתי לו, 'יודע מה? בכל פעם שאני באה אני רוצה לגלם דמות אחרת' - וזה בדיוק מה שהוא עשה!", היא משחזרת בהתרגשות. "הייתי אמורה להופיע שוב בעונה הנוכחית אבל כל הצילומים נעצרו בגלל הנגיף. מה שכן, אמרתי לו שבפעם הבאה שאגיע אני צריכה להיות בלונדינית, ולהיות בדמות הפוכה לגמרי מכל מה שגילמתי בעבר".
אולי התאומה המרושעת של אחת מהן. "אני לגמרי יכולה לשחק מישהי מרושעת, אני חושבת שזה יהיה קורע. זה פשוט כיף ותענוג גדול כמעריצה, ההזדמנות לבוא ולשחק עם כל הדמויות האהובות עליי".
7 צפייה בגלריה
מתוך General Hospital
מתוך General Hospital
הגשימה את החלום שלה כילדה. וילסון מתוך General Hospital
(צילום: באדיבות ABC)
אז אחרי שעשית מחזות זמר ושיחקת בתיאטרון, בקולנוע, בטלוויזיה ואפילו באופרת סבון - יש לך תפקיד חלומות שהיית רוצה לקבל? "הממ, תפקיד חלומות... אני לא יכולה להצביע על תפקיד ספציפי שאני מעוניינת לעשות. אני אוהבת אופרות סבון, כי גדלתי על זה וזה תענוג אפילו רק להיות חלק מזה, אבל אני באמת אוהבת את הבמה בברודוויי. אז בכל פעם שיש לי את ההזדמנות לחזור לשם ולשחק מול קהל חי - זה ממש משמח אותי. ואני חושבת שגם סיטקומים מאוד מושכים אותי, כי זה השילוב האולטימטיבי בין תיאטרון חי לטלוויזיה, והכל מאולתר ואתה זוכה לתגובות מהקהל. אלה בהחלט הדברים שיכולים לעניין אותי בהמשך".
אם מודיעים עכשיו שהעונה ה-17 של "האנטומיה של גריי" היא גם האחרונה - מה יהיה הדבר הראשון שתעשי ביום שאחרי שהיא תיגמר? "וואו. וואו. וואו. הדבר הראשון שעולה לי בראש זה לישון במשך הרבה מאוד זמן", היא צוחקת. "אבל אני חושבת שמה שאעשה זה לחזור אחורה ולראות בבינג' את כל התוכנית מההתחלה ולהעריך הכל. אני אצטרך לפנות לזה זמן, וזה יהיה חמוץ-מתוק עבורי, אבל זאת חוויה שאני חייבת לעבור כמו כולם".