יהודה בארקן, שהלך לעולמו אמש (ו') בגיל 75 בעקבות נגיף הקורונה, הותיר אחריו עשרות סרטי קולנוע מצליחים, ובתוכם דמויות אייקוניות שייזכרו כנראה לעד בתרבות הישראלית. השחקנים שגילמו את הדמויות האלו, מצידם, לא ישכחו לעולם את הכוכב הענק שהלך מאיתנו.
2 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
דוד שושן ויהודה בארקן ב"צ'רלי וחצי"
(צילום מסך)
לדמותו של מיקו, הילד הבעייתי משכונת המצוקה ב"צ׳רלי וחצי", לוהק ילד צעיר מירוחם, דוד שושן, שזה היה תפקידו הקולנועי הראשון. מסתבר שבארקן, ששיחק עימו בסרט באופן צמוד, היה קרוב אליו גם מאחורי הקלעים. "יהודה היה כמו אבא בשבילי. אתה יודע איך זה, באתי מירוחם לתל אביב. זה היה כמו חוץ לארץ בשבילי", אמר שושן ל-ynet. "הוא עזר לי להתאקלם, עזר לי במשחק ועזר למעשה בהכול. הוא הסביר לי בכלל איך משחקים. הוא דאג לי מאחורי הקלעים".
במשך השנים שלאחר הסרט, ניתק הקשר בין השניים, אולם לפי שושן, האהבה תמיד נותרה שם. "התפללתי בשבילו עכשיו כשידעתי שהוא חולה, דיברתי עם הבן שלו, לא האמנתי שהוא מת. לקחתי את זה מאוד קשה. אני לא מעכל את זה. אם הייתי יכול לומר עוד משפט אחד ליהודה בארקן הייתי אומר לו: 'תודה ששינית לי את החיים. אוהב אותך'".
2 צפייה בגלריה
יהודה בארקן
יהודה בארקן
אורי שמיר ויהודה בארקן ב"אבא גנוב"
(צילום מסך)
טיפוח שחקנים צעירים היה עניין שבשגרה בשביל בארקן. אורי שמיר, שגילם את עורך דין קוגלר בסדרת סרטי "אבא גנוב", מספר: "יהודה תמיד היה שם בשבילי. הוא היה אדם שנותן הזדמנות לשחקנים צעירים ולא ידועים כמוני. אני זוכר שהוא לחש לי באוזן בהתחלה בהומור, ׳הטייק הראשון לא יהיה טוב, נתחיל מהשני'".
שמיר פרש בינתיים מעולם המשחק, ודרכיהם שלו ושל בארקן נפרדו. עם זאת, גם הוא לא שוכח את התמיכה שהעניק לו בארקן. "הוא אדם חביב, טוב, ג׳נטלמן. אני זוכר שמאוד התרגשתי ממנו. הרגשתי תמיכה גדולה ממנו. הוא תמיד פרגן, נתן ואהב. אני בטוח שהוא עזר להמון שחקנים ולא רק לי". גם שמיר קיבל את ההודעה על מותו של בארקן בצער גדול: "זאת בשורה קשה מאוד. יהודה בארקן היה אדם יקר".