המאבק בין ליאור שליין לערוץ רשת נמשך: אחרי התביעה ובקשת העיקול של המגיש נגד הערוץ בעקבות ביטול החוזה שלו, הערוץ יוצא למתקפה בתגובה לבקשת העיקול.
3 צפייה בגלריה
ליאור שליין
ליאור שליין
ליאור שליין
(צילום מסך מתוך עמוד היוטיוב של ליאור שליין)
"הבקשה הוגשה בחוסר תום לב קיצוני שמטרתה הפעלת לחצים פסולים על רשת, לגרום לה לנזקים, לכפות עליה פשרה לא הוגנת", נכתב בתגובתם. "מר שליין התברר כטאלנט בינוני אשר אינו מסוגל להעמיד תוכניות איכותיות שמסוגלות לפנות לקהל הרחב".
ברשת תקפו את שליין ואמרו כי הוא "נכשל בהפקת תוכן רלוונטי ומחדש הפונה לקהל הרחב, וכן נכשל בביצוע ההתאמות הנדרשות והמצופות מתוכנית סאטירה אקטואלית, אשר אמורה להיות משודרת בזמן צפיית שיא", עוד נכתב כי "שידורי 'גב האומה' החל ממועד המיזוג גרמו לרשת הפסדים משמעותיים".
כאמור, דברי הערוץ מגיעים בתגובה להגשת בקשתו של שליין להטלת עיקול כספי על רשת, זאת לאחר שהגיש גם התביעה בסך 30 מיליון שקל, בעקבות הורדת תוכניתו וביטול החוזה שלו.
3 צפייה בגלריה
ליאור שליין
ליאור שליין
ליאור שליין
(צילום: ירון ברנר)
כפי שנחשף לפני כחודש ב-ynet, ערוץ רשת הודיע לשליין על ביטול החוזה שהיה אמור להימשך כמעט עד שנת 2023. בכתב התביעה שליין אישר את חשיפת ynet כי עלות כל תוכנית 300 אלף שקלים, כשנותרו בהסכם עוד כ-100 תוכניות. אם בקשת העיקול אכן תתקבל על ידי השופטת בתיק, רשת תיאלץ להפקיד סכום כספי שאותו יקבע בית המשפט, עד אשר ההחלטות בתיק יתקבלו.
בתגובתם, רשת מתארים כי דווקא שליין היה זה שהפר ראשון חוזה כשעבר עם תוכניתו "מצב האומה" מרשת לערוץ עשר לפני מספר שנים. בהמשך חזר שליין לרשת לשעת שידור השיא - הפריים טיים. "רשת קיוותה וציפתה כי עם מעבר התוכנית לשידור בערוץ ברודקאסט, שליין ישכיל לבצע את השינויים וההתאמות שנדרשו בה".
עוד כתבו רשת כי "שליין לא הצליח לעמוד ברמה הנמוכה של הציפיות... למרות פניות חוזרות ונשנות בבקשה ליצור תוכניות עדכניות, שיפנו לקהל הרחב ויעסקו במגוון רחב של נושאים אקטואלים בוערים, התוכניות שהמבקשת הפיקה התמקדו באותם נושאים באופן קבוע ובאותם סוגים של ביקורת סאטירית ללא כל חידוש וללא התאמות". כמו כן, הוסיפו כי "התוכנית החלה להתדרדר ובמקום שתכני התוכנית יגוונו - החלו אלה להתנוון. תהליך זה ותוצאותיה המאכזבות של התוכנית הם שהובילו את רשת גם להחלטה - לה הסכימו המבקשת ושליין לפיה יופסק שידור התוכנית בפריים טיים, ותעבור להיות משודרת בפריים שני".
3 צפייה בגלריה
ליאור שליין
ליאור שליין
ליאור שליין
(צילום: ערוץ 10)
ברשת הוסיפו כי שליין, יחד עם חברת ההפקה שלו, "נאחזת בקש בהעלאת שלל תירוצים, אמתלות והאשמות שווא לפיהן רשת שמה לה למטרה לפגוע או לחסל את התוכנית. מדובר בטענות שווא משוללת מכל יסוד. בניגוד לנטייה הפופוליסטית בימים אלה לצבוע כל החלטה מקצועית בדבר תוכן השידורים בטלוויזיה בצבעים פוליטיים שונים, רשת מעולם לא עסקה בכך וכל החלטותיה ושיקולה ביחס לתוכנית היו מקצועיים וענייניים בלבד. מדובר אף בטענות משוללות היגיון כאמור, מקור ההכנסה והרווח היחיד של רשת הוא מכירת פרסומות אשר תלויות ברייטינג של תכני השידור. אין ולא יכול להיות לרשת אינטרס לפגוע בתכונית רווחית".
ברשת כתבו גם כי "בתהליך הדרגתי התוכנית חדלה להשפיע על סדר היום הציבורי, והצופים החלו להתאכזב מהתוכן הממוחזר שהוצג במסגרת התוכנית. המבקשת ושליין לא השכילו להבין את הלך הרוח של ציבור הצופים, ובמקום עריכת שינויים והתאמות נדרשות התעקשו להפיק תוכן דומה ללא חידושים, ולפנות לקהל יעד ספציפי בלבד. התוצאות לא איחרו להגיע, התוכנית התדרדרה בנתוני הרייטינג שלה ולא הצליחה להמשיך להצדיק את קיומה, גם כתוכנית פריים שני וגם בערבי שידור בהם נהנתה ממקפצת רייטינג חסרת תקדים של תוכנית פריים ראשון פופולארית במיוחד ששודרה לפניה. כך, למשל, בתחילת דרכה של התוכנית, כמעט מדי שבוע היו מגיעים להתארח פוליטיקאים מוכרים מכל גווני הקשת והוקדש להם קטע משמעותי בתוכנית, אולם בהמשך הדרך, ולנוכח התנהלותו של שליין, הפוליטיקאים המוכרים הפסיקו להגיע וקידום התוכנית נפגע בשל כך".
עוד הוסיפו ברשת כי "הפיחות במעמדה של התוכנית בציבור מודגש במיוחד לנוכח התדרדרות אחוזי הצפייה בתוכנית דווקא בשנים שבהן נוהל מספר חסר תקדים של מערכות בחירות צמודות, וכאשר יש ביקוש לתוכניות סאטירה".
לעניין ביטול ההסכם, נטען על ידי רשת כי הוא "נעשה כדין. ההסכם בוטל לנוכח הפרתו היסודית על ידי שליין אשר סיפק תוכניות כושלות, מאכזבות, שאין עומדות בדרישת האיכות הנדרשת לפי ההסכם ואשר אינן משיגות אפילו לא בקירוב את הרייטינג המצופה מהן.. ניתנו לשליין אין ספור הזדמנויות לתקן ולשפר אולם ללא הצלחה...".
ליאור שליין מסר בתגובה: "התגובה של מנכ"ל רשת החדש מכוונת כל כך נמוך, שהוא בטח יישבץ אותה בלוח השידורים שלו. הטענות שקריות ומגוחכות, מעידות בעיקר עליו, ולא באמת ראויות להתייחסות".