טיפאני האדיש היא הקומיקאית הכי נכונה של התקופה, שחקנית אפרו-אמריקנית, שניפצה לא מעט תקרות זכוכית בקריירה שלה ובאופן מפתיע - היא גם יהודייה.
את ילדותה העבירה בבתי אומנה, אחרי שאביה עזב את המשפחה ואימה חלתה בסכיזופרניה. בבגרות היא חידשה את הקשר עם אביה, אז התברר לה שהוא יהודי-אריתראי. לפני כשנה היא עשתה בדיקת דנ"א שהוכיחה מעל לכל ספק: היא יהודייה. האדיש מיהרה לאמץ את הדת החדשה לחייה וביום ההולדת ה-40 שלה היא חגגה בת מצווה. במקביל עלה גם מופע הסטנד-אפ שלה בנטפליקס, "בלאק מצווה", בו היא צוחקת על הגילוי ועל השינוי שהגיעה בעקבותיו.
2 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש
טיפאני האדיש
טיפאני האדיש
בריאיון וידאו ל-ynet לצד רוז ביירן לרגל סרטן החדש "שחקי אותה בוסית", האדיש מספרת על השינוי שעבר עליה בשנה האחרונה. "אני עדיין אותו בן אדם אבל זה שינה אותי. למדתי תורה ואת כל השירים החדשים וזה רומם אותי. והתפילות? זה הקטע שלי. אני אוהבת את 'שמע' ואומרת את זה כל ערב לפני שאני הולכת לישון. היהדות קרקעה אותי ויש לי הבנה טובה יותר וקשר רוחני עם אלוהים". אחר כך היא מוסיפה בהומור האופייני לה: "אני ואלוהים החברים הכי טובים. זה אבא שלי".
אילו תגובות את מקבלת בנוגע ליהדות שלך? "התגובות מאוד חיוביות. אתה יודע, יש אנשים שאומרים 'זה הצד של אבא שלך - זה לא נחשב'. אבל צריך להבין, יש לנו היום טכנולוגיה שאומרת לנו מה אנחנו. אתה יכול להסתכל בדם. בעבר אמרו 'רק אם האימא יהודייה', אבל זה נאמר כי אימא היא בטוח אימא, אבא הוא אולי".
"אני יודעת מי אבא שלי, עשיתי את בדיקת הדם, אני יודעת מה יש בדם שלי, אני יודעת מה יש בלב שלי ואם זה מה שאני רוצה להיות אז זה נהדר", היא מוסיפה.
הריאיון התקיים לפני אמירותיו של הרב הראשי בנוגע למיהו יהודי ומי לא, אבל דווקא להאדיש יש מה להגיד למי שטוען שהיא לא יהודייה לפי ההלכה, רק משום שאימא שלה לא יהודייה. "אומרים לי 'את לא באמת יהודייה', אבל זו דת! זה לא גזע. זה כמו להגיד שכל האנשים שנרצחו בגרמניה לא היו באמת יהודים. זה לא נכון. אני לא יכולה לסבול בורות - אני משחקת טיפשה אבל אני לא טיפשה ואני לא אוהבת הערות סתומות. אני אלחם בזה, זו היהודייה שבי".
2 צפייה בגלריה
שחקי אותה בוסית
שחקי אותה בוסית
מתוך "שחקי אותה בוסית"
בסרט "שחקי אותה בוסית", שעלה לאקרנים בסוף השבוע האחרון, האדיש משחקת לצד רוז ביירן. שתיהן מגלמות חברות עם עסק קוסמטיקה קטן. אשת עסקים קשוחה (סלמה הייק) מזהה את הפוטנציאל העסקי שטמון בו ומעוניינת לרכוש אותו, מה שמעמיד במבחן את החברות בין השתיים.
אתן נהדרות ביחד בסרט, הכימיה שלכן היא לא רק בעסקי האיפור, אלא גם במשחק. הייתן ממנפות את זה למשהו עסקי? "בהחלט! טיפאני פשוט עסוקה", אומרת ביירן, "יש לה 300 הודעות טקסט שהיא צריכה להגיב להן. אבל אני אעבוד איתה בלי להסס. יש לנו כימיה נהדרת ואנרגיות טובות וזה מאוד חשוב כשאתה עובד עם מישהו". לריאיון המלא צפו בוידאו שבתחילת הכתבה