מגפת הקורונה שיתקה את עולם הקולנוע ב-2020 באופן חסר תקדים, כשסרטים רבים נדחו או נשלחו ישירות לשירותי הסטרימינג. אבל עם החיסונים החדשים של פייזר ומודרנה, נראה שהתקופה הארורה הזאת מתקרבת לסיומה, והקולנוע ישוב בכל הכוח. אולי במתכונת קצת שונה, כשסרטים חדשים עדיין יגיעו למסכים הקטנים כחלק ממגמה שהתחילה עוד לפני פרוץ המגפה, אבל סרטים הם עדיין סרטים, והרשימה של 2021 בהחלט נראית מבטיחה. בשלב זה, עקב חוסר הוודאות לגבי פתיחת בתי הקולנוע בישראל, התאריכים מתייחסים לתאריכי היציאה בארצות הברית, ויש לקחת בחשבון שייתכן ויהיו עוד שינויים ודחיות.
18 צפייה בגלריה
מתוך "קרואלה", "אהבה בשחקים: מאווריק", "חולית"
מתוך "קרואלה", "אהבה בשחקים: מאווריק", "חולית"
מתוך "קרואלה", "אהבה בשחקים: מאווריק", "חולית"

לילה אחד במיאמי

15 בינואר (אמזון פריים) סרט הביכורים של השחקנית זוכת האוסקר רג'ינה קינג ("השומרים") יגיע לאמזון פריים אחרי סבב פסטיבלים מכובד שכלל את ונציה וטורונטו. הסרט מתאר מפגש שמעולם לא קרה במציאות, בין ארבעה ענקים מהתרבות השחורה בארצות הברית: האקטיביסט החברתי מלקולם אקס, שחקן הפוטבול ג'ים בראון, המתאגרף מוחמד עלי והמוזיקאי סם קוק. במהלך הסרט, הארבעה נפגשים לערב אחד אחרי קרב אגרוף אגדי של מוחמד עלי, ודנים על מצב השחורים באמריקה, על מעמדם ועל השינויים הנדרשים בחברה כדי שיקבלו אותם כאחד האדם. כבר עכשיו הסרט מסתמן כמועמד מוביל לאוסקר הבא ובין כוכביו ניתן למנות את לסלי אודום ג'וניור ("המילטון"), אלדיס הודג' ("בלתי נראה") וקינגסלי בן-אדיר ("כנופיית ברמינגהם").

Malcolm & Marie

5 בפברואר (נטפליקס) בחודש יולי האחרון, בזמן שרוב ההפקות היו מושבתות בגלל מגפת הקורונה, היו כאלה שניצלו את הפגרה כדי ליצור סרטים קטנים ואינטיימים יותר, שדורשים פחות סיכון מצד הצוות והמשתתפים. זה המקרה של סם לוינסון, במאי "אופוריה", שכתב תסריט בשישה ימים בזמן שההפקה של "אופוריה" הושבתה. הוא ליהק את כוכבת הסדרה זנדאיה ואת השחקן ג'ון דיוויד וושינגטון ("טנט"), ויצא לצילומים מבודדים תחת הגבלות הקורונה. העלילה עוקבת אחר במאי מפורסם וחברתו, שחוזרים הביתה אחרי פרימיירה וממתינים בחוסר ודאות לרגע שבו הביקורות על הסרט יתפרסמו. במהלך ההמתנה מורטת העצבים, גילויים חדשים על מערכת היחסים בין השניים יתגלו.
18 צפייה בגלריה
מתוך Malcolm & Marie
מתוך Malcolm & Marie
(יחסי ציבור)

ארץ נוודים (Nomadland)

19 בפברואר לפי כל התחזיות מדובר בסרט שיזכה השנה באוסקר. "ארץ נוודים" של הבמאית קלואי ז'או ("הרוכב") עוקב אחר שגרת חייה של אישה (פרנסס מקדורמנד) שירדה מנכסיה בגלל משבר כלכלי ואיבדה את עבודתה. היא עוברת לחיות בוואן שלה, לצד קהילה של אנשים שחיים באופן דומה משלל סיבות. הסרט זכה בפרס הראשון בפסטיבל ונציה ובפסטיבל טורונטו, וכאמור הוא נחשב למועמד המוביל בטקס האוסקר שיתקיים באפריל. הוא נרכש להפצה בארץ, אם כי לא ברור מתי בדיוק הוא יעלה לאקרנים (סביר להניח שבסמוך לפתיחתם של בתי הקולנוע בישראל).

מגלה את אמריקה 2

5 במרץ (אמזון פריים) 32 שנה אחרי הסרט הראשון, אדי מרפי חוזר לאחד מתפקידיו האהובים והמפורסמים, הנסיך אקין מממלכת זמונדה המדומיינת. בסרט הראשון הוא נסע לניו יורק כדי למצוא לו אישה, ובסרט ההמשך, שיגיע ישירות לאמזון פריים, הוא ישוב ליבשת כדי לחפש את בנו האבוד, היורש החוקי היחיד שלו. בדומה לסרט המקורי, גם הפעם יצטרף אליו משרתו הנאמן סמי, בגילומו של ארסניו האל.

Cherry

12 במרץ (אפל טיוי) האחים אנתוני וג'ו רוסו, שהביאו לנו את הסרטים הכי טובים ביקום הקולנועי של מארוול (שני סרטי "הנוקמים" האחרונים, "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים") חוזרים עם סרט בסגנון קצת אחר. טום הולנד ("ספיידרמן: השיבה הביתה") מגלם חייל עם פוסט טראומה, שעם שוחררו מתמכר לכדורים אופיאטים ומחליט לשדוד בנקים כדי לממן את ההתמכרות שלו.
18 צפייה בגלריה
מתוך Cherry
מתוך Cherry
(יחסי ציבור)

הקדושים הרבים של ניוארק

12 במרץ הפריקוול המצופה ל"סופרנוס" כבר היה אמור לצאת בספטמבר האחרון אבל נדחה בגלל מגפת קורונה. בינתיים, תאריך ההפצה שלו מעבר לים הוא ה-12 במרץ, בתקווה שעד אז בתי הקולנוע ייפתחו. דיוויד צ'ייס, היוצר של הסדרה המקורית, כתב את התסריט שיתאר את מעלליו של טוני סופרנו הצעיר ועלייתו לפסגת המאפיונרים בניו ג'רזי. בתפקיד הראשי מייקל גנדולפיני, בנו של ג'יימס גנדולפיני המנוח. מסביבו ריי ליוטה, ורה פרמיגה, אלסנדרו ניבולה ועוד.
18 צפייה בגלריה
הקדושים של ניוארק
הקדושים של ניוארק
(יחסי ציבור)

לא זמן למות

2 באפריל הסרט ה-25 בסדרת ג'יימס בונד והסרט האחרון בכיכובו של דניאל קרייג. זה היה אחד הסרטים הראשונים שנדחו בגלל נגיף הקורונה, ולפי הדיווחים מפיציו חיפשו לו מקום בסטרימינג בתמורה לסכום "זעום" של 600 מיליון דולר. מאחר ואף אחד לא קפץ על המציאה, הסרט מיועד לצאת באפריל הקרוב. בכל הנוגע לעלילה, הסרט יתחיל בפרישתו של בונד מהארגון שחי חיים שלווים ורגועים בג'מייקה. אבל לחיים (או לתסריטאים) תוכניות משלהם, ומשימה סודית ואחרונה בהחלט תחזיר אותו לארגון. בתפקיד הנבל רמי מאלק, וגם כריסטוף וולץ ישוב לתפקידו כגאון הרשע בלפולד. בנוסף תצטרף לקאסט לשאנה לינץ', שקיבלה את המספר 007 כשבונד פרש (ולא, היא לא תחליף את בונד בסרטים הבאים).

לילה אחרון בסוהו

23 באפריל אדגר רייט פרץ לתודעה בשנת 2004 עם קומדיית האימה "מת על המתים" ומאז הוא המשיך לצבור תאוצה עם סרטים כמו "שוטרים לוהטים", "סקוט פילגרם נגד העולם" ו"בייבי דרייבר". השנה הוא יחזור עם סרט חדש שיתרחש בלונדון, עיר הולדתו, שאומנם נשמע כמו קומדיה רומנטית אבל בעצם מדובר בסרט אימה עם נגיעות של מסע בזמן. אניה טיילור ג'וי ("גמביט המלכה") ומאט סמית' ("הכתר") יככבו בתפקידים הראשיים.
18 צפייה בגלריה
מתוך Last Night in Soho
מתוך Last Night in Soho
( יחסי ציבור)

מקום שקט 2

23 באפריל סרט נוסף שהיה מיועד ל-2020 הוא "מקום שקט 2", המשך ללהיט האימה של ג'ון קרסינסקי ("המשרד") ואשתו אמילי בלאנט. גם הפעם אפוקליפסת הדממה תמשיך לשלוט בתושבי אמריקה ולקאסט המקורי יצטרף קיליאן מרפי (קרסינסקי עצמו ייככב לפי הדיווחים בפלאשבקים). לפי התקציר, מלבד המפלצות שתוקפות למשמע קול, ישנם עוד איומים מבחוץ, קטלניים לא פחות, שיאיימו על חיי הגיבורים.
18 צפייה בגלריה
מתוך "מקום שקט 2"
מתוך "מקום שקט 2"
(צילום מסך)

האלמנה השחורה

7 במאי בשלב הזה, היקום של מארוול היה אמור להיות עמוק בשלב הרביעי שלו, קצת אחרי שהסרט "הנצחיים" (בבימויה של קלואי ז'אן) היה אמור לצאת לאקרנים. אבל "הנצחיים" נדחה כמובן (והוא בהמשך הרשימה), וכך גם "האלמנה השחורה", שהיה אמור לצאת במאי האחרון ולהוות פריקוול לאפיזודה בחייה של המתנקשת נטשה (סקרלט ג'והנסון). בסרט, שמתרחש אחרי מאורעות "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", היא חוזרת לרוסיה, שם אנו פוגשים לראשונה את אחותה (פלורנס פיו מ"נשים קטנות") ואת החייל האדום (דיוויד הארבור, "דברים מוזרים") - דמות שמקבילה לקפטן אמריקה של הרוסים.
18 צפייה בגלריה
האלמנה השחורה
האלמנה השחורה
(צילום מסך)

קרואלה

28 במאי זוכרים איך לפני הקורונה דיסני רכבה על גל עיבודי הלייב-אקשן? "היפה והחיה", "מלך האריות" ולאחרונה גם "מולאן", כולם יצאו תחת ידיה וסיפרו את אותו סיפור שכבר ראינו בעבר, רק עם שחקנים בשר ודם (טוב, במקרה של "מלך האריות" עדיין מדובר בעבודת מחשב). הסיפור של "קרואלה" דומה אך מעט שונה, משום שמדובר בסרט עם תסריט מקורי, המוקדש אך ורק לסיפור המקור של קרואלה דה ויל הצעירה (אמה סטון), יתומה שחלמה להיות מעצבת אופנה והתחברה עם האנשים הלא נכונים.

מהיר ועצבני 9

28 במאי "מהיר ועצבני 9" הוא סרט נוסף בעל פרופיל גבוה שנדחה בשנה. נכון לעכשיו הוא מיועד לצאת בסוף מאי, בתקווה שעד אז המצב יחזור לשגרה. הסרט ימשיך את מאורעות הסרט השמיני, כאשר חברי הכנופייה יצטרכו להתמודד עם אחיו הצעיר של דומיניק (וין דיזל), מתנקש קטלני שעובד עם אחד האויבים המושמצים של החבורה. לצד דיזל, בסרט יככבו גם מישל רודריגז, ג'ון סינה ועוד.

The French Dispatch

תאריך משוער: מאי 2021 סרט מצופה נוסף שהיה מיועד לשנה שעברה הוא The French Dispatch של הבמאי ווס אנדרסון ("משפחת טננבאום", "מלון גרנד בודפשט"). הפעם אנדרסון צולל אל אחורי הקלעים של הכתיבה המגזינית, כשהסרט מתמקד במערכת עיתון בעיר דמיונית בצרפת. אנדרסון סיפר כי את ההשראה קיבל ממגזין "ניו יורקר", אותו הוא קורא באדיקות, וכי חלק מהדמויות והסיפורים מבוססים על מקרים ודמויות אמיתיות. קאסט הכוכבים מרשים כרגיל, עם שמות כמו ביל מאריי, טילדה סווינטון, פרנסס מקדורמנד, אוון וילסון, ג'ייסון שוורצמן, טימותי שאלמה ואליזבת מוס.

מכסחי השדים: החיים שאחרי

11 ביוני הניסיון לחדש את הפרנצ'ייז של "מכסחי השדים" נכשל ב-2016 עם העיבוד הנשי של הסרט, אבל באולפני סוני סירבו לוותר על המותג ולפני כשנתיים דווח כי סרט המשך נכתב בסתר וכי הבמאי ג'ייסון רייטמן ("ג'ונו", "תלוי באוויר") יביים אותו. הסרט החדש יהיה המשך לשני הסרטים הקודמים, ויתעלם לחלוטין מהעיבוד הנשי. במרכז הסרט אם חד הורית (קארי קון) ושני ילדיה המתבגרים (פין וולפהארד ומקנה גרייס), שעוברים לעיירה קטנה ומגלים שם פעילות על-טבעית. אז הם גם יגלו את הקשר שלהם למכסחי השדים המקוריים, ולמורשת הסודית של סבא שלהם. ביל מאריי, דן אקרויד, ארני הדסון, סיגורני ויבר ואנני פוטס, שלקחו חלק בסרטים הראשונים יחזרו לתפקידיהם וישתתפו בסרט. הקשר לסדרה המקורית לא נגמר רק בזה - במאי הסרט הוא בנו של איוון רייטמן, במאי הסרטים המקוריים, שהפעם הסתפק בעמדת המפיק.

ניו יורק על הגובה (In the Heights)

18 ביוני לפני שלין מנואל מירנדה הפך לגיבור תרבותי בזכות "המילטון", הוא יצר מחזמר אחר בברודווי, In the Heights. המחזמר נכתב בהשראת חייו של מירנדה, על שכונה היספאנית בניו יורק. העיבוד הקולנועי למחזמר, שתורגם בישראל ל"ניו יורק על הגובה", היה אמור לצאת כבר בשנה שעברה, אבל כמו רוב הסרטים ברשימה הוא נדחה. במרכזו, צעיר המנהל חנות קטנה המתלבט האם לעזוב את אמריקה ולעבור לרפובליקה הדומיניקנית לאחר שירש הון מסבתו. את הסרט ביים ג'ון מ. צ'ו ("עשיר בהפתעה") ובתפקיד הראשי מככב אנתוני ראמוס, שכבר מוכר למעריצי "המליטון". גם מירנדה עצמו יופיע בתפקיד אורח קטן בסרט.

אהבה בשחקים: מאווריק

2 ביולי 34 שנה אחרי הסרט הראשון, טום קרוז חוזר לאחד התפקידים האיקוניים שלו, בתור טייס הקרב בחיל האוויר האמריקני. אם הסרט הראשון היה סיפור אהבה, הפעם נראה כי מדובר בסיפור חניכה. בסרט ההמשך פיט "מאווריק" עדיין נחשב לאחד הטייסים הבכירים בצבא ארצות הברית. הוא לא רק טייס ניסיוני אלא גם מורה, וכאשר הוא מוצא את עצמו מאמן בוגרים טריים למשימה מסוכנת, הוא פוגש בבראדלי בראדשו (מיילס טלר), בנו של חברו המנוח, ניק "גוס" בראדשו.
18 צפייה בגלריה
אהבה בשחקים: מאווריק
אהבה בשחקים: מאווריק
(צילום מסך)

שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות

9 ביולי סרט חדש ביקום הקולנועי של מארוול, הפעם עם גיבור-על סיני שמתמחה בקונג פו ובאמנויות לחימה. אין יותר מדי פרטים על העלילה, רק שעשר הטבעות הוא שם של ארגון וכשהגיבור ינסה להצטרף אליו הוא יצטרך להתמודד עם עברו. בתפקיד הראשי סימו ליו ("המכולת של קים") ולצדו אפשר למצוא את אקוופינה ("הפרידה") ומישל יאו ("עשיר בהפתעה"). על הבימוי מופקד דסטין דניאל קריטון ("טווח קצר 12").
18 צפייה בגלריה
שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות
שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות
(צילום מסך)

ספייס ג'אם 2

16 ביולי 25 שנה אחרי הסרט הראשון בכיכובו של אגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן, מגיע סרט ההמשך - הפעם בכיכובו של אגדת הכדורסל לברון ג'יימס. גם במקרה הזה הסרט יהיה משולב באנימציה לצד שחקנים בשר ודם, כשהעלילה תתמקד בהרפתקאותיו של לברון עם באגס באני וחבורת הלוני טונס.
18 צפייה בגלריה
ספייס ג'אם 2
ספייס ג'אם 2
(צילום מסך)

יחידת המתאבדים

6 באוגוסט כמה גרוע סרט יכול להיות אם חמש שנים אחרי שהוא יצא מחדשים אותו ובקושי משנים את שמו? מסתבר שמאוד. "יחידת המתאבדים" הראשון נחל כישלון חרוץ, ולפני כשנתיים, בפרק הזמן הקצר שג'יימס גאן פוטר מדיסני בגלל ציוצי עבר, ראשי די.סי מיהרו לגייס אותו לבימוי סרט ההמשך. בפועל לא מדובר בסרט המשך וגאן כתב עלילה חדשה עם דמויות חדשות. קאסט השחקנים הוחלף ברובו (מלבד מרגו רובי ו-ויולה דיוויס) בעוד שרוב הנבלים מהסרט הקודם, כמו דדשוט בגילומו של ויל סמית, לא ישובו. שם הסרט אגב באנגלית שונה ל-The Suicide Squad במקום Suicide Squad. ומה לגבי העלילה? הפעם חבורת הנבלים נשלחת להרוס מתקן כליאה נאצי סודי שמחזיק אסירים פוליטיים ומבצע בהם ניסויים. אל מרגו ודיוויס יצטרפו חברים חדשים לקאסט כמו אידריס אלבה ופיט דיווידסון, ואפילו סילבסטר סטאלון שאמור להופיע בתפקיד קטן. כחלק מההחלטה מעוררת המחלוקת של אולפני האחים וורנר, גם הסרט הזה יופץ ב-HBO מקס לצד בתי קולנוע.
18 צפייה בגלריה
מתוך "יחידת המתאבדים 2"
מתוך "יחידת המתאבדים 2"
\
(צילום מסך)

חולית

1 באוקטובר העיבוד החדש של דני וילנב לספר "חולית" היה אמור להיות אחד האירועים הקולנועיים הגדולים של 2020. בפועל, הסרט ייצא רק ב-2021 ישירות לשירות הסטרימינג של HBO מקס ולאולמות הקולנוע במקביל, בצעד שהכעיס את הבמאי שבנה על הפקה מרשימה בסדר גודל של "שר הטבעות", כולל סרטי המשך. קשה להעריך כיצד הסרט יתקבל אחרי מאורעות אלה, אבל עדיין מדובר ביצירה מצופה בכיכובם של כמה מהכוכבים הגדולים בהוליווד. טימותי שאלמה יככב בתפקיד הראשי בתור הנער פול אטריידס, ולצידו ישתתפו זנדאיה, רבקה פרוגרסון, אוסקר אייזק, ג'ייסון מומאה ועוד.
18 צפייה בגלריה
מתוך "חולית"
מתוך "חולית"
(צילום מסך)

הנצחיים

5 בנובמבר אחרי שהבמאית קלואי ז'או תזכה באוסקר עם סרטה "ארץ נוודים", היא תקבל זרקור עוד יותר גדול, הפעם כבמאית "הנצחיים", סרט גיבורי העל החדש של מארוול. הנצחיים הם קבוצה של חייזרים בעלי עוצמה רבה שנוצרו לפני מיליוני שנה מבני אדם קדמוניים. הם נראים כמונו אבל הם מסוגלים לעוף, לשנות צורה, לשלוט במחשבה, להניע חפצים על ידי כוח המחשבה ועוד. לפי התקציר, טרגדיה לא צפויה תגרום לנצחיים, שבמהלך 7,000 השנה האחרונות חיו בינינו בסתר, להתאחד כדי להגן על האנושות. הקאסט המרשים מונה שמות כמו אנג'לינה ג'ולי, קומייל ננג'יאני, סלמה הייק, ריצ'רד מאדן וקית הרינגטון.

משימה בלתי אפשרית 7

4 בנובמבר אחת ההפקות הגדולות והמדוברות שצולמו בתקופת הקורונה. מה לא היה לנו? דחיית ההפקה בעקבות התפשטות הנגיף באיטליה, הפסקת הצילומים לאחר ש-12 חברי צוות נדבקו בנגיף וכמובן, ההתפרצות המפורסמת של טום קרוז על שני חברי צוות שלא שמרו על הנחיות הצילומים בתקופת הקורונה. מה שנקרא, באמת משימה בלתי אפשרית. אבל כל זה יהיה חלק מנחלת העבר כשיגיע נובמבר 2021, אז ייצא הסרט השביעי בפרנצ'ייז המצליח. פרטי העלילה עדיין חסויים אבל אפשר לנחש שתהיה משימה ושהסוכן אית'ן האנט יסכים לקבל אותה.
18 צפייה בגלריה
טום קרוז
טום קרוז
טום קרוז בהפקת "משימה בלתי אפשרית 7"
(צילום: EPA)

סיפור הפרברים

10 לדצמבר סרט מצופה נוסף שהיה מיועד ל-2020 הוא העיבוד החדש של סטיבן ספילברג למחזמר הקאלסי "סיפור הפרברים". ספילברג החליט להיצמד לסיפור המקורי ולא לעבד אותו לימינו ובתפקידים הראשיים יככבו אנזל אלגורט בתור טוני ורייצ'ל זינגר בתור מריה. הסרט נכתב כשטראמפ עוד היה נשיא וסביר להניח שהוא יכלול ביקורת על מדיניות ההפרדה והגזענות של הנשיא לשעבר, כך שיהיה מעניין לבדוק את מידת הרלוונטיות של הסרט בעוד כשנה.
18 צפייה בגלריה
סיפור הפרברים
סיפור הפרברים
(צילום מסך)

ספיידרמן 3

17 בדצמבר הסרט השלישי ביקום הקולנועי של מארוול שמוקדש לאיש העכביש בכיכובו של טום הולנד. הרבה לפני שהקורונה נכנסה לחיינו, הסרט עורר כותרות רבות כשחתימת ההסכם בין דיסני לסוני (המחזיקה בזכויות לספיידרמן) הגיעה למבוי סתום ודיסני החליטו שהם מפסיקים עם שיתוף הפעולה המצליח. המעריצים והכוכב הראשי לחצו לשנות את ההחלטה, ולבסוף הוחלט להחזיר את ספיידרמן ליקום הקולנועי והסרט מצטלם בימים אלה. בשלב זה אין פרטים רבים על העלילה, אבל בצעד מפתיע ג'יימי פוקס יחזור לתפקידו של אלקטרו, אותו גילם בסרט "ספיידרמן המופלא 2" וגם אלפרד מולינה שגילם את דוקטור אוקטופוס ב"ספיידרמן 2" ישתתף בסרט. מאחר ושניהם כיכבו בסרטים הקודמים של ספיידרמן שיצאו בסוני, ללא קשר ליקום הקולנועי של מארוול, התיאוריה הרווחת היא שהסרט יבנה יקום קולנועי נפרד לספיידרמן, בדומה לעלילה של "ממד העכביש" - שבו יש ספיידרמנים רבים. לצד הכוכבים מהסרטים הישנים, בנדיקט קמברבאץ' יופיע בתור דוקטור סטריינג' וגם מריסה טומיי וזנדאיה יחזרו לתפקדיהן.

המטריקס 4

22 בדצמבר בקיץ שעבר דווח במפתיע שקיאנו ריבס וקארי אן מוס יחזרו לתפקידיהם בסרט הרביעי בסדרת "מטריקס", וכי לאנה וואשווסקי תשוב לכיסא הבימוי (אחת מהאחיות שביימו את הסרט המקורי). העלילה בשלב זה חסויה, אבל לצד שני השחקנים הראשיים ניתן למצוא שמות כמו ג'יידה פינקט סמית, ג'ונתן גרוף ("מיינד האנטר"), פריאנקה צ'ופרה ויאיא עבדול-מאטין השני.