ההכנות היו כמו לכל גמר ריאליטי בישראל. המתמודדים מגיעים לחזרות לקראת צמד ימי הגמר של "הישרדות", ומעל לפני השטח הכל היה רגיל. הפיינליסטים היו בחדריהם, אפשר לומר מבודדים משאר המתמודדים.
ברשתות החברתיות הכל נראה ורוד - חיוכים, חיבוקים ואווירת סוף קורס, אבל מתחת לפני השטח - השמועה גרמה למתח אדיר בין המתמודדים. "אסי בוזגלו טוען שישראל אוגלבו הבטיח 100 אלף שקל לבני ברוכים תמורת הצבעתו", סיפר כבר בבוקר יום שישי ל-ynet גורם המקורב לאחד המתמודדים.
4 צפייה בגלריה
מתוך הגמר של "הישרדות VIP"
מתוך הגמר של "הישרדות VIP"
מתוך הגמר של "הישרדות VIP"
(רשת)
בקלות ניתן היה לחשוב שמדובר בספין לקראת גמר התוכנית שמטרתו להעלות את הרייטינג, אולם בשיחות עם ynet מתמודדים אישרו כי אכן שמעו על הפרשה. "דיברנו הרבה במהלך השהות באי על חלוקת כסף", סיפר אחד המתמודדים, "אבל אף אחד לא לקח את זה ברצינות".
מתמודד אחר סיפר על שיחה מוזרה בין אסי בוזגלו לבני ברוכים, סמוך לחזרתם מהאי לפני כשנה. "בני הגדיר את זה 'שיחה מוזרה'", סיפר אחד המתמודדים, "הוא הבין שאסי אולי הקליט אותו ושאל אותו על מערכת היחסים עם ישראל".
כבר בבוקר יום שישי נעשתה פניה מטעם ynet לערוץ רשת כדי ליידע אותם בנוגע לטענות. בערוץ לא הגיבו באופן רשמי והוסיפו כי הם אינם מכירים טענות כאלה. בוזגלו עצמו רתח מזעם כשהגיעה הפנייה מ-ynet, סירב לדבר ואף אמר בכעס שאינו רוצה להתייחס לנושא.
4 צפייה בגלריה
הישרדות VIP
הישרדות VIP
הישרדות VIP
(רשת)
היום (ב') בערוץ רשת כבר לא יכלו להמשיך להתעלם מהסוגיה הזאת, ובהמשך לפניית ynet אמרו כי הנושא נמצא בבדיקה.
לאורך התוכנית, גורמים בהפקה סיפרו כי מצפה "דרמה אדירה בסיום" - הם למעשה כבר ידעו כי הצבעתו של ברוכים תיפסל ויעברו להצבעה מחודשת. אולם בשעה 23:15 רשת הטילה את הפצצה, ובעקבות פניית ynet בנוגע לטענות, הוציאה את ההודעה הבאה:
"דרמה בגמר הישרדות: לאור טענה שעלתה בימים האחרונים בפני הפקת 'הישרדות' לפיה אחת מהצבעות המושבעים כפי שנעשתה באי נוגדת לכאורה את תקנון המשחק, חברת ההפקה הכפופה לתקנון נוקשה של הפורמט הבינלאומי בדקה את הטענה לעומק, וביררה את הסוגייה מול המשתתפים בתוכנית.
"הבדיקה והבירור כללו גם עדכון של בעלת הפורמט הבינלאומי של 'הישרדות'. בסיום תהליך בדיקה מעמיק נקבע כי כדי למנוע כל ספק - הצבעה זאת תיפסל ולא תילקח בחשבון ההצבעות לשורד האחרון. כדי לשמור על סודיות תהליך ההצבעה לא ייחשפו הפתקים בכתב ידם של המושבעים כפי שנכתבו באי, ובמקומם גיא זוארץ יחשוף פתקים בכתב יד אחיד.
"הפתקים משקפים נאמנה ותחת פיקוח משפטי את הצבעת שאר המושבעים באי, ללא הקול הנפסל. בנוסף, ומפאת כבודם של מתמודדי 'הישרדות', לא ייחשף מי מהמושבעים הצביע לאיזה שורד מרביעיית הגמר".
4 צפייה בגלריה
מתוך הגמר של "הישרדות VIP"
מתוך הגמר של "הישרדות VIP"
מתוך הגמר של "הישרדות VIP"
(רשת)
בספירת הקולות - ללא זה של ברוכים שהצביע לישראל - נוצר שוויון בין בוזגלו לאוגלבו, והתוכנית יצאה להצבעה מחודשת שכללה רק את השניים האחרונים, ללא עידן חביב וירדן ג'רבי, שהגיעו למספר קולות נמוך בהצבעה הראשונה.
אוגלבו לא נפסל ובני ברוכים, שעל פי הטענה הובטח לו כסף מהראשון, הצביע בהצבעה המחודשת ונתן את קולו - הפלא ופלא - לאוגלבו. כך, למעשה, נמנעה אחת הפארסות הגדולות בתולדות הריאליטי בישראל, ובוזגלו הוכרז בתור השורד האחרון ולקח הביתה מיליון שקל.
מיד בסיום השידור, על פי עדי ראייה, היה כאוס מאחורי הקלעים. המתמודדת ניקול רזניקוב צעקה שההפקה מכורה, בני ברוכים הוכנס לחדר על ידי אחת המפיקות ויצא משם אחרי דקות ארוכות. מתמודד אחר מ"הישרדות" אמר ל-ynet: "לא מאמין שנתנו לבני ברוכים להצביע שוב".
4 צפייה בגלריה
אסי בוזגלו, המנצח הגדול של "הישרדות VIP"
אסי בוזגלו, המנצח הגדול של "הישרדות VIP"
אסי בוזגלו, המנצח הגדול של "הישרדות VIP"
(רשת)