אחרי הדיון בוועדת הקורונה אתמול (ב') על פתיחת עולם התרבות וההבטחה למתווה נוסף מלבד הופעות הדרייב אין - בכירי האמנים בישראל מעלים הילוך במחאה ומבקשים מהממשלה: "תפתחו אותנו".
אתמול הוקם ועד מנהל לסטנדאפיסטים שמבקשים לפתוח את הופעות הסטנדאפ, בין היתר בלטו ישראל קטורזה שאף הופיע בוועדה בכנסת ונחשב למוביל המחאה כשלצידו שלום מיכאלשווילי, אדיר מילר, נדב אבקסיס, אבי נוסבאום, ליטל שוורץ, אסי ישראלוף ועוד. הסטנדאפיסטים הכינו תוכנית פעולה ובשלב הראשון הם מבקשים להציף את הנושא ולהעלותו לצמרת סדרי העדיפויות. בנוסף, לפי כמה נוכחים מהפגישה שנערכה אתמול, בזכות קטורזה נוצר קשר ישיר עם הממשלה במטרה להגיע להבנות - אך אם לא תהיה הסכמה הם אומרים: "אם לא יקשיבו לנו - נעלה להופיע בלי אישורים".
4 צפייה בגלריה
ישראל קטורזה. ממובילי המחאה
ישראל קטורזה. ממובילי המחאה
ישראל קטורזה. ממובילי המחאה
“אנחנו דורשים החזרת הופעות הסטנד-אפ לאלתר; אף אחד לא נדבק בהופעות סטנד-אפ, זה מה שהאפידימולוגים אומרים. לא סוגרים מה שלא מפיץ את המחלה. אנחנו והעובדים שאיתנו מתפרנסים מסטנד-אפ, הקהל חוזר לשפיות כשהוא צוחק. הצחוק מדבק, לא מדביק".
בין הנוכחים אתמול בפגישת הסטנדאפיסטים היה צביקה הדר שאמר: "אנחנו חושבים שצריך לדבר בקו אחיד, אם יש מקומות אחרים פתוחים - אז הגיע הזמן שיפתחו אותנו. יש פה מצב הזוי, שכחו מאיתנו, אנחנו סקטור שמפרנס מאתיים אלף איש. שבוע שעבר ארזנו אוכל לאנשים שאין להם מה לאכול מהתעשייה. רואים אותנו בטלוויזיה וחושבים שהכול זוהר, זה לא ככה, אנחנו עסק. לוקחים אותנו כמובנים מאליהם, אם אתה לא עושה רעש אתה לא קיים. זה פסיכי. ששה חודשים אנחנו לא עובדים".
בתוך כך גם הזמרים והזמרות לא נשארים מאחור ומפרסמים היום ניסוח כמעט אחיד, כך לדוגמה כתב אייל גולן: "אני מאוד מתגעגע לחזור ולפגוש אתכם על הבמות. מתגעגע ללהקה שלי, לקהל שלי, מתגעגע לשמח, לשמוח, להתרגש לראות אתכם מקרוב והכי מתגעגע לשיר איתכם ביחד. יותר מ-200 אלף אמנים, שחקנים, זמרים ועובדי תעשייה לפני ומאחורי הקלעים יושבים בבית חמישה חודשים ומחכים. אני הפנים שלהם. אנחנו מוכנים. #תפתחואותנו".
אל גולן הצטרפו בין היתר, זהבה בן, קובי פרץ מוקי וגם המפיק גיא בסר, שאמון על הופעות ופסטיבלים רבים. "הים - מפוצץ, בתי המלון - בתפוסה מלאה, מכוני הכושר - פתוחים , בפארקים - אלפי מבלים ואיפה אנחנו?!", כתב בסר, "לפני כמעט 5 חודשים (!!) סגרו אותנו. ופתחו ל-10 ימים. 10 ימים בהם אלפי אנשים הגיעו לראות הופעות תרבות בכל הארץ. 10 ימים שלמים בהם חזרו לנו האוויר והתקווה. 10 ימים בהם הקשבנו להוראות, פעלנו על פי ההנחיות ואז שוב סגרו".
"שוב האולמות ננעלו, תאריכים שלקחנו קדימה לשיבוץ הופעות ואירועים נמחקו שוב מהיומן כלא היו. אבל עובדי התעשייה אנשים מיוחדים. אז התחלנו לארוז חבילות מזון ולחלק אותם למי שצריך, לא נשארנו חסרי מעש כי כאלה אנחנו. אנשי עבודה. 5 חודשים הקשבנו. כיבדנו. קיבלנו. אבל עכשיו סיימנו. עכשיו אנחנו דורשים לפתוח".
4 צפייה בגלריה
הפוסט של קובי פרץ
הפוסט של קובי פרץ
הפוסט של קובי פרץ
(צילום מסך, פייסבוק)
במהלך היום נערכה גם פגישה בין מנהלי התיאטראות למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו. ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, אמרה בסיומה: "הייתה פגישה טובה ומצאנו אוזן קשבת. הכל תלוי בירידה בתחלואה".