בית הטראסה (2019-2020)

"בית הטראסה", תוכנית הריאליטי היפנית שחמקה מתחת לרדאר של רוב צופי נטפליקס הישראלים, עוקבת אחר שישה זרים נאים בגילאי העשרים לחייהם שעוברים לגור יחד בבית מעורר קנאה (ומאובזר מצלמות נסתרות, כמובן) בטוקיו. אך בשונה מ"האח הגדול", התוכנית מורכבת מכמה טוויסטים מעניינים. ראשית, דיירי הבית ממשיכים לנהל את חייהם כרגיל - משתמשים בסלולרי, הולכים לעבודה, נפגשים עם חברים ועוסקים בתחביבים, ואם בשלב כלשהו לאחד מהם נמאס - הוא רשאי לעזוב ובמקומו נכנס לבית מתמודד חדש מאותו המין (כך שבעונה האחרונה, למשל, היו 18 דיירים). שנית, "בית הטראסה" נטולת משימות והתערבויות הפקה, ומבוססת נטו על שילוב של שגרה ודינמיקה בין אנשים זרים, שבאופן די מוזר מספיק בשביל לייצר דרמות ותככים שיגרמו לכם להמשיך לצפות בה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בית הטראסה"
מתוך "בית הטראסה"
מי ידע שמשעמם יכול להיות כל כך מעניין? מתוך "בית הטראסה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
עם זאת, ההצצה המעניינת מכל היא דווקא לתרבות היפנית, שכוללת לא רק הרגלי נימוסין מרשימים ("אני מצפה לגור אתכם!", ממהר לומר כל דייר חדש שמצטרף לבית), אלא גם ישירות מפתיעה (אחד הדיירים השתתף, כבדרך אגב, בסצנת פורנו רך שתועדה בתוכנית) והתעלמות כמעט מוחלטת מכל מה שפוליטיקלי קורקט (פרשני התוכנית, לדוגמה, תיארו דיירת כ"בעלת נטייה גברית חזקה" כי היא חובבת מכוניות ספורט). אך לא הכל ורוד בבית - זמן קצר לאחר שהדיירים פוזרו לביתם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, נודע כי אחת המשתתפות, מתאבקת בשם האנה קימורה, שמה קץ לחייה בעקבות תגובות פוגעניות רבות שקיבלה מצופי "בית הטראסה" על ריב שהתפוצץ בינה לבין דייר אחר. בשל כך, ההפקה החליטה לסיים את העונה מבעוד מועד ולא לשדר פרקים נוספים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בית הטראסה"
מתוך "בית הטראסה"
האנה קימורה. מתוך "בית הטראסה"
(צילום מסך, נטפליקס)

Million Pound Menu

אם אתם מסוג האנשים שמצליחים לצפות בריאליטי אוכל בלי לגווע ברעב ולהתבאס על תוכן המקרר שלכם, Million Pound Menu היא בדיוק התוכנית בשבילכם. אפשר לומר שמדובר בפרי האהבה של "הכרישים" ו"המטבח המנצח" - פרד סירקיס, מנהל מסעדת מישלן בלונדון וכוכב תוכניות בישול, מפגיש בכל פרק בין מספר שפים עם חלום להקים מסעדה לבין משקיעים בתחום המסעדנות שיכולים להגשים להם אותו.
השפים שיעברו את הסלקציה הקשוחה יקבלו הזדמנות לפתוח מסעדת פופ-אפ ברחובות מנצ'סטר למספר ימים, שבמהלכם יעשו כל שביכולתם כדי לשכנע את המשקיעים לפתוח את הארנק ולתת מכספם (בתקווה שאלה לא יאבדו עניין ויפרשו עוד לפני כן). מה מחכה לכם בתפריט? שתי עונות בנות שישה פרקים כל אחת, בה יוציאו לכם את העיניים עם מנות ממטבחים בינלאומיים שיעשו לכם חשק לחפש טיסות אפילו שקורונה בחוץ.


Dating Around

תקופת הקורונה הייתה עמוסה במיוחד עבור חובבי ז'אנר הריאליטי דייטינג, ועם רצף של "האהבה היא עיוורת", "חם, לוהט, רותח!" ו"חתונה ממבט ראשון", היה נדמה לרגע שנישאר בלי שום אינטראקציות רומנטיות מביכות לבהות בהן בזמן הקרוב. למרבה המזל, נטפליקס דאגה להעלות בדיוק בזמן את העונה השנייה של Dating Around, תוכנית הדייטינג הראשונה בהפקת ענקית הסטרימינג. כל פרק מתמקד בגבר או אישה שיוצאים לחמישה בליינד-דייטים שונים, ובסיום הערב עליהם להחליט מי האחד שיזכה לצאת איתם לדייט שני.
היא אולי נשמעת כמו עוד סדרת ריאליטי דייטינג טיפוסית, אך בניגוד ל"חתונמי", שזוכה לשלל ביקורות בנוגע לטייפקאסט הזהה של משתתפיה - סטרייטים יפים וחטובים מאזור המרכז, Dating Around מציגה מגוון רחב של משתתפים מבחינת גיל, מראה, משקל גוף, גזע ואפילו מגדר, בהתאם לנטיות המיניות של גיבור הפרק. כמצופה, הדייטים לא תמיד נעימים לצפייה ורבים מהם אפילו קצת מביכים, אבל החדשות הטובות הן שבסוף כל פרק אנחנו מגלים שכמעט לכל סיר אפשר למצוא מכסה, אם רק נותנים לו הזדמנות אמיתית וכנה.


אתגר בטבע (You vs. Wild)

הניסיון של "מראה שחורה" לייצר פרק אינטראקטיבי אומנם פחות הלהיב את הצופים והמבקרים, אולם גם זה לא מנע מנטפליקס לתת לפורמט צ'אנס נוסף - הפעם עם טוויסט מציאותי בהרבה. ב"אתגר בטבע", מנחה הטלוויזיה בר גרילס ("השורד האולטימטיבי") יוצא למסעות הישרדות שונים - בג'ונגל, במכרה נטוש, במדבר, בהר מושלג וגם בהתרסקות מטוס. על הצופה לקבל מהבית החלטות שונות במטרה לשמור על חייו של גרילס בעת מפגשים מסוכנים עם חיות טרף ושאר אסונות, או לעזור לו בבחירות דוחות כמו אכילת קן טרמיטים או זחל ענק כשהוא מעוניין להחזיר קצת אנרגיה לגוף.
אז נכון שמדובר יותר במשחק מחשב מתוכנן היטב שבו הגיבור בן אלמוות מאשר בתוכנית טבע תיעודית, אבל היי - אם אי פעם תיתקעו על אי בודד אולי לפחות תלמדו טריק או שניים שיצילו אתכם.


Rhythm + Flow

אחרי חודשים לא קלים שבהם האזנו למוזיקה רק באוזניות או מהמרפסות של השכנים, אין כמו ריאליטי מוזיקה טוב שיצית מחדש את הניצוץ, ויזכיר לנו מה התחושה שעוברת בגוף כששומעים משהו טוב באמת. תעלה ותבוא Rhythm + Flow, תחרות המוזיקה הראשונה של נטפליקס, בה מתמודדים ראפרים וראפריות אלמוניים מכל רחבי ארצות הברית על פרס בסך 250 אלף דולר, שאותו יקבל הזוכה אחרי שירשים את הקהל וחבר השופטים שמורכב מקארדי בי, T.I וצ'אנס דה ראפר.
קשה להכחיש - בתחרות תמצאו ראפרים טובים יותר וטובים פחות, אבל בסופו של דבר זו צפייה די כיפית - בייחוד עבור אנשי הז'אנר, שיהנו מהתגובות של קארדי, או מהופעות האורח של כוכבים כמו סנופ דוג, אנדרסון פאק, פאט ג'ו, קוואבו, ביג בוי, טוויסטה, די.ג'יי קאלד וטיי דולה סיין.


שיפצת? הרווחת! (Stay Here)

כמו תוכניות ריאליטי אוכל, גם אלה השייכות לז'אנר עיצוב הבתים עלולות לגרום לתסכול בקרב הצופים למראה שני מומחים שמצליחים תוך ארבעה ימים להפוך כל חורבה רעועה למלון חמישה כוכבים עם מטבח בעיצוב סקנדינבי ומקלחת גשם. אך Stay Here, לעומתן, מרככת את המכה שכן מדובר בריאליטי שעוסק במייקאוברים לדירות איירביאנבי - מה שאומר שאם יתמזל מזלכם והקורונה תחלוף סופית מעולמנו, אולי אפילו תוכלו ללון בהן בעצמכם.
את התוכנית מובילים המעצבת ג'נביב גורדר וגורו הנדל"ן פיטר לורימר, שבכל פרק מגיעים ללוקיישנים ייחודיים בארצות הברית - מבית סירה בסיאטל ועד תחנת כיבוי אש עזובה בוושינגטון, מעצבים אותם מחדש ועוזרים לבעל הנכס עם טיפים לשיווק הדירה ותחזוקה. האם מישהי מהן שרדה את הקורונה הכלכלית? קשה להאמין, אבל תמיד אפשר לקוות.
3 צפייה בגלריה
מתוך Stay Here
מתוך Stay Here
בית סירה שלגמרי היינו מוכנים להעביר בו את הלילה. מתוך Stay Here
(צילום: באדיבות נטפליקס)


Sugar Rush

בעוד שריאליטי תחרויות הבישול הוא ז'אנר אהוב למדי בקרב ישראלים ומככב בפריים-טיים ללא הפסקה, מסתמן שנטפליקס מעדיפה להשקיע את מרצה דווקא בתחרויות קינוחים. חובבי האסונות כבר הספיקו להתמכר ל-!Nailed It, אבל הרציניים יותר, שחיים בשביל תיעוד פחמימות מתוקות באינסטוש, ייהנו דווקא מ-Sugar Rush. בכל פרק, המקבל נושא ייחודי משלו, משתתפים ארבעה זוגות של בשלנים מקצוענים המתחרים זה בזה בשלושה שלבים שונים - הכנת קאפקייקס, ממתקים ולבסוף עוגה גרנדיוזית - כולם ברוח טרנדים לוהטים מעולם המתוקים שיהפכו אותם לשווים סטורי.
בכל אחד מהשלבים מדיח צוות השופטים את הצמד שקיבל את הניקוד הנמוך ביותר, עד שלבסוף נבחר המנצח שיזכה בפרס בסך 10 אלף דולר. היכונו להוצאת עיניים הודות לקינוחים מהפנטים כמו טאקו מדגני בוקר, עוגה דמוית אבני קריסטל וקאפקייקס שחורים.